• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Dagens/kvällens vin=)

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
LpbMqjH.jpg
 

Isodor

Audemars
Afrikanska Dojjan för hela slanten ...

Skämt å sido.

Zinfandel från Napa
Barolo
Saint emellion (stavning?)

Sen på vita sidan gillar jag nog mest sancerre.

PS någon som gillar Henriot?

Bjukkar på en bild också på det bästa jag druckit
Uc67Nlw.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jorå, vin är kul... Gillar vita från Bordeaux, med fördel sauvignon blanc och sémillon. Gillar röda från Pomerol och Châteauneuf-du-Pape. Har också en förkärlek till Sauternes om man ska diskutera dessertviner. Snackar vi "the big five" så är lite otippat min favorit Château Haut-Brion.

Champagne är dock absolut favoriten, trist hobby när man är student bara...

Ni som gillar italienska, kika på Barolo, mycket roligare än svennevinerna från Amarone (även om det skiljer lite i karaktären)

Typ Serralunga? ;) Brukar ha en given plats i vinstället.


dR2ifcm.jpg
 

StrawberryFields

Sir Notalot
2014-04-06 20.07.56.jpg


Sitter man och pluggar en söndagkväll så får man...

Visst fanns det en annan sån här tråd också som inte bara gällde vin. Kunde inte hitta den.
 

JohnDoe

Rolex
Jorå, vin är kul... Gillar vita från Bordeaux, med fördel sauvignon blanc och sémillon. Gillar röda från Pomerol och Châteauneuf-du-Pape. Har också en förkärlek till Sauternes om man ska diskutera dessertviner. Snackar vi "the big five" så är lite otippat min favorit Château Haut-Brion.

Champagne är dock absolut favoriten, trist hobby när man är student bara...

Ni som gillar italienska, kika på Barolo, mycket roligare än svennevinerna från Amarone (även om det skiljer lite i karaktären)
Barolo en härlig klassiker redan på 80-talet. Hade faktiskt glömt bort den.
 
Topp