• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Dagens LP

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hey!
null_zps83dadf32.jpg

null_zpse9eae75a.jpg

null_zpse55db050.jpg



Haha...du är så skön Lebisch, mitt bästa minne av Julio Iglesias är att jag höll på bli lynchad av alla på hotellet som vi bodde på 1989. Jag + 4 polare hade åkt till Palmanova/magaluf för lite festande, sol och bad och brudar förstås. Fan va kul vi hade, kommer ihåg att vi blev nekade att gå in på ett stort Disco som hette BCM, vi blev lite piss off, så vi köpte diskmedel som vi la i deras fontän så det började löddra ut av helvete. En av vakterna såg oss så vi höll på att åka fast, blev värsta jaget men vi klarade oss med ett nödrop, Haha.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Haha... är så skön Lebisch, mitt bästa minne av Julio Iglesias är att jag höll på bli lynchad av alla på hotellet som vi bodde på 1989. Jag + 4 polare hade åkt till Palmanova/magaluf för lite festande, sol och bad och brudar förstås. Fan va kul vi hade, kommer ihåg att vi blev nekade att gå in på ett stort Disco som hette BCM, vi blev lite piss off, så vi köpte diskmedel som vi la i deras fontän så det började löddra ut av helvete. En av vakterna såg oss så vi höll på att åka fast, blev värsta jaget men vi klarade oss med ett nödrop, Haha.

Kul historia men vad fan hade det med Julio att göra? :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Denna skiva jag presenterar nu ligger högt upp på min lista, skulle nog säga topp 5 faktiskt! Helt kanon rakt igenom, året är 1981 och jag är jätte synthare lever livet och jag är 15 bast. Spelar fotboll, och tror forfarande att jag ska bli lika framgångsrik som Zlatan är nu. Men så blev det inte, kanske bäst så men jag ska inte klaga. Jag har kunnat göra allt det jag velat göra iaf, har haft ett liv och aldrig försakat någon ting. Jo förresten, det har jag när jag 20 så fick jag jobbet som juniorsäljare på OLW, skulle få egen bil och telefon osv, tyvärr tackade jag nej till jobbet. Hade för tillfället hittat första bruden jag blev in LOVE i så det var något nytt för mig. Innan så hade det varit mest korta förhållanden och one night stand. Haha...patetiskt nog gjorde hon slut en vecka senare och jag var utan både jobb och tjej. Försökte få jobbet tillbaka men det var tvärnit. Ska citera några rader från Arja Saijonmaa; Jag vill tacka livet, Som gett mig så mycket, Det har gett mig skrattet, Det har gett mig smärtan, Så att jag kan skilja lyckan ifrån sorgen :D fan va glad jag är, att jag fortfarande är synthare ;) .


DSC_6166_zpsfa08251d.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul historia men vad fan hade det med Julio att göra? :D



Haha...FUCK, klart ingen fattar, det jag skulle skriva var att man kunde önska låtar mellan 14-15 eller 15-16 vid poolen alla dagar i veckan. Brukade vara pool game, tävlingar osv. Vet bara att dom bad mig sluta önska låten Moonlight Lady med Julio, sory ;). Blev bara att jag plågade dom med låten Dirty Diana istället :p
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Kanske postat denna tidigare? Hur som helst släpptes skivan 17 okt 1977 dvs tre dagar innan den ödesdigra flygkrashen som tog bl a Ronnie Van Zants och Steve Gaines liv. Att hela bandet står i eld var tydligen för kontroversiellt i efterdyningarna av krashen och omslaget ersattes således av en mer neutral bild.

20131117_143131_zps2cb7b464.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Här kommer en av de stora pionjärerna inom synthen, dom la grunden till synthen som den blev och hur den utvecklade sig! Säger bara Blue Monday som blev en av de bäst säljande maxisingeln genom tiderna.

DSC_6165_zps5e1730c4.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dagen LP, är en klassiker i mina öron, är väl inte direkt synth direkt, men disco, syntpop någonting, släptes 1982! Samma sak här som med flertalet band så var dom coolt klädda tyckte man, spelades flitigt i freestylen man hade i många år.

DSC_6198_zps0738014a.jpg


 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Denna grupp var stilikonerna för hur man skulle se ut som en synthare! Och detta håller jag fullständig med om, skulle även säga att dom klädda sig bättre än dom kunde spela synth musik :D .

DSC_6186_zpsea524af6.jpg
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Dagen LP, är en klassiker i mina öron, är väl inte direkt synth direkt, men disco, syntpop någonting, släptes 1982! Samma sak här som med flertalet band så var dom coolt klädda tyckte man, spelades flitigt i freestylen man hade i många år.

DSC_6198_zps0738014a.jpg



Oj! Vilken blast from the past! Det var inte igår man nynnade på den!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dags och damma av tråden lite :p.

Behöver inte någon större presentation, säger bara Whip it, whip it good :D .
DSC_6183_zpsb4e0ec19.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Här kommer en av de stora pionjärerna inom synthen, dom la grunden till synthen som den blev och hur den utvecklade sig! Säger bara Blue Monday som blev en av de bäst säljande maxisingeln genom tiderna.

*New Order bild*

Du verkar vara en OK snubbe, trots att du är syntare... :p

Själv hade jag jeansväst med back-patch & Wasp-badges när jag var 12 & hade jag bara varit liiiiite tuffare så hade jag velat spöa syntarna. Men jag vågade/kunde inte...

På tal om New Order; såg du dokumentären/"Making of" Blue Monday på SVT? Borde finnas på Play - riktigt bra! Kul anekdot att de gick back på varje ex dom sålde av Blue Monday pga. det påkostade omslaget! (stansad som en gammal 5,5'' floppy disc)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du verkar vara en OK snubbe, trots att du är syntare... :p

Själv hade jag jeansväst med back-patch & Wasp-badges när jag var 12 & hade jag bara varit liiiiite tuffare så hade jag velat spöa syntarna. Men jag vågade/kunde inte...

På tal om New Order; såg du dokumentären/"Making of" Blue Monday på SVT? Borde finnas på Play - riktigt bra! Kul anekdot att de gick back på varje ex dom sålde av Blue Monday pga. det påkostade omslaget! (stansad som en gammal 5,5'' floppy disc)[/quote]

Hehe...TACKAR man gör så gott man kan! Hade fullt upp, tur att man var bra tränad som sagt.

Missade tyvärr den dokumentären, ska kolla upp om den finns kvar på svtplay. Jag håller med, tänk att gå back pga av hålen på omslaget på en av det bästa låtar som gjorts, det är så knasigt så det finns inte
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Brittisk pop när den är som bäst, sångaren Pete Burns var så cool tyckte man. Var tom han som fick mig att odla håret, från att ha synthfrissa så blev det megalångt hår. Denna LP Mad, Bad & Dangerous to Know har spelats ofta både vinyl och på band i freestylen. Spelar den i sommar bilen då det är härligt 80-tals nostalgi över det hela.
DSC_6179_zps4d489257.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Piece of mind! Vilka minnen! Kom ihåg min Petroff läderjacka med spectrabokstäver som förkunnade Iron Maiden!

Blev dock på gymnasiet en symfonirocknörd med Yes, Genesis (med Gabriel på sång givetvis:)) Camel, Krokus, Ufo mm
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kungligt köp leben Piece of mind är en av mina topp 10, det var den plattan som fick mig att börja spela bas. Gick och köpte mig en billig bas och stärkare och satt sen hemma på pojkrummet och plankade låtar från den skivan i minst ett års tid :)
 
Topp