• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: datorproblem

ErikGBG

Audemars
Idag när jag startade min något misshandlade hp mobile workstation så var skärmen helt grön. Det är den även under fortsatt uppstart för att sedan ha förvrängda färger men fungera som vanligt när den är igång.
Ber om hjälp för att slippa lämna in åbäket.
Alla tips mottages med glädje.
Erik
 

calzone

Vacheron
Testa installera om skiten. Om inte de hjälper kan de vara glapp i kabeln mellan moderkortet å skärmen, eller så håller grafikkortet på att ge upp ?. Hoppas det löser sig iaf :)
 

ErikGBG

Audemars
Nej, stängde av den igår och då var allt som vanligt. Laddade hem nya grafikdrivisar nu till kortet men gick inte att installera då dom inte hittade "kompatibel hårdvara" då det är nog graffekortet som lagt av bara sådär :(
 

calzone

Vacheron
Ah de kan ju va de separata grafikkortet som lagt av. Varför jag frågade om du spillt kaffe var för ja en gång fick en nästan ny hp värd runt 6-7K som dom hade spillt kaffe på, skruvade upp den gjorde rent allt som ärgat pga kaffet whooola så funkade den :D
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Kolla så kortet sitter fast ordentligt och att det inte samlats en driva damm i det.

edit: och att fläkten till kortet går som den ska
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Idag när jag startade min något misshandlade hp mobile workstation så var skärmen helt grön. Det är den även under fortsatt uppstart för att sedan ha förvrängda färger men fungera som vanligt när den är igång.
Ber om hjälp för att slippa lämna in åbäket.
Alla tips mottages med glädje.
Erik

Testa starta upp datorn med bara ett av ramminnena, funkar det ej startar du upp med det andra. (Eller paren) något minne kan va knas med!
 
Topp