• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Det var fan på tiden

ZQT

The Banker
2-Faktor
Precis, NHL hemmapremiär för Caps nu! Lilleman hänger på ikväll!



Någon annan som suttit och svurit över snåla amerikaner som ska hålla på och strejka och sån skit? :mrgreen:

Jag kör matcherna via NHL Gamecenter, finns inget bättre, du kan välja dina egna kommentatorer, dela skärmen och se olika matcher samtidigt, 3000 kbps quality osv... Helt grymt! :mrgreen:
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Det var verkligen på tiden, jag bodde i Toronto många år så Leafs är mina gubbar. Jag kör NHL Gamecenter via Viaplay, funkar utmärkt än så länge :)

// Danne


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hockey kommer nog alltid vara sporten i mitt hjärta, även om jag inte följer den så mycket nuförtiden.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Kör nhl på viaplay... Dock lämnar kommentatorerna en del att önska ibland.

Svårt att tokheja på ett lag utan att ha anknytning till det, men brukar spana matchet med Penguins, Red Wings, Rangers, Caps, Blues och Lightnings... Mest underhållande hockeyn i mitt tycke
 

Camo00

Patek
Re: Sv: OT: Det var fan på tiden

Försöker hänga med men det blir rätt lite nuförtiden. När jag kollar är det Stars som är mitt lag! Hade en crush på Mike Modano i NHL-spelen på 90-talet som spillde över i supporterskap. Nu är det Louie Eriksson man blir lite kär i då och då... :D
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: OT: Det var fan på tiden

Camo00 skrev:
Försöker hänga med men det blir rätt lite nuförtiden. När jag kollar är det Stars som är mitt lag! Hade en crush på Mike Modano i NHL-spelen på 90-talet som spillde över i supporterskap. Nu är det Louie Eriksson man blir lite kär i då och då... :D
Hahaha... Modano var bra, men Roenick bäst i SegaMegaDrive ;)

Men Yzerman var bäst på IRL :)
 

naggge

Panerai
Gamla idoler var Jagr och Tom Barasso så laget för 15-20 år sedan var såklart Penguins.

nu har jag dock mognat och bryr mig inte om hockey längre.

arsenal-badge.jpg
 

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Viaplay funkar fint. Streamar från plattan till Apple TV.

Har inte riktigt något lag ännu men Detroit, Chicago, Capitals m. fl funkar ypperligt att spana in.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Precis, NHL hemmapremiär för Caps nu! Lilleman hänger på ikväll!



Någon annan som suttit och svurit över snåla amerikaner som ska hålla på och strejka och sån skit? :mrgreen:

Jag kör matcherna via NHL Gamecenter, finns inget bättre, du kan välja dina egna kommentatorer, dela skärmen och se olika matcher samtidigt, 3000 kbps quality osv... Helt grymt! :mrgreen:


reggat via proxy ?
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om man har ViaPlay kan man kolla direkt i GameCenter, behövs ingen proxy då! :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo men gamecenter kostar väl ungefär en hel säsong som ett par månader med viaplay här ?

Bra med viaplay är ju OS som kommer.

Tidigare var det så att även om man hade utnyttjat alla sina enheter på viaplay.se så gick det att se via en ny enhet på gamecenter.. Prismässigt vet jag inte hur det står sig dock.

"Se alla matcher från grundserien till slutspelet via NHL GameCenter. Detta gäller för dig som har TV+FILM+SPORT paketet"

Från viaplay.se
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tidigare var det så att även om man hade utnyttjat alla sina enheter på viaplay.se så gick det att se via en ny enhet på gamecenter.. Prismässigt vet jag inte hur det står sig dock.

"Se alla matcher från grundserien till slutspelet via NHL GameCenter. Detta gäller för dig som har TV+FILM+SPORT paketet"

Från viaplay.se


Ok, synd att man intre kan välja bara nhl.
Men rättigheterna kostar väl en del så antar att dom måste göra så.
 

Jimmy_Vegas

Omega
2-Faktor
Nu får ni förklara för gode Jimmy här. Jag har Viaplay, kan jag se NHL även via nåt slags Gamecenter på NHL-hemsidan?

Just nu streamar jag bara via ipaden till tv.
 
Topp