Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT DHL

Diskussion i 'Diskussion' startad av Luckyluciano, 13 november 2014.

1. Luckyluciano
    Trådstartare

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
  2. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Visst är det förjävligt, men DHL råkar inte vara unika på något sätt, detta förekommer hos dem alla, tyvärr.

SFS gillar detta.
  3. Rookie

Rookie Borgare

Såg ett par intressanta kommentarer på detta idag på Facebook där folk skrev saker i stil med "om ni tror detta är något så ska ni komma till dhl i xxxx för att se flygande pallar" och "det där är ingenting jämfört med när jag jobbade för posten". Så m.a.o. så verkar detta tyvärr förekomma överallt, och säkert i större utsträckning än vad vi tror..

Personerna som skrev det är och har varit anställda utav dhl (ytligt bekanta).

4. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    kan ju säga att på TNT i Stockholm så gick det inte till i närheten ens. Åtminstone inte när jag jobbade där.

Luckyluciano och Aquaracer2 gillar detta.
  5. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Undvik DHL på alla sätt, jag har fått jaga dem när min klocka fastnade i tullen utomlands. Under fyra veckor fick jag jaga dem när det kom upp nya notiser på DHL's hemsida där man kunde följa sitt paket, när de behövde något från mig kontaktade dem ALDRIG mig. När paketet väl kom fram var innehållet förstört, de har öppnat en "utredning" det var för tre veckor sedan och jag har fortfarande inte hört något alls från dem ang ersättning. De skulle prata med sitt försäkringsbolag, forts följer.

Sökord: Recension, DHL, dhl, omdömde, dåliga, usla, horribla, orcher

Adam-g gillar detta.
  6. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Lokala avvikelser förekommer säkert :) Men sök på tuben efter tnt får du se att det förekommer.

SFS gillar detta.
  7. hedbrg

hedbrg Borgare

Knäckte extra på en fraktfirma under plugget, vad är nyheten?

8. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Samma här. Jobbade på ett av de större logistikföretagen under några år och några kastade paket var långt ifrån det värsta man fick se. Känns inte helt rätt att döma ut ett helt bolag när det egentligen är enskilda individers handlingar som synas.

Hugii och SFS gillar detta.
  9. puonti

puonti Friends of KS

Från:
    Borås
    Dessa personer måste verkligen hata sina jobb. Förstår inte hur man kan ha så låg arbetsmoral, förstår det verkligen inte.

SFS, OskarK, eriksson850 och 3 andra gillar detta.
  10. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    ja jag har inte koll på vad dom sysslar på andra ställen. var Stockholm jag syftade på

11. Erikd

Erikd Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Har jobbat lager på posten och tagit emot och lastat gods. Det ser ungefär likadant ut där. Du hinner inte riktigt att ta det lugnt och stapla saker fint och prydligt om du ska hinna med i det tempo de vill.

Ska man skicka något med en budfirma, spelar ingen roll vilken, ska paketet tålas att kastas i golvet. Jag gör grymt stora låder med massa vaddering och papper runt för att inget ska gå sönder...

12. Luckyluciano
    Trådstartare

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    willbur läste om det i någon tråd har jag för mig men trodde att de hade löst sig. Riktigt tråkigt

Förstår inte hur folk kan ta detta som vardagsmat, sjukt. Ska aldrig mer beställa något känsligt på nätet om det är så vanligt förekommande.

13. calzone

calzone Biskop

Fick ett paket förra veckan av DHL som såg ut såhär. Ingen klocka som tur var och inget i paketet saknades, men hade lätt kunnat ramla ut ngn pryl...
    image.jpg

willbur och paradis gillar detta.
  14. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    beror på hur snabb man är. Jag var snabbare än vinden ;)
    känns som att dom flesta ställena behöver lite mer piska. det är svårt att kasta paket omkring sig om chefen ser på

15. Calfen

Calfen Borgare

Från:
    Högalid
    Jag har aldrig haft problem hittills med några fraktbolag :p

16. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Knappast någon nyhet att budfirmor är oförsiktiga med ens paket (tyvärr). Får paket med bud minst en gång i veckan till jobbet. Slutat förvånas när det ser ut som att någon stampat på paketen i princip.

17. mjian

mjian Bonde

Detta är inget nytt. Man får vara glad om ens paket kommer fram hela.
    Jag jobbade på en flygplats och där kastas resväskor hejvilt när de lastades på. Man hinner inte annars. Men visst fan ska man som kund/passagerare kunna känna sig trygg med att sina grejer hanteras bra. Men de sker inte alltid tyvärr.

18. Cryssarn

Cryssarn Friends of KS

Från:
    Nashville
    två väskor har gått sönder för mig under sträckan Chicago-Nashville....undrar vilken flygplats det är som är oförsiktig :shifty:

19. dauit

dauit Friends of KS

Från:
    Luleå
    Mitt skärmstöd till min datorskärm gick sönder(det krävdes en hel del våld för att det skulle hände) när jag flög från Arlanda till Kallax, men eftersom jag inte tog några bilder på när skärmen låg i väskan både vid nedpackningen och uppackningen är det så gott som kört för mig att få ersättning.

Fram med superlimmet och silvertejpen...

willbur gillar detta.
  20. mjian

mjian Bonde

Nu jobbade inte jag på lastningen ;) men man kände ju några där och gick förbi ibland och såg hur det gick till. Personligen har jag i princip bara bra erfarenheter med DHL och våra flygplatser. Men tror man att väskor och paket hanteras med sidenhandskar, då är man fel ute.

21. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Folk har tamejfan ingen moral nuförtiden !
    Inte undra på att var tredje grej man beställer är paj !
    Förjävligt.

SFS gillar detta.
  22. dauit

dauit Friends of KS

Från:
    Luleå
    Tur för dig då;)

23. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Skickade min Vacheron till Italien (bytte den mot en Explorer) med DHL, det gick hur bra som helst. Har även bara fått hela paket via UPS, FedEx och TNT.
    Dock är DHL:s hemsida under all kritik, fick åka runt för att hitta ett ombud som skickade till utlandet.

Men som många säger så ser det väl ut så här nästan överallt.

24. Erikd

Erikd Stadsbo

Från:
    Östergötland
    Nej inte alls svårt då det var han som lärde upp folk hur man gjorde :dead:

Mårtenssons ur Brookfield