• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ditt Spotify 2013

Maxim

Cartier
https://www.spotify.com/se/2013/#
Scrolla ner till "You" genom att klicka på det i vänstermenyn av pluppar.

gqe0Hts.png


Vi är mycket religösa här hemma och lyssnar gärna på Carola när vi äter.
Eller så är det sonens musik när han sover på dagen.
Bestäm du vad du tycker är roligast :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag hatar spotify sedan jag bytte från htc till iphone eftersom ios tydligen i mitt fall gör så att spotify tror att jag är asiat och har ändrat språk men eftersom jag inte kan läsa språket kan jag heller inte åtgärda, om det ens går. :mad:
 

David

Bödeln
Spotify hatar mig.

Jag har lyssnat på Copacabanana EN GÅNG. För ett år sedan. Spotify säger fortfarande "you've been listening to a lot of Sean Banan lately, play now?"

Jag har även felklickat nåt annat skräp en gång, de två första skärmlängderna är "you listened to Anna Bergendahl, here's an album you might like: Eric Saade/Agnes/Sophie Zelmani/Amanda Jenssen/Sarah Dawn Finer/Caroline af Ugglas/Alanis Morissette/Linnea Henriksson/osv"

Den senaste veckan har jag lyssnat på Depeche Mode, Bad Religion, Millencolin, Misfits, Macklemore, The Living End och Ebba Grön. Tipset jag får är att det finns 14 nya Mumin-låtar.

Jag hatar Spotify.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Kul grej. Jag gillar Spotify, men visst kan "suggestions" ibland bli ganska galna.
Maxim - 29,5' lyssningar?!? Antar att du har det på mycket i bakgrunden.

Här är min. En salig blandning av mina lyssningar & barnens. Gissa vilka som är vilka...

 

meo_swe

Audemars

Jaha. Så jävla mycket har jag inte lyssnat på Imagine dragons kan jag tycka... Hursom, Kolla in Hop along, Mysig indiepop med skräniga instrument, raspigt dålig kvinnoröst och text som blandar friskt mellan djupa innebörder och Absolut nonsens :)
 

Maxim

Cartier
Kul grej. Jag gillar Spotify, men visst kan "suggestions" ibland bli ganska galna.
Maxim - 29,5' lyssningar?!? Antar att du har det på mycket i bakgrunden.

Jobbade jan-aug och på jobbet lyssnar jag på musik minst 6h/dagen när jag sitter och kodar, och hemma lyssnade jag en hel del också på kvällen. Men nu sen jag blev föräldraledig har det inte blivit lika mycket.

Men det stämmer nog, Carola går 2h/dagen när lillen sover i stort sett, så det blir ju rätt skevt åt det håller :) Ungen får fan ta och skaffa ett eget spotify konto om detta ska fortsätta.

Sen är det mycket Jujje Wislander som rullar med klassiska barnlåtar och de kör vi rätt mycket här hemma.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Spotify hatar mig.

Jag har lyssnat på Copacabanana EN GÅNG. För ett år sedan. Spotify säger fortfarande "you've been listening to a lot of Sean Banan lately, play now?"

Jag har även felklickat nåt annat skräp en gång, de två första skärmlängderna är "you listened to Anna Bergendahl, here's an album you might like: Eric Saade/Agnes/Sophie Zelmani/Amanda Jenssen/Sarah Dawn Finer/Caroline af Ugglas/Alanis Morissette/Linnea Henriksson/osv"

Den senaste veckan har jag lyssnat på Depeche Mode, Bad Religion, Millencolin, Misfits, Macklemore, The Living End och Ebba Grön. Tipset jag får är att det finns 14 nya Mumin-låtar.

Jag hatar Spotify.
Jag hatar dig för att du lyssnat på Ebba Grön så det jämnar ut sig!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor

Tack Jr, men har du ens en aning om vilka dess gamla band är?!? ;-) Då finns det ju hopp om ungdomen!

För jag antar att det inte var EMD å Eric Saade du syftade på...

Snackar vi Pearl Jam så fick jag just reda på att dom kommer till Sthlm den 28/6 nästa år! Tyvärr Friends Arena, men är det bara hälften så bra som i Globen sommarn -12 så blir det skitbra!!!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Tack Jr, men har du ens en aning om vilka dess gamla band är?!? ;-) Då finns det ju hopp om ungdomen!

För jag antar att det inte var EMD å Eric Saade du syftade på...

Snackar vi Pearl Jam så fick jag just reda på att dom kommer till Sthlm den 28/6 nästa år! Tyvärr Friends Arena, men är det bara hälften så bra som i Globen sommarn -12 så blir det skitbra!!!


Bilden var inte helt kristallklar, men jag lyckades åtminstone urskönja Pearl Jam.
Lite synd för oss här nere att det inte blir något i Köpenhamn, men jag får väl se till att pallra mig upp till huvudstan i stället.
Tyvärr missade jag förra året :)mad:), men jag hörde att det var grymt. Mycket ska till för att jag ska missa nästa år också!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Bilden var inte helt kristallklar, men jag lyckades åtminstone urskönja Pearl Jam.
Lite synd för oss här nere att det inte blir något i Köpenhamn, men jag får väl se till att pallra mig upp till huvudstan i stället.
Tyvärr missade jag förra året :)mad:), men jag hörde att det var grymt. Mycket ska till för att jag ska missa nästa år också!

Nä jag vet... Fick inte till bilden lika snyggt som de andra. Skit bakom tangentbordet är jag rädd för...

2012 i Globen var magiskt! Jag var på Sjöhistoriska -00 oxå, och det var inte allt lika bra, tyvärr.
Bara att pallra sig upp till Sthlm i juni. Möjlig konsert GTG!?! :p
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Kanske skulle bjucka frun på PJ, hon gillar dom mer än jag gör även om de är hyfsat ok. Såg dom med kungen Neil på Sjöhistoriska, det var vasst. Måste nog gräva fram Mirrorball nu bafatt!
 

Oyster

Omega
Då statistiken inte tilltalar mig särskilt bra, väljer jag att inte bifoga min bild här. Jag väljer också "Private Session" alltför ofta numer, då jag inte vill att mina bekanta skall veta vad jag egentligen lyssnar på.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Då statistiken inte tilltalar mig särskilt bra, väljer jag att inte bifoga min bild här. Jag väljer också "Private Session" alltför ofta numer, då jag inte vill att mina bekanta skall veta vad jag egentligen lyssnar på.

Jag har inget Facebook-konto, så jag antar att man får statistik ändå?!? Eller...
 

David

Bödeln
Tack Jr, men har du ens en aning om vilka dess gamla band är?!? ;-) Då finns det ju hopp om ungdomen!


När jag var ung* var The Doors, Bob Marley, John Lennon, Jimi Hendrix och en handfull andra samtida band superheta trots att många av frontfigurerna redan varit döda i 6-7 år när de flesta av mina vännner föddes. Själv var jag något före min tid, och gillade band som peakat bara några få år tidigare. (Pearl Jam peakade som bekant 1992, och Alice Cooper ca 1989.)

Jag inser nu att det gått ungefär dubbelt så lång tid sedan Kurt Cobain begick självmord som det hade gått efter mordet på Lennon när Nevermind kom ut.

Snart kommer Skrillex att spelas på ålderdomshemmen.

* Inte så länge sedan!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
När jag var ung* var The Doors, Bob Marley, John Lennon, Jimi Hendrix och en handfull andra samtida band superheta trots att många av frontfigurerna redan varit döda i 6-7 år när de flesta av mina vännner föddes. Själv var jag något före min tid, och gillade band som peakat bara några få år tidigare. (Pearl Jam peakade som bekant 1992, och Alice Cooper ca 1989.)

Jag inser nu att det gått ungefär dubbelt så lång tid sedan Kurt Cobain begick självmord som det hade gått efter mordet på Lennon när Nevermind kom ut.

Snart kommer Skrillex att spelas på ålderdomshemmen.

* Inte så länge sedan!

Fy faaaan...
(ang Skrillex, typ... Å Sw House Miffos...Eller vad dom nu heter...)
 
Topp