• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Dubai

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Hotell Atlantis The Palm i Dubai, vi var där i våras och kan bara rekommenderas, underbart:)
ZH6Vpyj.jpg


KcQIKSt.jpg


AVbuDQZ.jpg


jslfjhP.jpg


1HXmEWT.jpg


Xe1XQ1b.jpg


EEPU8g9.jpg


Lycka till med resan :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Läste detta på www.alltomdubai.se :D

Tågen har en första klass-vagn, kallad Gold Class med lädersäten och större fönster. Du är välkommen att använda den, men kom ihåg att välja "Gold Class" när du köper biljetten i automaten. Resan kostar dubbelt så mycket som i Regular Class.

Det där är en sanning med modifikation. Jag vet inte om man verkligen är välkommen att använda den.

Det är en vakt i vagnen som kollar 'kvalitén' på dom som åker!

Jag blev utslängd! :D

Bleka snubbar i shorts uppskattades inte...
 

chrisse6

Breitling
Jag har både bott och semestrat där. Vad vill du veta ? Vad har du för intressen? Värsta sviten på Atlantis kostar ca 399`/ natt, fast då får man tillgång till en Lambo, Ferrari eller Bentley under tiden man bor där. Vill du köpa klockor så hittar du hur mycket som helst, precis på alla "malls". Även ute på Atlantis finns en del finare klockaffärer. Satt där i vintras och fingrade lite på en Slyde, fast det vart ingen just då. Det finns just inget centrum i Dubai, man åker taxi vart man än ska ( speciellt om man är på lyset ). Att bli tagen på stan för fylla är ingen höjdare kan jag lova. Men vill man bo lite "mitt i" så ska man bo nära Dubai Mall och Burj Khalifa eller nere på JBR. Personligen så gillar jag JBR mer än närheten till Dubai Mall. Vid JBR har du bla Dubai Marinan som är mysig att strosa i på kvällarna, och du har nära till stranden. Samtidigt så ligger Barrasti precis runt hörnet, vilket är en riktigt bra pub/restaurang/danshak. Men som sagt..... vad vill du göra?
 

Roxen

Cartier
Upptäckte precis all aktivitet här i tråden, verkar inte ha fått några notiser! Jätteroligt med alla fina tips, ser mycket fram emot att åka dit. Resan kommer tyvärr att senareläggas eftersom jag istället åker till Dakar om ett par månader. Kanske inte lika mycket klock-spottning, men desto mindre exploaterat. Någon som varit där kanske? :)
 

Galaxy

Rolex
Har precis bokat resa till Dubai. Tar gladeligen emot tips dels på sevärdheter (Burj Khalifa samt palmön är givna), men gärna även klockaffärer. Finns det några särskilda shoppinggator som är bäst, eller är det köpcentrum som gäller?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har precis bokat resa till Dubai. Tar gladeligen emot tips dels på sevärdheter (Burj Khalifa samt palmön är givna), men gärna även klockaffärer. Finns det några särskilda shoppinggator som är bäst, eller är det köpcentrum som gäller?

Förutom Deira och Bur Dubai finns i princip inga gator som är värda att gå på när det gäller shopping. Så det är galleriorna som gäller. Soukerna är dock roliga att besöka.

I den andra 'klockshopping i Dubai-tråden' här på forumet tror jag att det mesta som gäller klockor i Dubai som är värt att veta framgår.

Rätt mycket bra tips i den här tråden annars, mina tips vid ett första besök ovan kvarstår. För mig är öknen ett måste.

'Palmön' skulle jag också kolla upp angående vad du vill se, bara att åka dit utan att besöka t.ex. Atlantis ger inte så mycket.
 

Klockers

Cartier
sitter och planerar resa till dubai och hittade mycket bra i den här tråden men inget om mat. hur är priserna på restaurang? är det värt att ta all inclusive på hotellet?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
sitter och planerar resa till dubai och hittade mycket bra i den här tråden men inget om mat. hur är priserna på restaurang? är det värt att ta all inclusive på hotellet?


Jag har ätit riktigt, riktigt bra måltider i Dubai, bland det bästa jag ätit någonsin, och kan du bara betala är jag säker på att du kan äta mat i världsklass.

Mat håller dock Europeiska storstadspriser skulle jag säga om man går på restauranger/kedjor.

Men du kan äta dig mätt på Shawerma ur ett hål i väggen också för typ 15 kronor. Eller äggmacka och supersött te från en lokal vägkrog mitt i öknen för typ 5 kronor. Det brukar nästan ge den bästa upplevelsen.

All inclusive eller inte beror väl på åt vilket håll man är lagd. Ska man bo 'inne i' Dubai och har nära till andra restauranger skulle jag inte boka all inclusive för att jag tycker det är skittråkigt att äta på samma ställe hela tiden. Bor man längre ut på nåt hotellkomplex kanske det är smart för att det inte finns någonting annat i närheten. Det beror helt på vilket hotell/prisnivå man satsar på också, det man ska komma ihåg är att många av de bästa restaurangerna ligger i anslutning till hotellen, eftersom det bara är då de får servera alkohol, så bor man på ett fint hotell med tillgång till bra restauranger så kan säkert all inclusive vara riktigt trevligt.
 

Stenbocken

Breitling
Tycker man om vattenland kan vattenlandet på Atlantis rekommenderas varmt. Tror dock de tar rätt bra betalt för inträdet om man ej bor på hotellet som vi gjorde. Runt 400 kr. Dock billigare än på Atlantis på Bahamas som ville tog ca 700 kr i inträde...
http://www.atlantisthepalm.com/marineandwaterpark/aquaventure.aspx

På Atlantis har de även restaurangen NOBU som serverade god mat av världsklass!
http://www.noburestaurants.com/dubai/experience/

Inne på hotellet har de även ett extremt stort akvarium där man kan dyka bland hajar.

IMG_0072.JPG


IMG_0057.JPG


IMG_0018.JPG
 
Topp