• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - EFTERLYSNING

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Nu är det kris. Den sista flaskan Frank's Red Hot Chile 'n Lime är slut. Har tidigare mailat generalagenten Haugen-gruppen och fått till svar att den finns på Citygross och Martin Olsson. Hittar den ingenstans. Har också googlat och hittat usagodis.se, men där säger man att den utgått ur sortimentet.

CDACE5FD-825A-4724-8100-CBEF12D3231A-7702-0000038920D8F8EC_zps1623038e.jpg


Det är en överdjävligt god pepparsås som är helt fantastisk på ostron, eller till att marinera bläckfisk. Den funkar till och med på fiskpinnar.

Om någon har sett den i Svensk butik så säg gärna till. Har hittat en engelsk hemsida som det verkar gå att beställa från, men undviker gärna det.

Trevlig kväll
JoberMan
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Kan Extreme Food i Göteborg ha den? Dom har det mesta!
De har öppnat i Sthlm också. Hittar dock inte såsen i webshopen.

CityGross Älvsjö kan kanske göra dig lycklig...
Har kollat CityGross Ulvsunda och Kungens kurva utan napp.

Uppdatering!
Finns på Ica Maxi Östersund
Är det sant? Chile 'n Lime ska inte förväxlas med den vanliga Frank's Red Hot Original. Ringer dem i morgon och kollar. Tack för tipset.

JoberMan är såsen som tabasco i konsistensen? Ungefärlig smak? Är alltid öppen för nya starksåser :)
Tänk dig en stark pepparsås av Tabascokaraktär, och lägg till en sursyrlig limetwist. Det är just det som funkar så bra på ostronen.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
JoberMan
Hmm.. jag tror det! Jag ska dit i morgon fm och lämna några grejer så jag kan kika då.
Det är inte jag som sett det utan jag snackade med en polare och berättade om denna tråd och han garvade som fan men menade då på att han sett exakt den såsen på Maxi här.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag ska till Östersund över helgen. Om Donkii hittar såsen kan jag ta den med till Stockholm :)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
JoberMan
Hmm.. jag tror det! Jag ska dit i morgon fm och lämna några grejer så jag kan kika då.
Det är inte jag som sett det utan jag snackade med en polare och berättade om denna tråd och han garvade som fan men menade då på att han sett exakt den såsen på Maxi här.
Ajaj, Original finns lite här och där. Det är lätt att förväxla dem. Jag ringer ICA Maxi i Östersund och kollar i morgon vilken de har.

Det här är den grymma som jag letar efter.
3F7F79F9-F169-47C0-93D1-18FBC2B32CF0-7939-000003C0093E9BC3_zpsafb107d4.jpg


Det finns ett helt gäng Frank's Red Hot.
330B1226-D3AF-4D51-8AC7-00D0D0CCCC2A-7939-000003BFFFF3FD7F_zps7a5f37cc.jpg


Har testat att blanda Tabasco med limejuice, men det är inte alls lika gott.

Tack för den massiva uppslutningen kring denna viktiga fråga.

Trevlig kväll
JoberMan
 
Nu är det kris. Den sista flaskan Frank's Red Hot Chile 'n Lime är slut. Har tidigare mailat generalagenten Haugen-gruppen och fått till svar att den finns på Citygross och Martin Olsson. Hittar den ingenstans. Har också googlat och hittat usagodis.se, men där säger man att den utgått ur sortimentet.

CDACE5FD-825A-4724-8100-CBEF12D3231A-7702-0000038920D8F8EC_zps1623038e.jpg


Det är en överdjävligt god pepparsås som är helt fantastisk på ostron, eller till att marinera bläckfisk. Den funkar till och med på fiskpinnar.

Om någon har sett den i Svensk butik så säg gärna till. Har hittat en engelsk hemsida som det verkar gå att beställa från, men undviker gärna det.

Trevlig kväll
JoberMan
Kul med en mat uttog tråd på detta forum !
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Känner att jag måste dela med mig av lite "heta" tips på sköna och goda såser. Finns bl.a. på Ica maxi i Nacka.

Annie Chun's Go-Chu-Jang, Korean Sweet & Spicy Sauce
- Funkar till allt!

Flower brand, Pikante Sweet Chilli Sauce Malaysia
- Som extra krydda på burgaren. Tror det är typ den som Mammas i U-väsby kör på "Mammas heta".
 

David

Bödeln
Ingen lime, men Professor Phardtpounder's Colon Cleaner är inte desto mindre en finfin sås, finns på NK och är utmärkt i en bloody mary.

130121-WRUW.jpg
 
Topp