• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: EM 2016 Frankrike

D

Deleted member 4412

Guest
Vad fan hade ni förväntat er? Gnällkukar. :)
Det jag hade förväntat mej av den här matchen var att spelarna skulle förstå allvaret åtminstone. Allt annat än vinst idag o chanserna till avancemang är bortblåsta.
Nervositet, felbedömningar, dåliga chansbollar, darrigt försvar osv innebär ju att dom själva verkar ha gett upp innan första matchen ens är färdig.
Vi var inte bättre idag än Irland o det kommer nog knappast se bättre ut i de två återstående matcherna heller.
Hade jag trott på EM guld? Nej inte direkt men en vinst idag iaf.
Suck..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Oavsett resultat så hade jag väl förväntat mig något annat än att tio man underpresterade. Struntar som sagt i om man missar åttondelen så länge man spelar ett spel med lite jävlar anamma och glädje i. Det är slutspel nu...inget långt kval där man kan komma undan med ett turkryss. OT, vilket roligt ord när man ser det i skrift...turkryss :)

Sen håller jag helt med @Jimpa att man ju hoppas på att återuppleva -94. Det var ju dessutom så längesedan att man har glömt precis varenda snedspark och bara minns det som ett rosaskimrande glädjerus :)

EDIT: Får ge Martin Olsson att han spelade upp sig i andra. Isacsson var överlägset bäst av svenskarna, och slump eller inte så visst fan blir det skillnad i energierna när Guidetti kommer in på planen.
Olsson samt Clark var bäst idag för Sverige..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Vi kan ju hoppas på ett kryss o 0-0 mellan Italien-Belgien:).
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sen blir man ju så upprörd att direkt efter kvitteringen så nöjer man sej o skippar att gå för 2-1 målet utan låter Irland åter ta över pressen.
 

Oew

Rolex
Nu får du väl ändå vakna, är det några som inte ska vara på planen så är det väl Källström och Larrsson! In med Ekdahl istället för Källström och vilken annan jävul som helst istället för sebban, tom Erkan Zengin skulle vara bättre.
Syftade mer på hans missade målchans i första halvlek! Men det va många som inte hörde hemma på planen idag..
 
D

Deleted member 4412

Guest
Efterhandskonstruktion :D

Jag har fortfarande kvar hoppet i alla fall. Dessutom passar ju ofta bättre motstånd som Belgien/Italen oss än när det är jämt/vi ska föra matcherna.
Jo vi var ju det en gång i tiden men med dagens darriga försvar så vette 17..
Vi får börja med att hoppas på ett kryss mellan Belgien-Italien:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Bara jag som tycker Belgien-Italien matchen är... TRÅKIG?
Men 0-0 är perfekt ju:)!!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Haha, 0 avslut?

Bel vs Ita är en av de bättre matcherna i turneringen hittills, bra press från Belgarna nu.

Ja, riktigt bra match. Italien imponerade ruskigt mycket.

EDIT: Info om Sverigen 0 avslut på mål, taget från AB. "Målet kom i den 71:a minuten och var matchens dittills första avslut mot irländske målvakten Darren Randolph. När domaren blåste av matchen visade Uefas officiella statistik att Sverige inte sköt ett enda eget skott på mål under hela matchen. Det är första gången sedan 1980 som ett lag gör mål i en EM-match utan att skjuta ett eget skott på mål,enligt OptaJean."
 
D

Deleted member 4412

Guest
Haha, 0 avslut?

Bel vs Ita är en av de bättre matcherna i turneringen hittills, bra press från Belgarna nu.
Sjukt rolig match att kolla på. Oerhört rättvist med 2-0..
MEN hade jag varit italienare så hade jag njutit såklart;).
 
D

Deleted member 4412

Guest
Njöt betydligt mer av att se Nordirland kämpa med sitt klart begränsade lag..
Italienska landslaget är o har aldrig varit nåt som får mej att dra på smilbandet men all heder åt dom som gång på gång verkligen är bäst när det gäller.
Rätt stor skillnad på inställningen jämfört med darriga o nervösa Sverige idag:bag:.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sticker ut hakan o säger att Italien går till final. Grym backlinje o den tar dom till final i kombination med en ruggigt effektivt anfallsspel:)
 

M.U

Rolex
Belgien var ju totalt under isen igår.. Inga riktigt giftiga chanser.. Och vad sysslar Fellaini med? Tror han är nr 10 och går runt och försöker att lägga mackor.. Det enda den gubben duger till är som targetplayer i straffområdet.. Och det är knappt att han duger som det..
 

Anton

Omega
Belgien var ju totalt under isen igår.. Inga riktigt giftiga chanser.. Och vad sysslar Fellaini med? Tror han är nr 10 och går runt och försöker att lägga mackor.. Det enda den gubben duger till är som targetplayer i straffområdet.. Och det är knappt att han duger som det..
Är väl iofs inte konstigt att man tror att man är nr 10 när coachen placerar en som nr 10? Haha
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Belgien var ju totalt under isen igår.. Inga riktigt giftiga chanser.. Och vad sysslar Fellaini med? Tror han är nr 10 och går runt och försöker att lägga mackor.. Det enda den gubben duger till är som targetplayer i straffområdet.. Och det är knappt att han duger som det..
Belgien är konstiga.

Hade hellre sett fler kvicka spelare mot Italiens trebackslinje.
Mertens, Origi och Carrasco från start. Eller i alla fall två av dem, och ut med Fellaini och Lukaku.
 
  • Like
Reactions: M.U
Topp