• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: EM 2016 Frankrike

D

Deleted member 4412

Guest
Nu får vi se (o hoppas såklart) ikväll om (att) de ryska huliganerna håller sej lugna. Rätt pinsamt om Ryssland skulle bli utslängda ut EM med tanke på att dom har VM..
I övrigt så skippar jag VM ikväll, känns som en lagom rolig grupp (A)..
Dags för lite Downtown Abbey istället som blivit lidande av allt fotbollstittande haha
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Nu får vi se (o hoppas såklart) ikväll om (att) de ryska huliganerna håller sej lugna. Rätt pinsamt om Ryssland skulle bli utslängda ut EM med tanke på att dom har VM..
I övrigt så skippar jag VM ikväll, känns som en lagom rolig grupp (A)..
Dags för lite Downtown Abbey istället som blivit lidande av allt fotbollstittande haha
Nej nej nej, här skippas inget, mitt mål var att se Alla matcher...so far, so good!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Nej nej nej, här skippas inget, mitt mål var att se Alla matcher...so far, so good!
Sket sej för mej ändå. Missa Ryss-torsken men såg Rumänien-Schweiz o de blir Albanien-Frankrike nu.
Vm -98 var nog värst för mej. Missa endast första halvlek i en Bulgarien match samt spelade in ALLA matcher;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kollade lite grann på matcherna i kväll och det är bedrövligt att se vuxna män rulla sig i gräset för minsta lilla tackling för att sen resa sig upp och spela vidare som om inget hänt.

Mitt intresse för fotboll har dalat rejält de senaste åren. Dags för videogranskning och avstängningar i efterhand.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kollade lite grann på matcherna i kväll och det är bedrövligt att se vuxna män rulla sig i gräset för minsta lilla tackling för att sen resa sig upp och spela vidare som om inget hänt.

Mitt intresse för fotboll har dalat rejält de senaste åren. Dags för videogranskning och avstängningar i efterhand.
Tyvärr kallas det för taktik o är knappast något nytt fenomen:(
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kollade lite grann på matcherna i kväll och det är bedrövligt att se vuxna män rulla sig i gräset för minsta lilla tackling för att sen resa sig upp och spela vidare som om inget hänt.

Mitt intresse för fotboll har dalat rejält de senaste åren. Dags för videogranskning och avstängningar i efterhand.

Det var fantastiskt när Nord-Korea var med i fotbolls-VM 2010. Inte bara var de uppe på fötter nästan innan de nuddat mark om de blev nersparkade...de var även framme och handgripligen drog upp motspelarna som de hade tacklat. Det var så jäkla kul att se förvåningen när motståndarna blev avbrutna i hela filmningsprocessen, och det var liksom bara att fortsätta spela.

Sen att anledningen säkert var order hemifrån att visa upp sig som fysiska praktexemplar och hot om arkebusering vid dåligt uppförande är ju en helt annan sak :)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Det var fantastiskt när Nord-Korea var med i fotbolls-VM 2010. Inte bara var de uppe på fötter nästan innan de nuddat mark om de blev nersparkade...de var även framme och handgripligen drog upp motspelarna som de hade tacklat. Det var så jäkla kul att se förvåningen när motståndarna blev avbrutna i hela filmningsprocessen, och det var liksom bara att fortsätta spela.

Sen att anledningen säkert var order hemifrån att visa upp sig som fysiska praktexemplar och hot om arkebusering vid dåligt uppförande är ju en helt annan sak :)
Jo de uppförde sej grymt bra, all heder. En rolig notis va ju att den första livesända matchen o dom torska.
Typ något dom typ "aldrig" gjort tidigare enligt dom själva;).
Angående filmningar/maskningar så är det ju förjävla kul att se lag som Albanien igår. Rullade o maskade så länge det stod 0-0 sen när Frankrike gjorde mål vare slut med larveriet haha
 

Oew

Rolex
Satt med fingret att lägga in 500:- på England i 85e... jävligt dumt.. men smart i andra sammanhang :D satte dock Frankrike igår :)
Har svajat ordentligt för mig med bettingen, satte de första matcherna och satsade sedan rubbet på Brasilien som kändes som en säker match... Återhämtningen kom när Italien plockade 3 poäng och satte England idag. Har lite på Ukraina också men tror inte jag vågar på Tyskland-polen
 
  • Like
Reactions: M.U

mofo

Audemars
2-Faktor
Har svajat ordentligt för mig med bettingen, satte de första matcherna och satsade sedan rubbet på Brasilien som kändes som en säker match... Återhämtningen kom när Italien plockade 3 poäng och satte England idag. Har lite på Ukraina också men tror inte jag vågar på Tyskland-polen
Ser tyvärr inte bra ut för Ukraina..
 
  • Like
Reactions: Oew

M.U

Rolex
Har svajat ordentligt för mig med bettingen, satte de första matcherna och satsade sedan rubbet på Brasilien som kändes som en säker match... Återhämtningen kom när Italien plockade 3 poäng och satte England idag. Har lite på Ukraina också men tror inte jag vågar på Tyskland-polen
La precis på att båda lagen gör mål.. Polen känns heta!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Inte bettat på liveodds sen jag av ren ilska satsa 20 spänn på 5-4 till Sverige. När vi låg under med 4-0 mot Tyskland..
Aldrig svurit så mycket som när Sana missade målet haha.
Vann dock 13 rätt på Stryken helgen efter..
Tänkte satsa på Italien o Belgien mot Sverige så man anti-jinxar:).
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Inte bettat på liveodds sen jag av ren ilska satsa 20 spänn på 5-4 till Sverige. När vi låg under med 4-0 mot Tyskland..
Aldrig svurit så mycket som när Sana missade målet haha.
Vann dock 13 rätt på Stryken helgen efter..
Tänkte satsa på Italien o Belgien mot Sverige så man anti-jinxar:).
Det är rätt, många bäckar(anti-jixar) små..;)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Davaj Polska!
image.jpeg
 

Oew

Rolex
Det är rätt, många bäckar(anti-jixar) små..;)
Inte bettat på liveodds sen jag av ren ilska satsa 20 spänn på 5-4 till Sverige. När vi låg under med 4-0 mot Tyskland..
Aldrig svurit så mycket som när Sana missade målet haha.
Vann dock 13 rätt på Stryken helgen efter..
Tänkte satsa på Italien o Belgien mot Sverige så man anti-jinxar:).
Bra taktik, har för mig att Frantzén gjorde detta när han kämpade om en till stjärna. Bettade 200k att han inte skulle få den och tänkte att oavsett så vinner han!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Precis så jag resonerar!! Win-Win om man bettar emot sitt favvo lag liksom;)
 
Rysare på slutet! Måste börja betta på mål efter 90e min i em, i princip varje match det händer!
Haha verkligen, sjukt hur många mål som trillat in kort innan slutsignalen :)

Tycker att många storlag (England, Frankrike osv) inte övertygat speciellt mycket och faktiskt haft tur att få med sig vinster. De har sett trötta och osamspelta ut. Tror det på pappret lite svagare Italien ror hem det, har sett riktigt heta ut hittills!
 
D

Deleted member 4412

Guest
Haha verkligen, sjukt hur många mål som trillat in kort innan slutsignalen :)

Tycker att många storlag (England, Frankrike osv) inte övertygat speciellt mycket och faktiskt haft tur att få med sig vinster. De har sett trötta och osamspelta ut. Tror det på pappret lite svagare Italien ror hem det, har sett riktigt heta ut hittills!
Det har du verkligen rätt i!!
Trötta, oengagerade med en övertro på sej själva liksom. Lag som Albanien, Rumänien o Nordirland är precis tvärtom vilket imponerat på mej:)
 

Isodor

Audemars
Nu har jag kanske bara sett 1/3 av alla matcher hittills, men känslan är att de stora nationerna inte imponerat. Däremot de mindre har tagit ett kliv upp. Även om de inte fått med sig resultaten alla gånger.

Å andra sidan brukar en mindre bra start leda till en bättre utgång rent historiskt.
 

Oew

Rolex
20 min till avspark, hoppas på skräll. Sverige brukar ju alltid spela mycket bättre mot bättre lag så tror det kan bli en bra match. Tror på att båda lagen gör mål och att det slutar 2-2 (Bettat lite på 2-1 Sverige men är ett långskott)
 
Topp