• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Fäjjan

16610

Patek
2-Faktor
Hörde på radion nyss att vi använder facebook allt mer. Så frågan är hur mycket ni KS:are använder FB?

Själv tog jag bort min FB för ett år sedan. Saknar jag det? NEJ! Tycker det har gått överstyr med FB
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hörde på radion nyss att vi använder facebook allt mer. Så frågan är hur mycket ni KS:are använder FB?

Själv tog jag bort min FB för ett år sedan. Saknar jag det? NEJ! Tycker det har gått överstyr med FB
Hahaha... Du blev medlem här på KS för ca... :)

Själv skaffade jag ett konto back in the days, men har aldrig varit inloggad mer än 1 gång 5 min typ.
 

JesperO

Rolex
Har konto, aldrig inloggad
Tycker det är olustigt...

75A7B09A-6A39-4700-A35E-50CB3CA1371D-17581-00000E86C56A0933_zps3a85de0b.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har FB men använder det aldrig, känns som slöseri med tiden! Annat är det här, eller hur BOYS! and girls med för den delen :D:p Hahaha. Detta KS är inte slöseri med tid, här berikar man nya kunskaper och erfarenheter om vart annat :cool: :hungry: :nailbiting: :shifty: :snaphappy: :cigar: :smug:.
 

vekktah

Cartier
Använder det hela tiden. Har tappat räknningen på hur mycket jag fått ut av det, både i rena pengar och upplevelser. Många av mina nyaste bästa vänner hade jag knappast bett om telefonnummer eller mailat liksom. Men en friendrequest på fejjan är sjukt opretto och resten är historia, har mailkorgen 100% fri från privata saker (bortsett klockor). Har även en sida för min business som givit massor av spridning och intressanta korsbefruktningar. Som någon skrev, blir vad man gör det till. Beror kanske lite på vilken bransch man verkar i också.

Vad gäller att styra upp middagar och fester med vänner är det ju grymt smidigt. Trist bara att så många, bla min trolovade, som "hatar" facebook och inte insett att man kan blocka idioter där hur lätt som helst. Det är lite som att bojkotta sms för att de är så kortfattade tycker jag.
 

Jonazid

Omega
Använder det då och då. Tog bort mitt gamla konto och var fri det några månader, startade ett nytt konto. Gillar att diskutera och driva med folk.
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Kommer nog ta bort den när jag tar examen, använder den just mest för att hålla kontakten med klasskamrater.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
FB? Nej tack! Jag har inget behov av att basunera ut allt som händer i mitt liv. De gånger jag verkligen vill det så ringer jag och träffar de människor som jag vill pracka på denna info ;)
 

Mr.Chang

Audemars
Hatar den här skiten,och kollar ni noga så ser ni att allt ni gör på dator registreras hos Facebook.
T.o.m Af Sjodahl`frus porr surfande.:D
 

vonhall

Rolex
Är inne på FB varje dag! Är dock inte speciellt aktiv. Tycker ändå att det är kul att man har gamla lumparkompisar/kollegor och annat löst folk samlat på ett ställe. Sedan så finns det inget tvång att man måste tala om vad man äter till middag eller får en åktur med frugan.
Vill jag veta vad folk äter så besöker jag KS :D
 

Frele

Cartier
Är inte särskilt aktiv utan loggar in ca 1 gång i veckan för att kika lite. Använder det mest för att hålla kontakt med vänner från hela världen som jag lärt känna på universitetet.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Känns som att summan av lasterna är konstant? Hade fler här haft Facebook så kanske det hade varit mindre matbilder, skotrådar, förslag på cyklar och motorsågar, eller? ;-)

Plus att yonsson hade sluppit stånga sig blodig för en OT sektion. :)
 
Topp