• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För oss som gillar Vintage Porsche

thomastheswede

Audemars
Igår var det fest... Il Caffe Midnight Run!
image.jpeg
 

X-san

Omega
Har vi några Porsche-entusiaster här på forumet? @Fryken kanske? Har kommit över några byggmoddeller från 80-talet, flertalet i NOS-skick. Någon enstaka är påbörjad men de flesta är orörda. Är det någon som kan tänkas vara intresserad av dessa eller blir det tippen nästa? Jag tycker dom är ruskigt coola men byggmodeller är inget som intresserar mig.

4FB53DE7-1DE1-46E1-9F05-73BC5719B03C_zpssjbpepzx.jpg
Skicka in den på facebook i porsche club sverige:s grupp där är garanterat någon som vill köpa dem!
EDIT: Såg nu att de var sålda..
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Finns en del koola bilar här om man säger så... röd 904 GTS är nog min favorit här idag. Älskar dem...
Vände. Köade på 222 i 45 min. Började köra ner mot Artipelag. Insåg att det var kaosmycket bilar och ett gäng feta porschar som stack. Vände och åkte hem igen. Synd.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Vände. Köade på 222 i 45 min. Började köra ner mot Artipelag. Insåg att det var kaosmycket bilar och ett gäng feta porschar som stack. Vände och åkte hem igen. Synd.
Ah..fan va synd. Ja det var jävligt mycket trafik och många åkte rätt tidigt. Men men, blir fler gånger!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Vad ligger estimatet på?

Var in på Bonhams hemsida härom dagen (Goodwood auktionen brukar ha en jäkligt trevlig katalog rent generellt) och såg detta angående denna bil då:

Lot 301
1977 PORSCHE 911S COUPÉ
Registration no. Not UK registered Chassis no. 9117201496
£ 20,000 - 30,000
SEK 230,000 - 350,000
To be sold without reserve

Jag tolkar det där som estimatet. Låter rimligt/lågt i mina öron - tillkommer såklart slag etc.
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Var in på Bonhams hemsida härom dagen (Goodwood auktionen brukar ha en jäkligt trevlig katalog rent generellt) och såg detta angående denna bil då:

Lot 301
1977 PORSCHE 911S COUPÉ
Registration no. Not UK registered Chassis no. 9117201496
£ 20,000 - 30,000
SEK 230,000 - 350,000
To be sold without reserve

Jag tolkar det där som estimatet. Låter rimligt/lågt i mina öron - tillkommer såklart slag etc.
Hmm, klart rimligt. Sen vet man inte hur välgörenhetsbiten hjälper till att dra. Läste på nån FB-grupp att den inte är i jättebra skick... Framgick dock inte på vilket sätt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Var in på Bonhams hemsida härom dagen (Goodwood auktionen brukar ha en jäkligt trevlig katalog rent generellt) och såg detta angående denna bil då:

Lot 301
1977 PORSCHE 911S COUPÉ
Registration no. Not UK registered Chassis no. 9117201496
£ 20,000 - 30,000
SEK 230,000 - 350,000
To be sold without reserve

Jag tolkar det där som estimatet. Låter rimligt/lågt i mina öron - tillkommer såklart slag etc.
Det har pratats en del om den bilen, borde landa runt 550-650.
 
Topp