• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: förbjuda Tapatalk

Galaxy

Rolex
Kan förstå resonemanget, men för mig är bilduppladdningsmöjligheten via Tapatalk en enorm fördel. Kan man ladda upp bilder via mobilen på något annat enkelt sätt?
 

Sond

Patek
Håller med om bilderna. Men gillar Tapatalk i övrigt. Finns ju photobucket eller det nya extremt enkla sättet som i alla fall på iPhone är så extremt enkelt att man knappt tror det är sant..:)
1. tryck på +
2. tryck på rutan med ett berg i(känd symbol för bild..;))
3. välj bild
4. gör vad du vill men tryck på Done(engelska för gjort eller klart)
5. välj lämplig kvalitet beroende på hur fin klocka du anser dig ha. Själv har det alltid blivit bäst...
6. Njut och låt andra njuta av din mästerbild..:)
 

Brogren

Cartier
Klocsnack råkar vara en sida som fungerar alldeles förträffligt med moderna telefoner!

Jag har problem med att min telefon och/eller webbläsare på Klocksnack. Så nej, inte alla moderna telefoner...

EDIT: Att det dessutom poppar upp en notis om att ladda ned Tapatalk stup i kvarten motiverar ju inte heller eftersom den täcker 20% av skärmen.
Så är det för mig i alla fall så jag tycker inte Tapatalk borde förbjudas.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Gillar "tidslinjen" på Tapatalk. Har inte riktigt fått kläm på det i mobilbrowsern. Någon som kan utbilda? Kör Samsung S4 btw.
 
  • Like
Reactions: max

Spindel

KS vulkanolog på Island
Använder inte tapatalk för att ladda upp bilder men jag upplever det ändå som mer lättanvänt för "på språng" läsning. (Håller dock med om att bilderna med tapatalk är en styggelse)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Naae snälla förbjud inte tapa.
Pendling från och till jobbet plus rasterna på jobbet skulle bli olidliga :(


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Varför? Därför att forumet lagt ner otroligt mycket arbete så att plattformen också ska passa via webbläsaren i telefonen och för att bilderna som folk lägger upp via tapatalk ser förjävliga ut. Därför.

Slut på meddelande.
Jag lyckas verkligen inte att lägga upp mina bilder utan TT annars är jag med sig till 100%
 

Obeedoobe

Friends of KS
Jag kör bara tapatalk i telefonen. Varför? Jo, för att jag kan. Nej men ärligt. Dumt att bilderna blir så små när man laddar upp via tt.

Mvh
 

SSL

Audemars
Aldrig heller förstått varför folk använder TT. Vadå, hur ska jag surfa utanför hemmet? Ja, testa klocksnack.se i din mobil, klass rakt igenom. Ladda upp bild är dessutom enkelt och mycket bättre än Photobucket.

Laddar ni upp via photobucket in här och sen rensar er PB så blir bilden error här. Så när jag surfar gamla trådar så är det fullt med error-bilder. Ladda upp direkt på KS eller använd tinypics, det är mitt tips.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Blir det inte en jäkla massa dubbelpost via tapatalk också? eller vad beror dessa på. Jag surfar med både mobil och dator, men har aldrig lyckats dubbelposta.
 
Topp