• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Fartkamera

Hugii

Audemars
large.jpg
 

WBergdahl

Panerai
Vilket land? Sverige har samarbetsavtal avseende just fortkörningsböter med ett antal länder inom EU.
Fick böter i Italien och tänkte skita i det, men då visar det sig att kronkalle sen några år tillbaks helt sonika driver in pengarna åt Italien. Va bara att bita i det sura äpplet och betala.
Belgien. Som inte samarbetar med Sverige i den frågan.
Som jag har fattat det är lämnar Sverige ut uppgifter när man kör för fort i andra länder, men rätt få ger uppgifter till Sverige om man kör för fort här.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Somliga straffar Gud direkt ;)
Äh skit i det där. Om du klarar kortet så är är det ju inte hela världen. Trist dock.
 

almeyero

Panerai
Ja, att ange sig själv verkar ju listigt...och precis så som man gör i orten, eller hur?

@Philippe Stern , du kommer att klara dig alldeles utmärkt. Du behöver inte ens ducka brevet, utan du kan svara att ni gjort efterfrågningar på kontoret men kan tyvärr inte koppla ihop föraren av bilen till någon av era anställda.
Vem har sagt att man ska ange sig själv? Och hur man gör i orten tror jag inte att du har koll på.
 
P

Philippe Stern

Guest
Den gode Jokso körde på tiden det begav sig en BMW M5, svart om jag inte minns fel, och legenden säger att han flertalet gånger körde för fort och då blev jagad av länsman och även lyckats undkomma denne. Vad Jokso då sägs ha gjort är att kört hem och lagt nycklarna till bilen på höger framdäck och därefter rusat in i sin bostad, klätt av sig och satt på sig en morgonrock. När poliserna sedan bankar på så stod han helt enkelt där i sin morgonrock med ett förvånat ansikte, polisen frågade givetvis varför han smitit varpå Jokso svarar "-Jag lägger alltid nycklarna på höger framdäck så att min vänner kan låna bilen när jag inte använder den, gå och titta själva..." Om legenden är sann är det nog inte många som vet...
Ironiskt att stora stygga Jokso blev fälld av en tanig finne på 55 kg på Valla.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Belgien. Som inte samarbetar med Sverige i den frågan.
Som jag har fattat det är lämnar Sverige ut uppgifter när man kör för fort i andra länder, men rätt få ger uppgifter till Sverige om man kör för fort här.

Precis, Sverige är bäst i klassen på att lämna ut sina medborgare när vi fartsyndar i Tyskland, Italien m.m men tjänsten återgäldas sällan...
 

Roxen

Cartier
Fan vad tröttsamt det är med alla moralister som alltid måste raljera om ditten och datten gällande rätt och fel.

Ni måste känna er bra löjliga ibland. Klart man vill veta om man åker på böter på 2600kr eller inte, det är ju trots allt en trevlig vin-lunch för två.
 
Topp