• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Finns det någon Cykelnörd här som vet mer om denna?

Urtur

Cartier
Tänkte att jag skulle ta och renovera upp denna Världsmästarcykel till originalskick!
Undrar om det finns någon Cykelnörd på forumet som kan ge lite info om cykeln?

Jag tror att det är en sk. "Pepita racer" men är det modell 92319 eller 92320?

Någon som vet mer?

Tackar ödmjukast, på förhand!

bildoiu3_zpscbb064db.jpg


bild2_zps2d938452.jpg


bild5_zps96c73302.jpg


biluytd3_zps0387a7f2.jpg


bild5kopia_zps4ddc4b21.jpg


jh543_zps7bdb6968.jpg


bild1_zps230ba265.jpg


:)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
319/320, ja (förmodligen det förstnämnda) - jag är inte relikromantiker eller historiker, så mitt råd är som alltid med gammelhojar; rengör, smörj och byt slitdelar (däck, vajrar, linda, klossar...och skicka både sadel och lampa/dynamo).

...och ta resten av diskussionen i existerande cykeltråd.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Jag skulle inte röra den där mer än att ömt tvätta, smörja och polera. Snudd på väggrelik. Eller hängas upp på nostalgiväggen.
 

Apansson

Torpare
Vet inget på rak arm! Kolla med cykelhistoriska föreningen, finns säkert något skägg där som har koll. Jag är inte världsbäst på äldre hoj :>
 
Fina cyklar, älskar den Crescent-orangea färgen, och "läderllook"handtagen vart ju fetfräcka.

Har en liknande Världsmästare, dock inte samma modell, men som jag fattat det så fanns det en drös modeller som hette världsmästare?

Iaf, min fick en renovering för att få en lite modernare känsla, lite inspirerad av Skeppshult Steel 100.

(Ja det är ett bakhjul som framhjul :p)

120703_02.jpg 120703_06.jpg 120703_08.jpg 120821_24.jpg 120821_55.jpg

120821_45.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Mitt strå till stacken. Inte helt klar ännu, styret ska bland annat kortas. Tyvärr är den kvar i Västerås... Klassiska sadeln från Brooks matchades med camo. Ska dock bytas ut till brunt läder.

image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    119.2 KB · Visningar: 81

carlanton

Audemars
Om någon vill köpa min Pepita: originalhjul och alla campakomponenter återfunna. All möjlighet att återställa den till original finns alltså. Någon har redan visat intresse, men annars är den fortfarande till salu.
 
Topp