• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Finns det några Mini ägare på Klocksnack ?

Jaguaren

Omega
Hallå !
Som nybliven ägare av en grymt snygg Mini Clubman -10 undrar jag om det fler härinne som har samma smak när det gäller bilar.
Bilden lånat av bilfirman där bilen köptes och hämtades i Fredags.
Ha det Blått !

ViewImage.jpeg
 

Fsjberg

Cartier
Yes, hämtade ut en ny Mini Cooper för tre veckor sedan. Grymt nöjd måste jag säga! :)
Rolig att köra och helt okej på lite längre resor. Ett grattis till din nya bilen också!
 

Jaguaren

Omega
Tack och grattis till din nya bil.
Jag är riktigt glad att jag hittade denna pärla. Den har en väghållning som gör att man blir glad varje gång man kör på skånska vägarna på landet.
 

Johe

Omega
Får en Mini Cooper S (3-dörrars Hatch) fullsmetad med "allt" (sportautomat, JCW-pkt etc) om 3 veckor via arbetsgivaren, inte testat senaste modellen ännu så det ska bli skoj! Midnight Black Metallic, svarta stripes, svart tak, svart fälgar och tonade rutor... Gillar märket skarpt, blir min fjärde.
 
En fråga, hur långa är ni?
Kan en långrygg på ca: 195cm sitta bekvämt i framsätena?
Dom är ju direkt inte lika små som förr i tiden gubevars.
 

Johe

Omega
1,85 här, sitter finfint. Så länge man inte behöver åka mer än två pers. Outhärdligt att sitta någon längre sträcka med någon i baksätet dock... Iaf R56 och R53-modellerna. Nya F56 vet jag inte ännu då, men den lär väl vara marginellt större. Behandlar man den som en tvåsitsig bil så är det bra utrymme i framsätet (iaf upp till 1,85 :) ) och bra packutrymme när man fäller sätena.
 

Jaguaren

Omega
Jag är bara 1,78 men även om jag sitter med utsträckta ben i passagerarsäret fram så kan en som är 1,85-1,90 cm sitta bakom mig utan problem.
Om jag kör så kan en person i min längd sitta bakom mig med gott om plats för benen.

Ni som har en Mini kan man få se lite bilder på era bilar.

Ha det Blått !
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Hämtar familjens nya pärla på Fredag. Countryman "All4" med extra allt! Speciellt glad för fartränderna, matchar min Speedmaster
(bild från handlarens config. dator)
image.jpg
 

Jaguaren

Omega
Den var riktigt fin. Bra färgval :)
Min fru vet inte om det än men nu blir det bara Mini framöver. En Clubman S blir väl nästa, nån gång våren 2017 . Då börjar väl de nya Clubman med 5 dörrar som kommer i höst dyka upp på begagnatmarknaden.

Ha det Blått !
 

Jaguaren

Omega
Jag vill bara ge ett långfinger till gubben i en Audi suv som körde om mig imorse
slängde sig in framför mig och körde av motorvägen och gav mig 4-5 stenskott på framrutan så den måste bytas.
Kul , inte ens haft bilen en vecka.
 
Topp