• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Fixa kabel

calzone

Vacheron
Äntligen fungerar det Jesus kan gå på vattnet !, Har försökt lägga upp denna tråd 3 ggr idag :(.

Hursomhelst upptäckte att muskabeln var sönder idag bara höljet musen fungerar fortfarande. Ngn som vet om man kan köpa någon liten plast slang el dyl som man kan värma med värmepistol så man får en bra lagning ?. Andra förslag är välkomna :D

SAM_1341_zps619cc916.jpg
 

Lage

Omega
Det blir nog svårt att trä på krympslang. Jag håller med Obeedoobe: använd eltejp (men så lite som möjligt).
 

P-A

Sir Spamalot
Clas Ohlson, kjelles eller liknande.
Men som sagt, krympklang blir nog svårt.
Vet inte exakt hur hållbar den är om man skulle klippa upp den och sen krympa på den.

bästa tipset är att köpa en ny, 99kr kan du få en för.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
davsjo skrev:
Det blir nog svårt att trä på krympslang. Jag håller med Obeedoobe: använd eltejp (men så lite som möjligt).

Ursäkta en okunnig, varför så lite eltejp som möjligt? Trodde inte det fanns något som hette "lite eltejp" :mrgreen:
 

meo_swe

Audemars
Testa att köpa en rulle vulc-tejp, och dra ett varv runt.... Det körde vi på ja Huddinge när jag jobbade där iaf...
 

TKVF

Panerai
Silvertejp ordnar allt :) Annars rekommenderar jag lite krympling, blir nog smidigast och snyggast också.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
meo_swe skrev:
Testa att köpa en rulle vulc-tejp, och dra ett varv runt.... Det körde vi på ja Huddinge när jag jobbade där iaf...
Vulc-tejp is your friend! Ser dock ut att vara ganska så liten yta så två fina lager eltejp borde fungera lika bra.
 
Topp