• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT -Fler motorcyklister på KS?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tokångesten inföll sig precis. Snön smälter bort, men än är det länge tills den får rastas och saknaden känns olidlig. :cry:

Jag vet att det finns åtminstone två hojåkare till här på KS, varav minst en har bra smak när det gäller hojar. ;)
Finns det några fler där ute?

Här är min som nu befinner sig i vinterdvala.

broppning-nx.jpg

thruxtonhusaren.jpg


Och för att skapa en LITEN koppling till KS.
Thruxton6309-1.jpg
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Här är min nuvarande. Fick också lite hojfeelings i dag så jag betalade 700 kr till Transportstyrelsen för att de ska dra igång ursprungskontrollen inför inregistrering i Sverige vid hemflytt i vår.

Sen bilderna togs har jag bytt bakdäck till 180 (standard 160) samt sänkt den bak med progressiva (svarta) dämpare. Har även tagit bort styrändesblinkersena då jag inte fick dem att lira med svarta styret iom att det är pulverlackat inuti. Har även dragit dit ett mattsvart "horn cover" samt plockat bort passagerarfotpinnar och originalfästena för förarpinnarna. Till nästa år, om jag har den kvar, ska den även sänkas fram samt det ska dit en mer slimmad sadel. Funderar även på att pulverlackera nedre fjäderbenen svarta.

DSC_0337.jpg


DSC_0336.jpg


Här är hojen jag hade 2011. Underbar men man tröttnade ganska snabbt på det obefintliga vridet.

014.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tyvärr är de dagarna över sedan 1.5 år. Detta var den sista..

17C0CC30-D779-42B4-A879-EBCFD4D6A40B-1255-000001888C3602A3.jpg


Triumph Speed Triple 1050

Innan denna hade jag:

Triumph Speed Triple 955
Triumph Speed Triple 509
HD Sportster 1200
Triumph Thunderbird Chopper
Yamaha XS 650 Special
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fryken skrev:
Här är min nuvarande. Fick också lite hojfeelings i dag så jag betalade 700 kr till Transportstyrelsen för att de ska dra igång ursprungskontrollen inför inregistrering i Sverige vid hemflytt i vår.

Sen bilderna togs har jag bytt bakdäck till 180 (standard 160) samt sänkt den bak med progressiva (svarta) dämpare. Har även tagit bort styrändesblinkersena då jag inte fick dem att lira med svarta styret iom att det är pulverlackat inuti. Har även dragit dit ett mattsvart "horn cover" samt plockat bort passagerarfotpinnar och originalfästena för förarpinnarna. Till nästa år, om jag har den kvar, ska den även sänkas fram samt det ska dit en mer slimmad sadel. Funderar även på att pulverlackera nedre fjäderbenen svarta.

DSC_0337.jpg


DSC_0336.jpg


Här är hojen jag hade 2011. Underbar men man tröttnade ganska snabbt på det obefintliga vridet.

014.jpg





Du är ju rena "Sons of Anarchy" snubben! Pajar dock lite att du jobbar på SHB :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Här är min nuvarande.
Nice! Men dåligt med tyskröv på den ;)
Jag bytte också från originaldämpare till bättre i somras och det gjorde en sjuk skillnad.
Jag måste medge att SOA fick mig att bli lite sugen på en HD med kåpa fram.

Spencer66 skrev:
Tyvärr är de dagarna över sedan 1.5 år. Detta var den sista..
Det suger att bli vuxen, men du kan ju alltid dra igång en rejält fake-ad ålderskris. ;)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Du är ju rena "Sons of Anarchy" snubben! Pajar dock lite att du jobbar på SHB :)

Haha. Här enbart för dig spence, från förra årets 550 mil långa roadtrip. Måste ju ha lite kontraster. Tjejerna gillar det vettu. Mjuk på insidan och hård på utsidan, eller hur var det? :lol:

201.jpg


yonsson skrev:
Nice! Men dåligt med tyskröv på den ;)
Jag bytte också från originaldämpare till bättre i somras och det gjorde en sjuk skillnad.
Jag måste medge att SOA fick mig att bli lite sugen på en HD med kåpa fram.

Tyskröv? Förklara! :D Tyskarna har ofta rejält dålig smak. När jag köpte den satt original "mini ape" på men var rejält bakåtvinklat för komfortens skull. Komfort?!?!?! :D Kan säga att jag är riktigt sugen på en Triumph men då en Scrambler. Har dock fått för mig att jag kommer tröttna på den väldigt fort. HDn är skön på många sätt men bromsarna är verkligen under all kritik.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tyskröv är poppis på tyska streetfighters. Man böjer upp röven helt enkelt.
8944502b51e10378e.jpg
 

Johan M

Cartier
På Knutstorp med Ducatin. Några fler ducatister här inne? Jag vet att det finns några klockintresserade.


Tyvärr har intresset svalnat de senaste åren så jag sålde min grail, min Bimota DB2 i somras.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355777605.247572.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355777605.247572.jpg
    46.6 KB · Visningar: 492
  • ImageUploadedByTapatalk1355777740.548888.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355777740.548888.jpg
    65.1 KB · Visningar: 502

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra smak du har! Hade en monster innan och tatuerade i ett svagt ögonblick in ducatiloggan på benet, men det är hemligt, så säg det inte till någon. :mrgreen:
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Fan, jag är sugen på HD. Forty eight tycker jag är ball, någon som provkört?

Tills vidare denna, andra halvan i KS:s thruxton-duo!



Småpill:
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1355778215.631880.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355778215.631880.jpg
    160.5 KB · Visningar: 475
  • ImageUploadedByTapatalk1355778245.320761.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1355778245.320761.jpg
    183.3 KB · Visningar: 483

Målarn

The Steak
Fryken skrev:
Spencer66 skrev:
Du är ju rena "Sons of Anarchy" snubben! Pajar dock lite att du jobbar på SHB :)

Haha. Här enbart för dig spence, från förra årets 550 mil långa roadtrip. Måste ju ha lite kontraster. Tjejerna gillar det vettu. Mjuk på insidan och hård på utsidan, eller hur var det? :lol:

201.jpg


yonsson skrev:
Nice! Men dåligt med tyskröv på den ;)
Jag bytte också från originaldämpare till bättre i somras och det gjorde en sjuk skillnad.
Jag måste medge att SOA fick mig att bli lite sugen på en HD med kåpa fram.

Tyskröv? Förklara! :D Tyskarna har ofta rejält dålig smak. När jag köpte den satt original "mini ape" på men var rejält bakåtvinklat för komfortens skull. Komfort?!?!?! :D Kan säga att jag är riktigt sugen på en Triumph men då en Scrambler. Har dock fått för mig att jag kommer tröttna på den väldigt fort. HDn är skön på många sätt men bromsarna är verkligen under all kritik.

Hahah jävligt Cool där Fryken :cool: :D ! Är det egna SoA västar också :p
 

Wi

NLA
2-Faktor
Mycket fina hojar, speciellt spencers gamla!
Tanken är att jag ska fixa kortet säsongen som kommer. Någon som har tips på en bra nybörjarhoj? Er6?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Wii skrev:
Mycket fina hojar, speciellt spencers gamla!
Tanken är att jag ska fixa kortet säsongen som kommer. Någon som har tips på en bra nybörjarhoj? Er6?

Kan varmt rekommendera CB600FA som jag la upp en bild på. 100hk, lätthanterlig och ABS. Tror jag betalade en knapp tusenlapp/mån i halvförsäkring och då var jag 25 år och bor innanför tullarna i Sthlm. ER-6 är nog också en schyst nybörjarhoj men jag tror att du tröttnar på motorn rätt snabbt. Skönt med twin och troligen en smula bättre bottenvrid än Horneten (CB600FA) men Hondan har ändå 30 hk till och ett jäkla fint tjut på höga varv, speciellt med Laser Xtreme-slipon. :twisted:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Wii skrev:
Mycket fina hojar, speciellt spencers gamla!
Tanken är att jag ska fixa kortet säsongen som kommer. Någon som har tips på en bra nybörjarhoj? Er6?

Provkör eller åk med på lite olika. Köp med hjärtat, inte med hjärnan. Vissa gillar rad4or, andra twin. Det mesta när det gäller motorcyklar är en smaksak och "alla" hojar är någorlunda lättkörda, så köp något roligt!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
yonsson skrev:
Wii skrev:
Mycket fina hojar, speciellt spencers gamla!
Tanken är att jag ska fixa kortet säsongen som kommer. Någon som har tips på en bra nybörjarhoj? Er6?

Provkör eller åk med på lite olika. Köp med hjärtat, inte med hjärnan. Vissa gillar rad4or, andra twin. Det mesta när det gäller motorcyklar är en smaksak och "alla" hojar är någorlunda lättkörda, så köp något roligt!


Twinnar och fyror? Det är ju fan tripplar som gäller! Det bästa av två världar, båttenvrid och kraft på höga varv.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Twinnar och fyror? Det är ju fan tripplar som gäller! Det bästa av två världar, båttenvrid och kraft på höga varv.

Den passningen fick du helt gratis! ;) Själv föredrar jag twinnar. Det finns inget som slår en desmoducce som slår av på gasen. Mmmmmumma. -Eller en thruxton med öppna ljuddämpare som på min, så billarmen på de parkerade bilarna ibland går igång när man drar förbi. :oops:
 

Rber

Audemars
2-Faktor
yonsson skrev:
Jag vet att det finns åtminstone två hojåkare till här på KS, varav minst en har bra smak när det gäller hojar. ;)
Finns det några fler där ute?
Jag antar att jag är den andre som inte har lika bra smak. ;)

Tog kortet i somras och suktade länge efter en Bonneville eller Scrambler efter att ha klämt på dem på "På 2 hjul" tidigt i våras. Slutade dock med en mattsvart FZ6-N som är en perfekt hoj att lära sig köra på. Blev närmare 700 mil under juli och augusti, ändå kom jag aldrig längre än 15 mil utanför kommungränsen, haha.
Får se vad nästa hoj blir, är sugen på både något bobber-stukat eller en enduro. Egentligen skulle man väl ha en för varje tillfälle!

Fryken skrev:
Varför känner jag igen denna bilden? Kan det vara så att jag läst om denna resa på Sporthoj eller någon blogg? VIsst körde ni enkel väg genom USA, typ NY till LA?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fryken skrev:
Spencer66 skrev:
Du är ju rena "Sons of Anarchy" snubben! Pajar dock lite att du jobbar på SHB :)

Haha. Här enbart för dig spence, från förra årets 550 mil långa roadtrip. Måste ju ha lite kontraster. Tjejerna gillar det vettu. Mjuk på insidan och hård på utsidan, eller hur var det? :lol:

201.jpg


yonsson skrev:
Nice! Men dåligt med tyskröv på den ;)
Jag bytte också från originaldämpare till bättre i somras och det gjorde en sjuk skillnad.
Jag måste medge att SOA fick mig att bli lite sugen på en HD med kåpa fram.

Tyskröv? Förklara! :D Tyskarna har ofta rejält dålig smak. När jag köpte den satt original "mini ape" på men var rejält bakåtvinklat för komfortens skull. Komfort?!?!?! :D Kan säga att jag är riktigt sugen på en Triumph men då en Scrambler. Har dock fått för mig att jag kommer tröttna på den väldigt fort. HDn är skön på många sätt men bromsarna är verkligen under all kritik.



För att citera Joberman, fick ni nuppa då?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Wii skrev:
Mycket fina hojar, speciellt spencers gamla!
Tanken är att jag ska fixa kortet säsongen som kommer. Någon som har tips på en bra nybörjarhoj? Er6?

Jag köpte min FZ6-N tidigt i våras utan vare sig någon lapp eller någonsin ha kört en. Nu i efterhand så har jag fått chansen att både prova Er6:an och en CB600FA och jag kan helt ärligt säga att jag är mycket mycket nöjd med mitt val.

Många "förståsigpåare" anser väl att 600cc inte duger till något, men som nybörjare är det en perfekt balanserad hoj som är snäll och förlåtande upp till 8000 varv. När du väl har bekantat dig med hojen lärt dig att köra en 600cc som en 600cc så kan du ha jäkligt roligt och köra ifrån många med bra mycket mer kraft i sina cyklar.

Jag kommer att behålla min en säsong som det ser ut just nu, för det är nu jag börjar bli varm i kläderna och verkligen kan njuta av körningen. Provkör och PROVSITT om du får chansen, alla tre hojarna nämnt ovan gör jobbet mycket bra!

Edit: En annan fördel är försäkringen. Jag pröjsar 5000 hel/hel. 24 år, bor i centrum i mindre stad och haft lappen sen juli i år.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spencer66 skrev:
För att citera Joberman, fick ni nuppa då?

Vem behöver nuppa om man får vibrera fram i 500mil? :cool:
Det hade varit riktigt nice med en lååång mc-resa. Körde Vättern runt i 100mil på småvägar i somras och det där med att köra i grupp är verkligen underskattat förutsatt att man kör med rätt folk.

Rber: Jag syftade snarare på att jag inte sett din än. Inte att du har dålig smak.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
yonsson skrev:
Spencer66 skrev:
För att citera Joberman, fick ni nuppa då?

Vem behöver nuppa om man får vibrera fram i 500mil? :cool:
Det hade varit riktigt nice med en lååång mc-resa. Körde Vättern runt i 100mil på småvägar i somras och det där med att köra i grupp är verkligen underskattat förutsatt att man kör med rätt folk.

Rber: Jag syftade snarare på att jag inte sett din än. Inte att du har dålig smak.
Hehe, jag menade inte så. Tog inte illa upp om det verkade så!

VI får styra en körning när det är väder igen. Med nya 45:an så bör jag väl kunna vara nere på mindre än 30 min. :lol:
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Rber skrev:
Edit: En annan fördel är försäkringen. Jag pröjsar 5000 hel/hel. 24 år, bor i centrum i mindre stad och haft lappen sen juli i år.

Fyfan att man bor i stockholm, en sån skulle kosta 20500 att försäkra för mig, 23 år, haft kort sen juli.

Har siktet inställt på en ducce monster 696 till våren, längtar!!!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Rber skrev:
Tog kortet i somras och suktade länge efter en Bonneville eller Scrambler efter att ha klämt på dem på "På 2 hjul" tidigt i våras. Slutade dock med en mattsvart FZ6-N som är en perfekt hoj att lära sig köra på. Blev närmare 700 mil under juli och augusti, ändå kom jag aldrig längre än 15 mil utanför kommungränsen, haha.
Får se vad nästa hoj blir, är sugen på både något bobber-stukat eller en enduro. Egentligen skulle man väl ha en för varje tillfälle!


Varför känner jag igen denna bilden? Kan det vara så att jag läst om denna resa på Sporthoj eller någon blogg? VIsst körde ni enkel väg genom USA, typ NY till LA?

Det var inte dåligt kört på två månader! Stämmer att bilden ligger i nån tråd på Sporthoj. Och ja, NYC-LA.

Spencer66 skrev:
För att citera Joberman, fick ni nuppa då?

Hehe. Givetvis inte. Funkar bättre med sporthoj. Beror iofs på vilken åldersgrupp man siktar in sig på. :lol:

yonsson skrev:
Vem behöver nuppa om man får vibrera fram i 500mil? :cool:
Det hade varit riktigt nice med en lååång mc-resa. Körde Vättern runt i 100mil på småvägar i somras och det där med att köra i grupp är verkligen underskattat förutsatt att man kör med rätt folk.

Road Kingen var grym. Inte ont i röven en enda gång på hela resan. Då snittade vi ändå drygt 50 mil/dag. Vem man åker med är som du säger skitviktigt. Jag åkte med den enda killen jag känner som skulle palla tempot, värmen och festandet. :D Är sugen på att dra en längre sväng i sommar, typ runt Svarta havet, eller åtminstone till Istanbul och vända. Blir dock inte Street Bob då. Körde Hamburg-Sthlm med endast bensin- och båtstopp nu i juni och det var inte speciellt skönt. :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fryken skrev:
Rber skrev:
Tog kortet i somras och suktade länge efter en Bonneville eller Scrambler efter att ha klämt på dem på "På 2 hjul" tidigt i våras. Slutade dock med en mattsvart FZ6-N som är en perfekt hoj att lära sig köra på. Blev närmare 700 mil under juli och augusti, ändå kom jag aldrig längre än 15 mil utanför kommungränsen, haha.
Får se vad nästa hoj blir, är sugen på både något bobber-stukat eller en enduro. Egentligen skulle man väl ha en för varje tillfälle!


Varför känner jag igen denna bilden? Kan det vara så att jag läst om denna resa på Sporthoj eller någon blogg? VIsst körde ni enkel väg genom USA, typ NY till LA?

Det var inte dåligt kört på två månader! Stämmer att bilden ligger i nån tråd på Sporthoj. Och ja, NYC-LA.

Spencer66 skrev:
För att citera Joberman, fick ni nuppa då?

Hehe. Givetvis inte. Funkar bättre med sporthoj. Beror iofs på vilken åldersgrupp man siktar in sig på. :lol:

yonsson skrev:
Vem behöver nuppa om man får vibrera fram i 500mil? :cool:
Det hade varit riktigt nice med en lååång mc-resa. Körde Vättern runt i 100mil på småvägar i somras och det där med att köra i grupp är verkligen underskattat förutsatt att man kör med rätt folk.

Road Kingen var grym. Inte ont i röven en enda gång på hela resan. Då snittade vi ändå drygt 50 mil/dag. Vem man åker med är som du säger skitviktigt. Jag åkte med den enda killen jag känner som skulle palla tempot, värmen och festandet. :D Är sugen på att dra en längre sväng i sommar, typ runt Svarta havet, eller åtminstone till Istanbul och vända. Blir dock inte Street Bob då. Körde Hamburg-Sthlm med endast bensin- och båtstopp nu i juni och det var inte speciellt skönt. :D


Då har du inte åkt med mig heller!
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej,

Jag har kört hoj i ett gäng år, började med ett gäng R-hojar...
Insåg efter nära åkt åt skogen ett par gånger att jag borde till något lite långsammare.

Jag köpte en V-Rod som jag moddade duktigt (stod på Elmia ett år) sen sålde jag den och flyttade utomlands.
Hade i 5år en Dyna Lowrider på Phuket, men efter jag blev pappa så fick den också lämna.

Nu kör jag med små mopparna här i Thailand och hoppas på att min ögonsten snart ska bli klar:
Hoppas kunna sparka igång den snart!

D830437D-1047-4FEC-BDBD-6EB8C44B97AA-3884-000005DF07867F64.jpg


F8A0828E-8031-41B1-A9E3-AF8990F363CA-3884-000005DF09EF8440.jpg


F18D699D-72BC-4418-B742-F25141D24924-3884-000005DF04834B35.jpg


5B0D60BB-8117-467D-A344-5E1331472639-3884-000005DEFAB940CD.jpg


0B4E4B3C-217A-4060-9714-74590B9013B1-3884-000005DEF78B786D.jpg


(Denna hoj har en rolig historia, köpt i Forna Sovjet, legat i delar i Sverige i 10år, fraktad i resväskor till Thailand...)

Mvh
Micke E
 

par

Patek
2-Faktor
Här är min pärla jag köpte ny förra hösten. Har rullat 300mil nu men bara en bandag.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    182.4 KB · Visningar: 337

easy rider

Brüno
2-Faktor
Bomier skrev:
Hej,

Jag har kört hoj i ett gäng år, började med ett gäng R-hojar...
Insåg efter nära åkt åt skogen ett par gånger att jag borde till något lite långsammare.

Jag köpte en V-Rod som jag moddade duktigt (stod på Elmia ett år) sen sålde jag den och flyttade utomlands.
Hade i 5år en Dyna Lowrider på Phuket, men efter jag blev pappa så fick den också lämna.

Nu kör jag med små mopparna här i Thailand och hoppas på att min ögonsten snart ska bli klar:
Hoppas kunna sparka igång den snart!

D830437D-1047-4FEC-BDBD-6EB8C44B97AA-3884-000005DF07867F64.jpg


F8A0828E-8031-41B1-A9E3-AF8990F363CA-3884-000005DF09EF8440.jpg


F18D699D-72BC-4418-B742-F25141D24924-3884-000005DF04834B35.jpg


5B0D60BB-8117-467D-A344-5E1331472639-3884-000005DEFAB940CD.jpg


0B4E4B3C-217A-4060-9714-74590B9013B1-3884-000005DEF78B786D.jpg


(Denna hoj har en rolig historia, köpt i Forna Sovjet, legat i delar i Sverige i 10år, fraktad i resväskor till Thailand...)

Mvh
Micke E


Helvete vad ballt! Mer bilder :D
 
Topp