• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: fonder - råd och dåd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Den här tråden är en vinstlott för att komma in på hyllan. Tack till alla som hjälper till :D
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Är det försent att läsa till jurist? fyller 49 i Juli...hopp om förändring i mitt trista och fattiga liv.

Inte för att jag tror att du vill men vi hade en snubbe som var runt 70 år som läste med oss. Sorgligt nog fick han en hjärtattack och dog innan han blev färdig med studierna.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
What he said. Har själv sålt av en hel del för ett par veckor sen. Ska bara ta tag i mig själv och flytta över pengarna till ett konto med vettig ränta, typ SBAB där man kan få 2% iaf.


Kolla Cliens och/eller Catellas avkastningsfonder. Räntefonder som slår ränteindex ett par gånger om.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Vad är ön i Estocolmo?
Jag är med.

Är det försent att läsa till jurist? fyller 49 i Juli...hopp om förändring i mitt trista och fattiga liv.
Min farsa läste in en kandidat i historia som pensionär, bara för att det är kul att plugga. Undrar dock varför du vill läsa juridik. Juristlinjen brukar ju beskrivas som ett enda långt uthållighetsprov. Låter inte särskilt kul...
 

POO

Panerai
KS-fonden, investerar i Rolex. Vem styr upp det? Så kan man ju passarounda investeringsobjekten också.
 

meuller

Omega
Eftersom det är fonder vi snackar så tycker jag man kokar sin egen. Lite selleri, lök morot benmärg vin och kryddor så blir det susen! Annars rekommenderar jag "Bong-touch of taste".

Nä men seriöst fråga din bankman och spana lite på morningstar, eller kolla på familjeliv.
 

Whedda

Rolex
Du menar försäljare av bankens egna svindyra fonder? :)
Eller kallar du killen som säljer cyklar i cykelaffären för rådgivare också?

Nä men kan man inte så mycket om cyklar skulle jag fortfarande hellre fråga en försäljare i cykelaffären än att köpa på Kvibergs marknad...

Såklart att de pushar för sina fonder men du måste ju inte köpa det som dem rekommenderar. Samtidigt har de ju ett intresse i att du skall få bra avkastning då man idag byter bank lättare än kalsonger om man inte är nöjd.

Jag köper att man kan handla på avanza om man vet vad man håller på med men gör man det behöver man inte ställa frågan OT på ett klockforum. En välbalanserad portfölj är betydligt lättare att hitta med en kompetent placeringsrådgivare.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Min farsa läste in en kandidat i historia som pensionär, bara för att det är kul att plugga. Undrar dock varför du vill läsa juridik. Juristlinjen brukar ju beskrivas som ett enda långt uthållighetsprov. Låter inte särskilt kul...


Bara om man vill ha höga betyg. I övrigt är det väldigt allmänbildande och man lär sig snabbt se genom alla Aftonbladet-rubriker i samband med kontroversiella domar...

TS, ta ett snack med din rådgivare åtminstone. De kan ju inte tvinga dig till något och du får åtminstone en bild av vad de vill pracka på dig, så kan du göra din egen analys sen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp