Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Fotbolls-VM diskussionstråd

Diskussion i 'Diskussion' startad av B1884, 12 juni 2014.

1. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Här har vi tråden för allt matchsnack, frågor, nyheter... ja allt möjligt!

Kan väl knappast vara ensam om att följa VM här på forumet? :)

Premiärmatchen, vad tror ni? Själv hoppas jag stenhårt på en Kroatisk kross ikväll :D

Affe och sinner gillar detta.
  2. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Hoppas idag på Brasilien, fruktan att det blir ruskigt kaos om de får stryk.

Men, som vinnare är det Portugal som gäller! :)

Laddad som fan!

3. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Håller på Brassarna mot Kroatien då det alltid är roligt om det går bra för hemmanationen. I hela VM tror jag mest på Tyskland.

4. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Glömde också nämna, när Sverige inte är med så håller jag STENHÅRT på tyskarna! :)

Det är bara jag som tycker det är lite roligt om hemmanationen floppar alltså..? ;)

5. luddviig

luddviig Borgare

Från:
    Norrköping
    Kul med en tråd! Tror att Brasilien vinner ikväll. Tycker att Uruguay kommer bli intressanta att följa också, hoppas att dom tar sig långt! :)

6. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Om jag inte minns fel så är det bara sydamerikanska lag som har vunnit VM när VM varit i Nord- eller Sydamerika.

Så nu hoppas jag att tyskarna eller något annat europeiskt land vinner :)

B1884 gillar detta.
  7. B1884
    Trådstartare

B1884 Biskop

Från:
    Göteborg
    Allt utom Spanien är okej ;) Men ja, helst Tyskland!

Karatekid och Målarn gillar detta.
  8. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Håller med :)

9. cab

cab Friends of KS

Kul att det drar igång nu! Skulle vara roligt om det gick bra för England (liten chans dock):)

10. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Ni glömmer att vi snackar om första omgången nu. Skrällarna sker alltid under första matcherna i gruppen, kan vara läge att tippa högoddsare.
    Tror på Tyskland eller Portugal, även om de aldrig brukar köra hela vägen. Spanien lirar tråkigt och Brasilien är för svaga fysiskt, men den som lever får se :)

11. Guillbert

Guillbert Friends of KS

Ut i kvartsfinal på straffar som vanligt (iaf under Svennis tid.) :)

12. Anfield

Anfield Borgare

Ja jag måste säga att jag håller på Europa i dag !

Vore roligt om dom kunde tvåla till giganterna.

13. ottwon

ottwon Friends of KS

Håller på italien i brist på svennar... Kul för pirlo o få avsluta på topp :) Sen bosnien unnar man ju en bra turnering med. Tror dock argentina klipper bucklan.

Ikväll hoppas jag på skräll av kroatien. Neymar pallar inte trycket:)

Skickat från min SM-G3815 via Tapatalk

Sjuhundra och sinner gillar detta.
  14. Sten

Sten Stadsbo

Från:
    Ostrobothnia
    Deutschland über alles!;)
    Som klockintresserad och i brist på nordbor håller jag även på Schweiz!

Icaras gillar detta.
  15. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    Uruguay känns som en "outsider" men tror nog tyvärr inte att dom räcker hela vägen. Liten skrällvarning på Belgien. Vinner gör nog Brasilien eller möjligtvis Tyskland .

16. Wangensten

Wangensten Borgare

Från:
    Oslo, Norge
    Fotball VM er vel eneste gangen i året jeg ser fotball, og som alltid heier jeg på Tyskland:D
    http://www.fifa.com/worldcup/groups/index.html

Norge har som vanlig ikke sjans til å være med, synd at ikke Sverige ble med i år heller. Hadde likt å se Zlatan...
    Ingen land fra Skandinavia er for dårlig:(

Icaras och Sjuhundra gillar detta.
  17. Sjuhundra

Sjuhundra Bonde

Från:
    Söder
    Brassarna för svaga fysiskt?

Thiago Silva
    David Luis
    Ramires
    Pauilinho
    Hulk (!)
    Dante
    Fernandinho

...

Bauuer, Camo00 och Helmeroni gillar detta.
  18. Helmeroni

Helmeroni Bonde

Håller med brassarna har nog defensivt en av vms bästa och fysiska trupper så det lär inte vara något problem. Frågan är om den offensiva mitt-trion grejar att göra mål då deras anfallare är ett stort frågetecken.

19. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso

Kan inte förstå folk som säger att Spaniens spel är tråkigt.
    Brasilien svaga fysiskt? bara backlinjen får mig att skaka här hemma, Dani Alves, Thiago Silva, David Luiz, Marcelo, Dante. Skulle inte kalla det för fysiskt svag backlinje.

paradis och Camo00 gillar detta.
  20. Helmeroni

Helmeroni Bonde

Titeln känns ovanligt svår att tippa.. Men om Brasilien pallar pressen går dem hela vägen. Annars tror jag väl på Tyskland men det har jag fan gjort sen 06, så det säger väl inte så mycket..

Underdogs med potential att skrälla: Frankrike och Colombia.

Gladaste överraskningar: Chile och vårt kära klockland Schweiz.

Mest överskattade: Belgien. Visst dem har en gyllene generation men dem har blivit allt för stora i försnacket. Unga duktiga spelare till stor del. Men dem saknar rutinen. Når kvartsfinal och det ska dem vara nöjda med!

21. Brogren

Brogren Friends of KS

Ingen som håller på Belgien?

Vilket storlag de kommer ha om några år när alla deras superspelare blivit äldre än 20 år. Kul som fan att en sådan ung trupp får VM-erfarenhet och ännu roligare hade det varit om Belgien tog sig långt.
    Jag vet att de har blivit höjda till skyarna av många, vilket är lite tråkigt men välförtjänt. Rankade som 5:e bästa laget nu va?

Camo00 gillar detta.
  22. Brogren

Brogren Friends of KS

Haha skrev mitt inlägg precis efter ditt och håller med om överskattningen men det hade varit roligt om ett sådant ung lag (som dessutom har samarbete med Sveriges landslag) tar sig långt.

Helmeroni gillar detta.
  23. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Denna har hängt på balkongen sen EM och den ska hänga kvar tills VM är slut. Viva espania.[​IMG]

paradis gillar detta.
  24. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    För att hålla oss lite ontopic, Hublot ska enligt watchanish dela ut VM-klockor till sina kunder. Med tanke på ryktet Rio har gällande rån och stölder på gatorna har Hublot uppmanat kunder att lämna sin dyrgripar hemma. Utrustade med quartzverk och gjorda i compositmaterial.

25. Helmeroni

Helmeroni Bonde

5a-4a verkar många ha dem som! Visst dem har VMs kanske mest spännande trupp, men ska man komma 5a ska man hamna före lag som Brasilien, Spanien, Tyskland, Argentina, Holland, England, Italien, Frankrike, Colombia osv. Känns tajt med dem senare lagen jag nämnde där. Personligen tror jag nästa VM är deras gyllene chans.

26. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Syftade på mittfältet och anfallet i Brasilien. Man vinner inte VM med enbart en stabil backlinje. Hulk och Fred är inte bättre än de resterande anfallarna i europeiska lag och neymar blåses bort vid minsta lilla närkontakt.

Ja, Spanien lirar tråkig fotboll. Rullar bollen vid mitthalva 1356ggr mer en uppställning på 6mittfältare, 4 backar, 1 målvakt. Hoppas att det blir fart på anfallet under detta VM med Costa i anfallet.

27. Mille79

Mille79 Trollungen

Iran mitt andra hemland nu när Sverige inte är med

28. Patrik J

Patrik J Friends of KS

Från:
    Schtaaan
    Gjorde VM-kompassen och håller tydligen på Japan i detta VM. Nåja, bara att acceptera sitt öde 日本を応援!

Karatekid, Totte, ottwon och 1 annan gillar detta.
  29. Sjuhundra

Sjuhundra Bonde

Från:
    Söder
    Är inte riktigt benägen att hålla med. Visst Fred är inte en etablerad "klass-spelare" men har stor erfarenhet från Europa och det är ett anfall som har haft en kontinuitet och lång tid att spela ihop sig på. Vilket jag tycker att de bevisade i förra årets confed, det är i princip samma lag (- lucas) som ställs på plan mot Kroatien ikväll.

30. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Hjärnan säger att Tyskland vinner. Hjärtat säger Italien. Magkänslan säger Brasilien.

Rock_N_Ron gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield