• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Frequent flyer

ThomasG

Omega
Jag sitter just nu fast på Helsingfors flygplats och väntar på försenat SAS-flyg. Försökte prata mig med på en tidigare avgång, men service var inget SAS-personalen på plats trodde på, så de orkade inte lösa det. Och de kunde inte bry sig mindre om Eurobonus guld-kortet jag viftade. Tur att loungen i alla fall är ok.
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Flyger om en liten stund min hundrade enkelresa med SAS för det senaste året.
Finns det fler Eurobonus Diamond-medlemmar på forumet?

Taggen får följa med idag.

Yepp. Diamant kortet kom för 2 veckor sedan. Passerat 150k poäng i denna period.

Hursomhelst så tycker jag att TS bör fundera över hur han skall ta ut poängen. Jag använder mest mina till att familjen flyger till Umeå i tid och otid. Då är ju EBB betydligt bättre än något annat. Skall man bara uppgradera sig så är det ju bättre med ett kort för det bolaget man flyger oftast.
 

Genta

Cartier
Bara goda erfarenheter med SAS o deras bonusprogram, men se till att få minst guldkort. Sällan försenade, bra lounger, smidigt med fast track, prio vid förseningar och inte minst viktigt, DN och DI att döda tiden med under flygning.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Bara goda erfarenheter med SAS o deras bonusprogram, men se till att få minst guldkort. Sällan försenade, bra lounger, smidigt med fast track, prio vid förseningar och inte minst viktigt, DN och DI att döda tiden med under flygning.
Håller med om att det är smidigt med fasttrack, och ja dom var bra på att hålla tiden, i år har jag dock varit med om två inställda flyg och minst tio försenade så jag tror den eran är över, vet inte vilka lounger du menar men jämför man med Air France/KLM eller BA så är loungerna minst sagt dåliga, dåligt utbud på mat och ingen sprit/champagne.
 

Björklund

Panerai
Tråkigt att de dragit in frukosten på inrikesflyg samtidigt som de fortfarande bara har frukt och smoothie i loungen på ARN T4.

Det finns en del gammal personal kvar som inte ryckt upp sig men de allra flesta är verkligen superbra på service.

Blev drabbad av en försenad flight med Norwegian som gjorde att jag skulle missa ett möte i Malmö men en otroligt vänlig äldre dam i servicedisken hjälpte mig med en businessbiljett på nästa SAS-maskin som gick inom tio minuter. Normal deadline är tydligen en halvtimma innan avgång och hennes disk hade inte ens försäljning. Så för att jag skulle hinna med flyger ringde hon ett samtal och utförde hela köpet åt mig.

När jag landade i Malmö stod Norwegian fortarande kvar på Arlanda.

Sånt kommer man ihåg!
 

Genta

Cartier
Ingen stor erfarenhet av Air France-lounger, men deras lounge i Paris var ingen höjdare. Ingen champagne och mest mackor.
Lufthansas 1:a klass lounge - now were talking....
 

Johan Erixon

Breitling
American Express Eurobonus & KLM Platinum.
Flyger mest från Linköping och innan April iår så var KLM givna valet. Nu flyger SAS via Köpenhamn, men jag ogillar propellerplan.
Tycker KLM har grym service och flyger bara SAS om jag måste. Amexet ger mig 2 Business per år T/R & det har funkat bra hitills. KLM poängen utnyttjas mest inrikes med Delta i USA. Har även Eurocard Platinum med priority pass då jag ej når guld i SAS varje år. Mycket nöjd med combon jag har :)
 
Topp