• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: FT Ray Ban, 25 - 30 år gamla

Peter K

Panerai
2-Faktor
Vill byta mina Ray Bans mot något Sub liknande. viktigast är 20 mm mellan luggarna.

De runda är ca 25, kanske tom mot 30 år.
Kanske finns någon här som samlar brillor, som vet om de är värda nå't.
De rektangulära är ca 5 år.
pujuzavu.jpg


8ebyquqy.jpg
 

Panerai

Breitling
Jag samlar på solglasögon av diverse märken men främst Rayban. I dessa två du visar här ovan finns inget värde, om nu inte någon skulle söka just denna modell. Men även då torde värdet ligga runt några hundralappar max.

Har du andra modeller av Rayban så är jag dock intresserad. Speciellt aviator modeller från tidigt 70-tal kan vara intressanta. Där kan värdet ligga på upp till ett par tusenlappar i bästa fall.

Har du andra solglasögon från till exepel Carrera och serien Boeing så kan värdet vara en del med. På just serien Boeing kan värdet vara rätt högt för att vara solglasögon, upp till en 8 lax typ.

Andra märken och serier där värdet kan vara högre är Cazal (speciellt Cazal 968), Cartier från 70-talet, vissa Gucci osv.

Mvh.
panerai
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Re: Sv: OT: FT Ray Ban, 25 - 30 år gamla

Tack Panerai. Då vet jag. Jag har tyvärr bara dessa glasögon att göra mig av med. Kul med kunskap om allt möjligt på forumet.
 

carlanton

Audemars
Panerai skrev:
Jag samlar på solglasögon av diverse märken men främst Rayban. I dessa två du visar här ovan finns inget värde, om nu inte någon skulle söka just denna modell. Men även då torde värdet ligga runt några hundralappar max.

Har du andra modeller av Rayban så är jag dock intresserad. Speciellt aviator modeller från tidigt 70-tal kan vara intressanta. Där kan värdet ligga på upp till ett par tusenlappar i bästa fall.

Har du andra solglasögon från till exepel Carrera och serien Boeing så kan värdet vara en del med. På just serien Boeing kan värdet vara rätt högt för att vara solglasögon, upp till en 8 lax typ.

Andra märken och serier där värdet kan vara högre är Cazal (speciellt Cazal 968), Cartier från 70-talet, vissa Gucci osv.

Mvh.
panerai

Har vanliga gamla Wayfarers i bakelit något värde? Endast märkta B&L Ray Ban och utan logo på glasen och skalmarna. Använder mina varje dag och tänkte byta glas, eller är det "fel" i glasögonvärlden?
 

Panerai

Breitling
carlanton skrev:
Panerai skrev:
Jag samlar på solglasögon av diverse märken men främst Rayban. I dessa två du visar här ovan finns inget värde, om nu inte någon skulle söka just denna modell. Men även då torde värdet ligga runt några hundralappar max.

Har du andra modeller av Rayban så är jag dock intresserad. Speciellt aviator modeller från tidigt 70-tal kan vara intressanta. Där kan värdet ligga på upp till ett par tusenlappar i bästa fall.

Har du andra solglasögon från till exepel Carrera och serien Boeing så kan värdet vara en del med. På just serien Boeing kan värdet vara rätt högt för att vara solglasögon, upp till en 8 lax typ.

Andra märken och serier där värdet kan vara högre är Cazal (speciellt Cazal 968), Cartier från 70-talet, vissa Gucci osv.

Mvh.
panerai

Har vanliga gamla Wayfarers i bakelit något värde? Endast märkta B&L Ray Ban och utan logo på glasen och skalmarna. Använder mina varje dag och tänkte byta glas, eller är det "fel" i glasögonvärlden?

Ja just denna modell av bakelit ligger det en del värde i då dem är extremt populära just nu i tiden samt att dem är ganska tidlösa, funkade på 80-talet och funkar faktiskt fortfarande. Skulle jag äga dem skulle jag absolut byta glas på dem. Vill du göra dig av med dem så hör av dig, den typen utan logo på glas är ovanlig.

Mvh.
Panerai
 

Panerai

Breitling
Re: Sv: OT: FT Ray Ban, 25 - 30 år gamla

Peter K skrev:
Tack Panerai. Då vet jag. Jag har tyvärr bara dessa glasögon att göra mig av med. Kul med kunskap om allt möjligt på forumet.

Tack själv, lägg dem på blocket om du vill bli av med. Då kommer du säkert få dem sålda.

Mvh.
Panerai
 
Topp