• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: fuck cancer

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Varje år insjuknar ungefär 40 000 personer i Sverige i någon form av hudcancer. Insjuknandet i den allvarligaste formen, malignt melanom, ökar med fyra procent varje år. Även unga människor drabbas och vi vet också att unga vuxna solar mest av alla.

Klocksnack, både som forum och enskilda medlemmar, har bidragit mycket till BCF och skall ha enormt med cred. Vill därför bara uppmärksamma Er om att man även kan stödja Ung Cancer, dels genom att köpa ett/flera armband eller genom att hjälpa till med att pärla dessa. Det anordnas ständigt pärldagar där man kan samlas med nära och kära för att hjälpa denna fantastiska organisation.

Har själv givit bort flera armband till, främst, yngre bekanta och banden har alltid uppskattas samt burits med glädje :)

qTZsKIL.jpg


SLTwSPd.jpg


GlK56QA.jpg
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Det vore en rolig och nyttig insatts vid ett större GTG.
Tänk er en klockhög bredvid en hög av armband som vi tillverkade på plats!

Kanske byta ut texten till KS mot cancer!
Mycket bra förslag! Texten får dock inte bytas ut om de skall skickas in för inspektion och vidare försäljning :/
MEN, man kan alltid pärla liknande med KS-MOT-CANCER sälja dessa här på forumet för att sedan donera den insamlade slanten till Ung Cancer. Hmm...kanske något man kan koka ihop
 

sharetracker

Cartier
Nice! Har dock två frågor:
Har du själv gjort armbanden? För de första två är inte från ung cancer (fel pärlor + färgkombinationer).
Är det den powermaticklockan som låg uppe på blocket nyligen? :)

De två andra armbanden är inte från Ung Cancer, de har tjejen gjort åt mig. De andra jag köpte är på andra handleder än min egen :)

Certinan har jag inhandlat på AD i Jönköping så klockan på Blocket är en annan. Tänka sig att fler än jag har så god smak :p
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
De två andra armbanden är inte från Ung Cancer, de har tjejen gjort åt mig. De andra jag köpte är på andra handleder än min egen :)

Certinan har jag inhandlat på AD i Jönköping så klockan på Blocket är en annan. Tänka sig att fler än jag har så god smak :p
Okej då förstår jag :D riktigt fin klocka måste jag säga, gångreserven på den är helt fantastisk!!
 

UNO

Panerai
Äldst på forumet(straxt 48)med två FUCK CANCER ovanför klockan.
Armband var fram till jag så dessa lika aktuellt som spetstrosor men man kan ju ändra sig.
Friskförklarad 18 december efter 12 år och armbanden påminner mig om att både vara ödmjuk men också tillåta mig att vara lite glad.
 
Topp