• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

F**k you Coca-Cola

Vincent

Cartier
Nej nej det finns bara ett val av julmust på jul
61279fb8d896e5d2e893722e15a323f8.jpg
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag har ju redan gett facit i post två, så jag förstår inte varför ni envisas med att posta felaktiga favoriter...;)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Köpte hem en Dufvenkrooks lagrade Julmust igår. Sambon och jag ska avnjuta den senare. Den ska visst vara ny för i år.

0002_750.jpg


Kommer med en liten review sedan.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
IMG_20141224_125533.JPG


Enligt ursprunglig svensk tradition tillverkades musten innan jul och lagrsdes för att ett år senare drickas som julmust. Denna julmust från Dufvenkrooks är framställd på det traditionella sättet. Den är lagrad, med rik smak och extra juliga dofttoner. En god must för en riktigt god jul!

Den här texten pryder denna julmusts flaska som tydligen ska vara ny för i år. dufvenkrooks har jag alltid förknippat med julglögg men nu hittade jag att dom även hade lagrad julmust. Så hur är denna julmust då?

IMG_20141224_135329.JPG


Med smakupplevelser som Zeunerts och Nygårda ekfatslagrade julmust är kraven ganska höga, men den här från Dufvenkrooks ska få en ärlig chans. Flaskan ser mycket lyxig ut och att den kommer med kork bidrar detta ytterligare till känslan även om det är plastkork. Detta är en mycket fyllig must som ger en ordentlig skumkrona som håller sig. Smaken och känslan i munnen är len, sen kommer tydliga maltiga smaker fram - nästan lite ölkaraktär faktiskt. Smaker av citrusfrukter och julkryddor framträder också. Den är inte särskilt söt vilket är positivt.

Sammanfattningsvis är detta en must av fin kvalitet, om än smakmässigt inte riktigt i nivå med Zeunerts och Nygårda ekfatslagrade julmust. Men den ska helt klart testas och förtjänar mer än väl en plats på julbordet.

BETYG - 8/10
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
IMG_20141224_125533.JPG


Enligt ursprunglig svensk tradition tillverkades musten innan jul och lagrsdes för att ett år senare drickas som julmust. Denna julmust från Dufvenkrooks är framställd på det traditionella sättet. Den är lagrad, med rik smak och extra juliga dofttoner. En god must för en riktigt god jul!

Den här texten pryder denna julmusts flaska som tydligen ska vara ny för i år. dufvenkrooks har jag alltid förknippat med julglögg men nu hittade jag att dom även hade lagrad julmust. Så hur är denna julmust då?

IMG_20141224_135329.JPG


Med smakupplevelser som Zeunerts och Nygårda ekfatslagrade julmust är kraven ganska höga, men den här från Dufvenkrooks ska få en ärlig chans. Flaskan ser mycket lyxig ut och att den kommer med kork bidrar detta ytterligare till känslan även om det är plastkork. Detta är en mycket fyllig must som ger en ordentlig skumkrona som håller sig. Smaken och känslan i munnen är len, sen kommer tydliga maltiga smaker fram - nästan lite ölkaraktär faktiskt. Smaker av citrusfrukter och julkryddor framträder också. Den är inte särskilt söt vilket är positivt.

Sammanfattningsvis är detta en must av fin kvalitet, om än smakmässigt inte riktigt i nivå med Zeunerts och Nygårda ekfatslagrade julmust. Men den ska helt klart testas och förtjänar mer än väl en plats på julbordet.

BETYG - 8/10
Trevliga recensioner du har bidraget med! Var kan man hitta denna julmusten?
God Jul :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Dags att väcka liv i denna tråd. Årets upplaga av den godaste julmusten släpptes på systembolaget i dag. :)
En nyhet är att det i år finns en variant lagrad på calvadosfat. Får se om den är lika god som den bourbonfatslagrade musten.
DSC_1000.jpg
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Just därför den pubertala trådtiteln, notera även miljonerna CC lägger ner på TV-reklam så här inför jul för att försöka ändra oå faktumet att försäljningen sjunker med 50%
Sverige är det enda (typ, inget avhandling finns) landet där Coca Cola tappar försäljning kring jul när alla andra länder ökar. Så jävla roligt!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Enligt min kompis så ska apotekarnes sluta sälja 33cl flaskor med julmust så han köpte på sig igår. Någon som kan bekräfta det eller var det en myt?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Köpa JULMUST! Varför det?! Det gjorde man väl redan förra året eller :D!

image-jpg.96524
image-jpg.96533


8 backar kvar av 10 borde väl räcka till först advent i alla fall :cigar:, och från säkra källor kan jag bara bekräfta det din polare sa till 100% @JaTack , att apotekaren kommer att sluta med tillverkningen av 33cl glasflaskor, sista dropparna kommer att fyllas nu på julafton 2015. Jag kan tyvärr inte säga vem som jag har fått uppgifterna ifrån, men jag kan säga så här mycket iaf, att dom sista bokstäverna i källans namn är omten. Det är ingen idé att tjata på att jag skall säga vem hen är, för det kommer ni inte ha något för, jag varken vill eller kan röja min 100% källa, var snälla och respektera detta. Nu skall jag gå och klappa om mina små älsklingar, får tyvärr inte dricka någon must förrän på lördag, då detta är min svulla dag :hungry:.

Dagsfärsk bild från garaget.
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Edin

Panerai
Allvarligt talat, Julmust hör julen till men inte fan hör julen till November.
Kanske ska skriva detta i "vad stör du dig på i vardagen" tråden men nu blev det här i stället..
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Köpa JULMUST! Varför det?! Det gjorde man väl redan förra året eller :D!

image-jpg.96524
image-jpg.96533


8 backar kvar av 10 borde väl räcka till först advent i alla fall :cigar:, och från säkra källor kan jag bara bekräfta det din polare sa till 100% @JaTack , att apotekaren kommer att sluta med tillverkningen av 33cl glasflaskor, sista dropparna kommer att fyllas nu på julafton 2015. Jag kan tyvärr inte säga vem som jag har fått uppgifterna ifrån, men jag kan säga så här mycket iaf, att dom sista bokstäverna i källans namn är omten. Det är ingen idé att tjata på att jag skall säga vem hen är, för det kommer ni inte ha något för, jag varken vill eller kan röja min 100% källa, var snälla och respektera detta. Nu skall jag gå och klappa om mina små älsklingar, får tyvärr inte dricka någon must förrän på lördag, då detta är min svulla dag :hungry:.

Dagsfärsk bild från garaget.
image.jpeg
Då är det bunkringsdags, låter som en säker källa!

Hoppas att jag hinner inom grosset i helgen. Måste hinna handla innan alla andra tömt lagret! :D
 
Topp