• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT gårdagens racing

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Bar dock självklart el primero
u7yjaruz.jpg

y6ysu4yz.jpg

ynuma3a6.jpg

Sjukt kul :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Haha! Underbart! Har ägt en enda Alfa i mitt liv. Den blev inte ens tio år gammal, sedan hade rosten besegrat den. En grön Alfetta Sprint Veloce (årsmodell 1978, möjligen 1979), som bjöd på rejält med underhållning samt (brist på) driftsäkerhet som än idag fascinerar. Var min bruksbil under ett helt år (dess sista år...). Köptes för någon tusenlapp plus inbyte av en Honda Civic (årsmodell 1976 - och den var förstås påtagligt med driftsäker...). Såldes för 3000 kr jämnt som renoveringsobjekt med sönderrostad bakaxel och en hjulvinkel som väckte munterhet. Helt magiskt att ingen gjorde illa sig när det hela rasade...

Har sedan dess drömt om en Alfa igen, men ännu inte fått tummen ur. Vill ha en gnutta lastutrymme och gärna fyrhjulsdrift, så då finns det ju väldigt lite att välja på. Takbox på en Brera, någon? :D Skogsmullevarianten av 156an? 159 q4?

mvh A
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul, och vackert åk!

Vilka körde ni med?

Har fortfarande inte testat Tierp. Ser inte superskoj ut på papper men skulle vara kul att testa!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Tierp arena har potential. Banan i sig kan utvecklas mycke gasa bromsa.
Dom som skötte eventet var landracing.se och dom gjorde ett kanonjobb på små resurser.

Skoj, nu blev jag ännu mer sugen på att prova.

Har blivit på tok för lite körning för mig i år, var sugen på ett till event men missade detta helt. Nu grämer jag mig! Attans.

Vi får styra upp en KS-depå framöver!
 
Topp