Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Goodwill bilar

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Ronnie_82, 3 december 2015.

1. Ronnie_82
    Trådstartare

Ronnie_82 Bonde

Min far har en 2012:as Mercedes E200 som just slagit om till 1000mil på mätaren. Gubben är sjukt noga med sina bilar och här är det inget undantag. Han har aldrig använt cd:n som nu givetvis har lagt av.

Han lämnade in bilen där han köpte den och dom konstaterade bara att stereon var kaputt och det skulle kosta ca 13K för en ny utan givetvis montering.

Känns ju som goodwill eller är jag fel ute? Har kontaktat Mercedes Sverige och inväntar svar därifrån. Vad säger ni?

Chuck gillar detta.
  2. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Känner mig väldigt nöjd med mitt beslut att ej äga bil. Maken till pengaglupande pryl får man leta efter.

Moorflax gillar detta.
  3. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Hur upptäckes det om den aldrig använts? Och varför fixa något som aldrig används?

Luckyluciano och Anders Forsberg gillar detta.
  4. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Oavsett hur noggrann man är med sin bil/bilar så känns det som att man vid leverans måste se till att allt fungerar som det ska. Att då komma tre år senare och säga bu är inte så lätt. Dessutom mot Mercedes som är notoriskt avslagande av allt vad gäller Goodwill..

5. Ronnie_82
    Trådstartare

Ronnie_82 Bonde

Nja kanske förklarade dåligt. "Stereon" är ju inbakad i mittkonsolen tillsammans med navi:n. Den fungerade fram tills två veckor sedan då allt blev svart både navi och stereodelen. Man kan ju tycka att en bil som kostar 350k+ inte ska behöva en "större" åtgärd av detta slag efter 3 år.

6. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    I see. Ja om hela balletten la av är det riktigt dåligt.

7. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag kan tycka att de "borde" göra det på goodwill även om jag inte tycker att det är ett krav.
    Farsan fick sin stereo + AC fixad på sin VW årsmodell 2011 i somras på goodwill.

8. par

par Friends of KS

Maskinskada kanske tar det annars?
    Tyvärr är nog det lite på gränsen på ålder men jag säger 50/50

9. Edin

Edin Borgare

Från:
    Midsomer Wreath
    Bara pusha för att de ska ta det på Goodwill då den förväntade livslängden på en bil och då även dess multimedialösning inte är tre år. Visst, mediabiten kanske inte kan förväntas hålla lika länge som bilen men tämligen längre än tre år...