• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

Ilux

Omega
Kör på denna jackan i år igen, håller mig riktigt varm fast man ser ut som en michelingubbe :facepalm:

11420.jpg
 

Josef B

Bestraffaren
Till höst och mild vinter blir det Hackett Aston Martin Quilted Jacket med kombo Snoot Barona

AW13_HM400744999L_999_01_1.jpg


16021930-origpic-5b1753.jpg


Och rundar av med om det blir riktigt kallt, Wiggys Patton
patton_front.jpg
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Vafasen pappi, vaxar gör du själv med hjälp av hårtork och en trasa. Eller nikwax om du vill ha det ännu enklare. Tar en knapp halvtimme att vaxa en jacka. Och små hål ger karaktär samt kan åtgärdas av vilken skräddare som helst egentligen.

Verkar lite bökigt att vaxa själv när jag kollade på nätet. Bättre att köpa bra kvalitet från början men å andra sidan så är Barbour riktigt snygga även om de är lite nötta. Jag kör slut på den jag har och letar upp något annat sedan :)
 

Josef B

Bestraffaren
i lite varmare väder kör jag




Till vintern, en Gloverall Duffel

Vad heter denna modell? Ogillar Barbour eftersom man ser jackan i varje gathörn och så sticker det i ögonen när ordet Barbour är broderat i ansiktshöjd på de nyare modellerna, men denna var faktiskt riktig fin! Nu är den med på inköpslistan av lättare jackor för hösten, tillsammans med Burberrys klassiska quiltade jacka.
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Verkar lite bökigt att vaxa själv när jag kollade på nätet. Bättre att köpa bra kvalitet från början men å andra sidan så är Barbour riktigt snygga även om de är lite nötta. Jag kör slut på den jag har och letar upp något annat sedan :)
Ska finnas återförsäljare som tar 600kr för en total renovering. Då skickas jackan till England och vaxas och lappas. Det är vad jag fick höra där jag köpte jackan i alla fall (johnells). Känns som en bra deal tycker jag! :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Sail racing och Mountain works har en del schyssta varma jackor, även Wiggys som sagt.Sen finns även Parajumpers som blir allt vanligare..
 

Frele

Cartier
Jag kan rekommendera en stutterheim. En snygg regnjacka som passar ypperligt på hösten tack vare att pvc inte "andas" som andra funktionsmaterial. Håller värmen och skyddar dig mot höstregnet med stil.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Quiltat är så jävla snyggt! -Synd bara att det känns så jäkla pretto. Kör själv med en jacka från Stone Island och det är det bästa tyger jag haft på något plagg någonsin.
 

Josef B

Bestraffaren
Riktigt snygg den där, vart hittar man dom i Sthlm?
Jag köpte min på Snoots egna showroom på Östermalm, men de finns på Naturkompaniet, Ströms och NK Sport. Deras grejer är good shit! Slittåliga och den jag har klarar galant -5, kanske mer med en varm och skön Burberry halsduk i cashmere ;)
Du kan få prova min, stl M. :)
 

Josef B

Bestraffaren
Jag har en Parajumpers Kodiac stl L i grönt till försäljning, om nån är sugen :) 4000kr. Använd endast några veckor i vintras.
 

berg35

Omega
Stil och snitt: Jag är en ganska vanlig ingenjör på ett större bilföretag i sverige som ganska ofta går till jobbet i kavaj och helst inte vill att det ska se ut som om jag fått rocken/kappan av morfar......if you know what I mean.
Pris: får man något snyggt för max 2500-3000 så vore det ju väldigt trevligt
 
Slänger in en liten brasklapp med ordet Ma.Strum.
Design framgrävd av Massimo Osti:s barn efter hans bortgång. Finns en hel del varmt och mysigt hos dem. Barbour funkar dock utmärkt om det inte kryper under minus 10, kör själv International med extra foder tills -10 nåtts och därefter just Ma.Strum.
 
Topp