• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

trumpetera

Panerai
Min Barbour Beaufort fyller 23 år i år! Det är lappar på lapparna numera, och fordret är ytbytt efter en alltför friskostig invaxning av servicestället-som ligger i Katrineholm, förresten!

Alla lappar och småhål ger den karaktär, tycker jag. Det tycker inte min fru.

Min är såpass gammal att kvaliteten är litet bättre än vad jag upplever de nyare vara-var på väg att köpa en ny, men avstod. Lagar min istället.

Hyfsat nyvaxad pallar den 25 minuters mopedtur i Göteborgskt hällregn, vilket är ett gott betyg!

Med en Barbour-rock är man som en stillastående klocka! Den går rätt två gånger per dygn, i alla fall! Min har varit både skitinne och hopplöst ute ett antal gånger sedan jag köpte den.....
 

Icaras

Rolex
Tänkte köpa en Barbour Bristol att användas nu under höst/vinter. Men är lite kluven till vilken färg jag ska välja. Funderade på navy men verkar vara svårare att få tag på än grön och svart.

Vad tycker ni? :)
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Köpte mig en Belstaff Brooklands Blouson för någon månad sen..Riktigt snygg, fast måste fått ett måndagsexemplar..Ena bröstfickan var inte helt sydd..Ser ut som över eller undertråden tagit slut halvvägs igenom, samt att det hade gått upp jättesmå "maskor" på vardera ärm. Upptäckte detta efter någon dag, hade inte ens använt jackan då.
Så folk som skriker Belstaff> Barbour, kan gå och lägga sig. Sedan Belstaff blev uppköpta så tillverkas majoriteten av deras jackor i Rumänien, samt endast ett få modeller i Italien.
Får man dock tag på en gammal vintagejacka ifrån Ebay som faktiskt är gjord i England så är det en annan femma...
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Köpte mig en Belstaff Brooklands Blouson för någon månad sen..Riktigt snygg, fast måste fått ett måndagsexemplar..Ena bröstfickan var inte helt sydd..Ser ut som över eller undertråden tagit slut halvvägs igenom, samt att det hade gått upp jättesmå "maskor" på vardera ärm. Upptäckte detta efter någon dag, hade inte ens använt jackan då.
Så folk som skriker Belstaff> Barbour, kan gå och lägga sig. Sedan Belstaff blev uppköpta så tillverkas majoriteten av deras jackor i Rumänien, samt endast ett få modeller i Italien.
Får man dock tag på en gammal vintagejacka ifrån Ebay som faktiskt är gjord i England så är det en annan femma...

Haha gå och lägg dig... Barbour är den billigare lillebrodern till Belstaff och om du dömer ett helt klädmärke med din erfarenhet av ett plagg så behöver du nog vidga dina vyer något...
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Barbour grundades nästan trettio år före Belstaff. Frågar du vilken engelsman som helst så anser denna att Belstaff snarare är lillebror till Barbour.
Barbour tillverkar bruksjackor av högsta kvalitet, vilket Belstaff också brukade göra. Men sedan Belstaff blev uppköpta av The Labelux Group, så har man satsat på att chockhöja varenda modell med ett par tusen, samt deras nya kollektioner ser förjävliga ut.
Man skulle inte ens kunna tro att det var Belstaff som tillverkade dem.
Deras stora vision är att konkurrera ut de stora modemärkena som Gucci, Prada etc..
Så svaret är nej Jacob, nya Belstaff förutom deras Pure Motorcycle collection är endast flashiga dyrgripar som inte alls fyller samma funktion eller har samma kvalitet som deras gamla jackor...

2KuN9MZ.jpg

Y9ps1kA.jpg




Grym Belstaff Roadmaster ifrån den engelska eran vs deras nya A/W 13 collection..
 

POO

Panerai
Belstaff säger ju själva att de tillverkar lyx-kläder, så jag förstår faktiskt inte riktigt varför jämförelsen öht ska göras!

Dock påstår puritanterna att nya Barbours inte är lika bra som de var förr det är jackor utan Barbour inbroderat man ska ha. Tydligen tillverkas inte alla jackor i England längre eftersom de inte klarat att producera i takt med den ökade efterfrågan.
 

DrDre

Patek
Ang Belstaff och deras utveckling så skriver man så här:
Källa:http://www.motolegends.com/Info/belstaff-pricing-heads-for-the-hills.html

Many years ago, Belstaff was a humble producer of everyday motorcycle clothing based in Longton, just outside Stoke on Trent.
They made leather gear, waterproofs, boots, waxed cotton jackets and so on. It was good, workmanlike clothing that gained a following all around the world. It wasn't fancy, but it worked.
But the company hit hard times and was eventually sold to the Italian Belstaff distributor, run by the Melanoti family.
The Belstaff clothing we've seen in recent times has all come from this Italian company, and what a great job these guys have done.
They have made Belstaff more fashionable than a motorcycle clothing brand had any right to be.
Ewan rode around the world in it. Kate Moss strode up the catwalk in it, and everybody from Leonardo di Caprio and Tom Cruise to Brad Pitt and George Clooney have worn it in their films.
And they produced a terrific product too, with jackets that not only looked great but which were technically advanced.
We love the stuff, especially the waxed cotton gear with its Steve McQueen overtones. Nobody would ever suggest that Belstaff's gear is cheap, but in the last five years it has become the brand that epitomises biker chic, and the name that discerning bikers want to be seen in.
Well, earlier this year, the Melanoti family sold the company to a huge fashion house based in Austria that goes under the name Labelux.
These guys are big hitters. They own Bally shoes and Jimmy Choo shoes in addition to a bunch of famous designer labels and jewellery houses.
Their plan is to raise the profile of Belstaff to the next level.
They've already taken on one of London's most expensive retail sites and we're told that some £20 million will be pumped into making Belstaff the hottest property in the fashion world.
When we first heard the news almost a year ago, we thought this would be the end of proper motorcycling gear from Belstaff, but it would appear that this is not the plan.
In fact, quite the reverse; Belstaff will very much build its brand around biking and bike imagery.
Recently, we went to see the new 2013 'Pure Motorcycle' collection that will be delivered to us in around November of this year.
To be honest there weren't that many changes to the styles we've been selling for the last three or four years,
We've still got the Trialmaster, the Mojave and the Riding Jersey. There's some nice leather gear that looks easier to wear than the current range. And the ladies' jackets are a bit more shaped and feminine.
We're told that the new range is better put together with improved quality control in place, but in all honesty we've never had any real problems with the current Belstaff gear, which we think is excellent.
The new owners reckon they will be using better zips, nicer buttons, improved waterproof liners and so on but, in our view, these all represent marginal improvements. The Belstaff we have come to know and love remains pretty much the same. Improved in some areas perhaps, but essentially unchanged.
But, and it's a big but, Belstaff's prices are going to go into orbit.
Really, this is nothing more than we would expect. That £20 million pounds investment in the Belstaff brand has to be repaid somehow, and high fashion industry margins will clearly make their contribution.
On average, prices are going up by at least 25%. And between now and the release of the new collection in November that increase could get larger.
That's not good news for some people, but there's no point crying about it and if you want to be seen in the coolest biking gear on this planet, you'll have to pay the price. It's as simple as that.
Now to put some actual figures on this, we expect the Trialmaster to go up from £425 to £540. The Mojave will go up from £395 to £495. And the hugely popular Riding Jersey will come out at £350, up from £275.
Which brings me to my main point.
Right now, we have pretty good stocks across the current Belstaff range. All the staples are on our shelves, as are a wide variety of leather and Cordura jackets that rarely feature in our catalogues.
Obviously, we won't be increasing the prices on any pieces we hold in stock, so really the message is clear. If you want to own and wear a Belstaff jackets at today's prices, you will have to move quickly.
Once word gets out about these price rises, we reckon there's going to be a huge rush, so it's strictly first-come-first served.
Especially, by the way, if you want a jacket in any colour other than black, as the new collection exhibits a much narrower colour palette!
Anyway, don't say we didn't give you fair warning. There will never be an opportunity to get a Belstaff jacket at the prices you can enjoy today.
 

JohanHLM

Rolex
Jag gillar looken på Belstaff Roadmaster men tycker att bältet blir lite för mycket (även priset). Slog till på en Barbour Duke istället som har ett liknande stuk.
 

Erikd

Cartier
Skepparrock (pea coat) har alltid legat mig varmt om hjärtat men nu är min förra helt utsliten så det är dags för att kolla efter en ny! Någon som har bra ett bra tips? Har hittat några men ingen klockren än.

Det ska inte vara massa detaljer utan helst ganska stilren och givetvis mörkt blå (navy blue). Kan tilläggas att jag är student så tips på mer än 4000kr kommer bara göra stora hål i budgeten...
 

Helvetia

Cartier
Belstaff har blivit sämre och dyrare. Barbours klassiska varianter är som dom brukar men annars har en stor del av deras grejer blivit skit. T.ex. International i nylon som görs i Kina med dålig kvalitet och helt hejdlöst prispåslag.

Om man vill ha en grymt bra jacka i biker-stil slår mister freedom de två ovannämnda med hästlängder.

8737384200_9361c69940_h.jpg
 

Galaxy

Rolex
Barbour Cassels. Lite roligare modell än dom andra i Barbour sortimentet anser jag.
Ganska varm nu dock.
Hoppas på snygga slitningar och ett långt liv.
ebusupa7.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Snygg! Funkar den under vintern, eller är det mer en höstjacka?


Varvar f.ö. mellan dessa:

gant-navy-quilted-jacket-product-1-2786014-584847442_large_flex.jpeg

10172611r_1.jpg

(ser dock inte lika glansig ut som den gör på bilden)
 

Joachim

Omega
Snygg! Funkar den under vintern, eller är det mer en höstjacka?


Varvar f.ö. mellan dessa:

gant-navy-quilted-jacket-product-1-2786014-584847442_large_flex.jpeg

10172611r_1.jpg

(ser dock inte lika glansig ut som den gör på bilden)

Ja det vet jag inte riktigt ännu:)
Men är rätt varm så för mig funkar den förmodligen under vintern med, halsduk och vantar på bara så kör vi.
Jävligt snygg är den i alla fall


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

POO

Panerai
Alltså internationalen är trevlig men att de lyckats trycka dit två jättelika lappar med sitt namn är fan inte vackert. Jag hoppas ni som har en sprätter bort båda!
 
Topp