• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Höst/vinterjacka

ZQT

The Banker
2-Faktor
To
En klassisk Burberry trench ska det vara på hösten. Tidlös design.
Har själv en i mörkblått, funderar på att införskaffa en i beiget också.
T9RUmUZ.jpg

Tokfin, funderar på att köpa en själv. Dock är den inte så varm när jag har provat den, det är snarare en höstjacka skulle jag säga. :)
 

Kim

Panerai
To
Tokfin, funderar på att köpa en själv. Dock är den inte så varm när jag har provat den, det är snarare en höstjacka skulle jag säga.
Finns modeller som har löstagbart innerfoder, då har man valet att köra med eller utan beroende på årstid.
I den arktiska skandinaviska kylan är ingen trench lämplig som vinterjacka.;)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
FYI: Dessa Barbourjackor och liknande som presenteras är kanonbra jackor. På hösten! På vintern körs en dunparka (som täcker häcken) om det skottas snö och en ullrock (Paletå/Skeppar) om det knatas omkring i stan. Har du en budget på 5 ribbor lägger du med fördel inte rubbet på en höstjacka och försöker härda ut vintern med den. Du kommer både frysa och se ut som en, för att citera Kjell Bergqvist, jävla dagslända. Då köper du en höstjacka för 2 lax och en vinterjacka för 3.

Såg en lirare idag iklädd en Canada Goose Expedition Parka. I början av hösten. Jävla dagslända
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Såg en lirare idag iklädd en Canada Goose Expedition Parka. I början av hösten. Jävla dagslända


Det där är helt galet, jag skulle inte ens kunna gå med min parka nu, det måste vara typ 5-10 minus för att man inte ska dö av värmeslag när man har på sig jackan.

Samma sak förra året när jag såg någon brud som gick inomhus på en mässa med KNÄPPT Woolrich parka, det är ju inte tekniskt möjligt... Det måste vara fejk då antar jag.
 

WiktorK

Omega
Sådär då har en Barbour Liddesdale landat, men...

Eftersom polaren pendlar frekvent till England så bad jag honom, att köpa med sig en Heritage i storlek Large till mig.
Som den goda vän som han är så fixar han givetvis detta..

Problemet är bara att när jag provar jackan. Så upptäcker jag att han har råkat köpa den "vanliga" raka modellen i storlek Large.
Vilket innebär att jackan är lite tältaktig på mig, mina 1858 cm och 85 pannor fyller inte riktigt ut jackan.

Så nu är frågan, vad gör man? Går dessa jackor att sy in på ett vettigt sätt, skulle behöva minska omfånget?

Om inte så är kanske någon här sugen på en oanvänd Liddesdale för 1000-lappen, jackan är marinblå.
 

Weberg

Audemars
Sportade en Barbour International nyligen, mest för att jag ville ha en jacka som håller länge. Modellen sitter dessutom riktigt snyggt och ger ett gediget kvalitetsintryck (till skillnad från många andra dyrare märken som hastas ihop i nån kinesisk fabrik).
Men lämna det extremt omanliga midjeskärpet hemma, särskilt om du är lite längre (+185 cm).

Känns dock inte som den varmaste jackan, men med en tunnare väst under kanske man klarar vintern med den.
 
Topp