• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Handväska/mindre väska för män

dauit

Panerai
2-Faktor
hangover-218x300.jpg
 

DrDre

Patek
Det är ju lite problematiskt med väska för den som är lite mer konservativt lagd (jag räknar mig själv dit när det gäller just stilfrågor). De flesta mindre väskor ger ju en viss feminin touch. Trickers (skotillverkaren) har dock två som inte är så dumma. Här är den store av dem. Googla på Trickers Satchel så hittar du fler bilder.


11-11-2014_trickers_satchel_brown.jpg


Filsons minsta fieldbag kanske också kan vara ngt (även om en kompis till mig, i ärlig välmening sa "den ser ut som en handväska").

filson70230_3.jpg
 
Det är ju lite problematiskt med väska för den som är lite mer konservativt lagd (jag räknar mig själv dit när det gäller just stilfrågor). De flesta mindre väskor ger ju en viss feminin touch. Trickers (skotillverkaren) har dock två som inte är så dumma. Här är den store av dem. Googla på Trickers Satchel så hittar du fler bilder.

Tack för tips, @Ssl är helt på spåren med vad jag är ute efter. Våga handväska 2015!!
 

SSL

Audemars
Det är ju lite problematiskt med väska för den som är lite mer konservativt lagd (jag räknar mig själv dit när det gäller just stilfrågor). De flesta mindre väskor ger ju en viss feminin touch. Trickers (skotillverkaren) har dock två som inte är så dumma. Här är den store av dem. Googla på Trickers Satchel så hittar du fler bilder.


11-11-2014_trickers_satchel_brown.jpg


Filsons minsta fieldbag kanske också kan vara ngt (även om en kompis till mig, i ärlig välmening sa "den ser ut som en handväska").

filson70230_3.jpg

Jag har en ännu mindre. Från arcteryx, och det känns lite konstigt ibland måste jag medge. Dock skönt på sommaren med nåt litet för dom grejerna man annars fyller jeansen med, plus att glasögonfodralet kan hänga med ut.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Har hört att detta är en bögslunga? Kriterierna är att det en form av mobilhållare/plånbok som hänger i ett snöre kring halsen?

(bild tagen från internet)
DSC_1001.JPG
 

Molgan

Cartier
HAHA, bögslunga, det måste vara 20 år sedan jag hörde det uttrycket sist!

Ps. Jag bar en grön canvass bögslunga i min ungdom, mycket skit jag fick ta för den, men älskade den och är gift idag med två barn så såå jävla bög var väl ändå inte väskan? :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Det måste vara något allvarligt fel på mig men det här var det första jag tänkte på när jag såg rubriken. :sorry:
 

Chattras

Cartier
Kör en klassisk LV-necessär typ denna :). Lite det spåret @Ssl är inne på. Jag brukar ha en sådan när jag reser med bara weekendbag. Då slipper man rota efter plånbok och skit som alltid hamnar längst ner inuti en tröja av någon märklig anledning.

DSC01327.JPG
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har hört att detta är en bögslunga? Kriterierna är att det en form av mobilhållare/plånbok som hänger i ett snöre kring halsen?

(bild tagen från internet)
DSC_1001.JPG
Icke! Det där är ett mobilfodral.
Slungan bärs i en liten rem runt handleden. Väskan är som en mindre necessär. Typ!!
Såg en del bilder på Italienska fotbollsproffs som bar "slunga" för ngt år sedan. Har inte sett ngn vanlig dödlig man bära ngt liknande sen...70-talet?!
 
Topp