• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handväskor Manpurses Portföljer och lite till

ZQT

The Banker
2-Faktor
Skön kommentar för en person som lägger en mindre förmögenhet på en klocka ;)

ps. min kommentar är på inget sätt menat som hånfull eller dryg. Jag tänkte precis samma sak som du skrev när jag såg prislappen... sen insåg jag att jag stod i ett glashus och hade en sten i handen:)

Jojo men det innebär ju att du inte gör någon skillnad på klockor och väskor, vilket jag själv gör, stor skillnad.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Jag köpte förra sommaren denna:
10215910_1.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
väska.jpg
Kört denna rätt många år nu, tror ursprungligen den är tänkt som datorväska, men har rätt mkt pryttlar i den.
Drömmen: att få något custom från Cheepo63!
 
Önskar ju lite att man hade ett jobb där man kunde använda såna här grejer. Mycket i tråden är skitsnyggt! I dagsläget vore det dock pengar i sjön.. :(
 

Johanw

Cartier
Bumpar denna då jag börjar bli sugen på en ny portfölj. Någon som hört talas om Leonhard Heyden? Skulle vilja ha en ljusare men gillade att den var lite patinerad redan.


Leonhard-Heyden-Salisbury-7660-Aktenmappe-1_3.jpg
 

Patrik B

Breitling
Själv kör jag på en sån här, fast mörkbrun, från Rose and Born. För den som inte har något emot att ha en brandad variant noterade jag nyligen att på nyöppnade Boggi (Vid humlegården i Stockholm) kan man köpa en likadan väska fast med deras logga på för en tusenlapp mindre.

Bilden lånad från internet.
 

Bilagor

  • roseandborn.jpg
    roseandborn.jpg
    44.1 KB · Visningar: 223

Miami

Rolex
2-Faktor
Osäker på namnet eftersom att det var en present
Men rätt säker på att det är den här jag har
image.jpg
 
  • Like
Reactions: SSL

MariaE

Panerai
Valfri bättre skomakare. Tex hallmans på Birkagatan!

Tack, det var just "bättre" som var svårigheten. Det är en djungel där ute. Funderar på Södermalms sko och nyckelservice, lite närmre mina trakter. De verkar seriösa när jag kikar på hemsidan. Annars får det blir Hallmans på din rekommendation. Nu ska mormors gamla väska bli på nytt nött.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Tack, det var just "bättre" som var svårigheten. Det är en djungel där ute. Funderar på Södermalms sko och nyckelservice, lite närmre mina trakter. De verkar seriösa när jag kikar på hemsidan. Annars får det blir Hallmans på din rekommendation. Nu ska mormors gamla väska bli på nytt nött.


det är en djungel! Men har goda erfarenheter av just Väsk-lagning hos hallmans. Vågar därför rekommendera dem!
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack, det var just "bättre" som var svårigheten. Det är en djungel där ute. Funderar på Södermalms sko och nyckelservice, lite närmre mina trakter. De verkar seriösa när jag kikar på hemsidan. Annars får det blir Hallmans på din rekommendation. Nu ska mormors gamla väska bli på nytt nött.
Läderverkstan på Rosenlundsgatan :)
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Jag har under många år gillat Mulberrys väskor. Tyvärr tycker jag att de har blivit mindre prisvärda, detta då Mulberry mer eller mindre lagt ut hela produktionen till Kina.
Kanske är bara jag, men jag har svårt att lägga 10k+ på en väska med som det står "made in china" i.


Ett märke som gör helt fantastika väskor med mycket kärlek är Frank Clegg.
Denna kommer bli mitt nästa inköp (bild lånad från Frank Cleggs hemsida)

cognac_leather_american_briefcase_frank_clegg_made_in-usa_1_1.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag har under många år gillat Mulberrys väskor. Tyvärr tycker jag att de har blivit mindre prisvärda, detta då Mulberry mer eller mindre lagt ut hela produktionen till Kina.
Kanske är bara jag, men jag har svårt att lägga 10k+ på en väska med som det står "made in china" i.


Ett märke som gör helt fantastika väskor med mycket kärlek är Frank Clegg.
Denna kommer bli mitt nästa inköp (bild lånad från Frank Cleggs hemsida)

cognac_leather_american_briefcase_frank_clegg_made_in-usa_1_1.jpg

Kul att du uppmärksammar Clegg, som jag tycker är bland det mest prisvärda på marknaden - Linnégatan no 2 som jag jobbar för är svensk återförsäljare, säg till om du vill kika närmare på prylarna eller är nyfiken på vilka möjligheter du har som kund! :)
 
Topp