• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handväskor Manpurses Portföljer och lite till

ollkli

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
Klippte den här förra veckan när dom körde 50%. Sandqvist Dustin. Grymt nöjd!
 

bykr89

Cartier
Någon som har tips på var jag kan hitta små skinnväskor. Där man kan pula ned plånbok, telefon, nycklar, solglasögon.
Mindre handhållen utan band. Max ett band att hänga runt handleden.
175889314.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vad ska man ha för (as) till väska om man vill se hyfsat respektabel ut, men ändå få med sig a4- mapp, 13" MBP, matlåda och ganska ofta lite post? Bärs korta sträckor, så ergonomin är ganska oviktig.
 

M1984

Omega
Hej hej,
Byter jobb nu och inser att jag skulle behöva en portfölj, ser massa fina på bilderna men hur mycket rymmer dom?
Jag skulle behöva få plats med en Macbook Pro 15" samt en iPad Pro och en lite papper.
Vill dock inte att den ska va eller se för stor ut. Någon som har koll på vad som skulle passa ?
Prisklass ? Vet inte, borde väl få något okej för 2000-4000kr nånstans ?

Mvh
M
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Har köpt en portfölj/datorväska i läder till frugan i julklapp. Hade tyckt det vore trevligt att stansa/prägla hennes namn på den. Går man till en skomakare eller vem fixar det lämpligast?
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Fick ett paket igår!
image.jpeg

Första intryck, lite mörkare färg än vad jag trodde. På bilderna ser den ut att ha en ljusare ton enligt mig, men fortfarande snygg färg och är lite konstigt ljus i köket märkte jag när jag kom utomhus.

Hur är kvalitén då?
Jo här så är den verkligen utöver mina förväntningar, dragkedjan känns solid och absolut inga problem i att den är hackig att stänga eller liknande.
Sömmarna är rejäla och sticker inte ut någonstans. Läderet känna tjockt och den ligger fantastiskt i handen.
image.jpeg


image.jpeg

MacBook PRO 13" - nya chassit. Plats för anteckningsblock, en tunnare bok + laddare, pennor är inga problem.
image.jpeg


Mitt enda minus är alltså att jag trodde färgen skulle vara lite ljusare om man kollar på bilderna de använder sig av på hemsidan osv.
Mycket väska för pengarna (220 pund)
4,5/5 Kenta.
Tack för mig.

Tack för infon!
Jag har själv kollat på dessa och också diggat färgen du valde, men som du skriver ser det ju helt annorlunda ut.
En ide kanske är att testa blå?
https://www.oppermann-london.com/products/palissy-briefcase-navy-grey

Är du fortfarande nöjd? Kan man få se lite fler foton nu efter lite användande?
 

cedstroms

Omega
Ja den har funkat bra! Spruckit lite i limmet i kanterna längst ner men det var nog väntat utöver det så är den hel. Har använt den rejält mycket, proppat ner saker.
IMG_2963.JPG


IMG_2964.JPG


IMG_2965.JPG


IMG_2967.JPG

Oj, ser ju verkligen sliten ut efter en såpass kort period. Beställt en Palissy för £400 som är på väg med DHL, men känns inte alls bra efter ha sett dina bilder.

Kanske är bäst att returnera och spara ihop stålar till en portfölj från exempelvis Frank Clegg istället...
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Oj, ser ju verkligen sliten ut efter en såpass kort period. Beställt en Palissy för £400 som är på väg med DHL, men känns inte alls bra efter ha sett dina bilder.

Kanske är bäst att returnera och spara ihop stålar till en portfölj från exempelvis Frank Clegg istället...
Limmet har ju släppt inte så konstigt.. sömmarna håller ju
 

cedstroms

Omega
Limmet har ju släppt inte så konstigt.. sömmarna håller ju
Fick min Palissy 25-hour i cognac tidigare i dag. Snabb leverans och väldigt trevligt paket.

Jag är dock missnöjd med väskan, den känns väldigt billig. Frågade flickvän och bekanta om vad de trodde att den kostade, och de svarade "2000 kr?". Den är helt klart bättre på bild.

Tog lite bilder: https://m.imgur.com/a/IXyDG

Tips på portfölj för ~5.000 kr som håller länge? Vill ha en från Frank Clegg, men det tillåter ej ekonomin dessvärre.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Fick min Palissy 25-hour i cognac tidigare i dag. Snabb leverans och väldigt trevligt paket.

Jag är dock missnöjd med väskan, den känns väldigt billig. Frågade flickvän och bekanta om vad de trodde att den kostade, och de svarade "2000 kr?". Den är helt klart bättre på bild.

Tog lite bilder: https://m.imgur.com/a/IXyDG

Tips på portfölj för ~5.000 kr som håller länge? Vill ha en från Frank Clegg, men det tillåter ej ekonomin dessvärre.
Tråkigt! Sandqvist verkar ju vara ganska bra?

EDIT: Vad kostar typ hackett och liknande? Finns väl på rean nu..
 

E.Z.

Cartier
Fick min Palissy 25-hour i cognac tidigare i dag. Snabb leverans och väldigt trevligt paket.

Jag är dock missnöjd med väskan, den känns väldigt billig. Frågade flickvän och bekanta om vad de trodde att den kostade, och de svarade "2000 kr?". Den är helt klart bättre på bild.

Tog lite bilder: https://m.imgur.com/a/IXyDG

Tips på portfölj för ~5.000 kr som håller länge? Vill ha en från Frank Clegg, men det tillåter ej ekonomin dessvärre.

En Mulberry Elkington som just nu säljs för 6000kr (vanligtvis 10000kr men 40% rea just nu eftersom modellen utgår)?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag gör ett nytt försök efter att först ha postat i tråden om weekendväskor. Såg inte att det fanns en separat tråd som bättre passade ämnet, men nu är jag här :)

Det är så att en tjejkompis till mig ligger bra till att gå från mellanchef till lite högre chef. I och med det kommer det att bli mer resor och mer möten, även med ledningsgrupp och VD. I nuläget har hon i princip ingen väska överhuvudtaget och jag tänkte att det kunde vara en bra present om hon nu skulle få jobbet.
Men...vad sjutton är en bra "mötesväska" egentligen med egenskaperna att den inte ska sticka ut för mycket samt vara funktionell/snygg?

Tittade lite på den här från Sandqvist. Skulle den göra jobbet, eller vad tror ni? Tacksam för all hjälp jag kan få.

http://www.boozt.com/se/sv/sandqvis...123?navId=4196&group=listing&position=1000000

SANDQVIST dustin COGNAC BROWN Väskor ANDSQA498_3.jpg
SQA158-DUSTIN-COGNACD.jpg
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Väldigt nöjd med "emil" från Tiger. Såg att den ligger ute på flera reor nu, så fyndläge om någon är sugen
IMG_20170214_074209_1.jpg
 

Lolle

Panerai
Jag gör ett nytt försök efter att först ha postat i tråden om weekendväskor. Såg inte att det fanns en separat tråd som bättre passade ämnet, men nu är jag här :)

Det är så att en tjejkompis till mig ligger bra till att gå från mellanchef till lite högre chef. I och med det kommer det att bli mer resor och mer möten, även med ledningsgrupp och VD. I nuläget har hon i princip ingen väska överhuvudtaget och jag tänkte att det kunde vara en bra present om hon nu skulle få jobbet.
Men...vad sjutton är en bra "mötesväska" egentligen med egenskaperna att den inte ska sticka ut för mycket samt vara funktionell/snygg?

Tittade lite på den här från Sandqvist. Skulle den göra jobbet, eller vad tror ni? Tacksam för all hjälp jag kan få.

http://www.boozt.com/se/sv/sandqvis...123?navId=4196&group=listing&position=1000000
Tycker själv att det låter som en väldigt bra och genomtänkt present som både passar temat att gratulera för nytt jobb, finns kvar länge och ger både nytta och nöje.

Den du länkade till var fin och ser rimlig ut i storlek och utrymme. Mötesväska för mig är just att den ska vara lagom stor för dator, papper och anteckningsblock plus lite småsaker men ändå inte för klumpig. Nu är den du länkade till slut så har du inte hunnit köpa redan håll även utkik på Vingåker, just nu har de tex denna Tiger nedan men nytt kommer in då och då.

https://www.vfo.se/sv/artiklar/marquet-3.html
 

Salesmayne

Panerai
Skön kommentar för en person som lägger en mindre förmögenhet på en klocka ;)

ps. min kommentar är på inget sätt menat som hånfull eller dryg. Jag tänkte precis samma sak som du skrev när jag såg prislappen... sen insåg jag att jag stod i ett glashus och hade en sten i handen:)

Man står ju inte i ett stenhus för att man har dyra intressen men känner sig förvirrad inför ett helt nytt område som dessutom visar sig vara väldigt dyrt. Själv kikade jag på deras Prince bag...wooooow...snygg....5000 euro? njaaaaaaa! Jag ser att den bör betinga ett högt pris men skulle aldrig förstå hantverket fullt ut och varför prissättningen är så hög.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tycker själv att det låter som en väldigt bra och genomtänkt present som både passar temat att gratulera för nytt jobb, finns kvar länge och ger både nytta och nöje.

Den du länkade till var fin och ser rimlig ut i storlek och utrymme. Mötesväska för mig är just att den ska vara lagom stor för dator, papper och anteckningsblock plus lite småsaker men ändå inte för klumpig. Nu är den du länkade till slut så har du inte hunnit köpa redan håll även utkik på Vingåker, just nu har de tex denna Tiger nedan men nytt kommer in då och då.

https://www.vfo.se/sv/artiklar/marquet-3.html

Tack för tipset, men det blev en Sandqvist :)
 
Topp