• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Har du swish aktiverat?

Har du swish aktiverat?

  • Ja

    Röster: 62 63.3%
  • Nej

    Röster: 34 34.7%
  • Snart

    Röster: 2 2.0%

  • Totala väljare
    98

MJ24

Patek
2-Faktor
Aktiverat, men inte använt än.
Vore kul att få lite kommentarer från någon/några som använt och höra hur det fungerar i praktiken!
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Självklart. Perfekt när man vill föra över pengar till någon som i te har samma bank. Swish så är det framme.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Aktiverat, men inte använt än.
Vore kul att få lite kommentarer från någon/några som använt och höra hur det fungerar i praktiken!

Det är otroligt smidigt, lätt och säkert.
Följande exempel är från gårdagen. Jag och 5 grabbar sitter i en storbulle, vi kommer fram till stället, resan kostar 600 spänn. Grabbarna swishar över en hundring var. Jag har pengarna direkt.

Sen vid affärer är den också bra.
Ett klockbyte skulle ske, klocka mot klocka + stålar från mitt håll. Klockbytet görs, jag swishar stålarna och säljaren har sina pengar direkt. Båda går från affären nöjda och "färdiga"
 

Maro

Audemars
Jag tycker det är grymt! Har använt det flera gånger.. Fattar inte varför inte alla använder en sådan genialisk funktion!
Varför vänta 1 dag på att skicka pengar när det kan gå på direkten?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har funderat på det men inte kommit till skott än. Verkar vara ett bra framsteg för överföring mellan bankerna.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Är inte de kopplade till Swedbank?

Idiotiskt dock att swish säkert kommer bli dyrare så fort folk börjar använda det.

Nix, Sparbanken Öresund är en helt annan bank och delar inte system med Swedbank/sparbankerna, även om det låter som om det skulle vara så!

Kolla deras hemsida så märker du snabbt att så inte är fallet!

På topic har jag använt swish ca 50 gånger och det har fungerat felfritt alla gånger!
 

Frele

Cartier
Har bara använt det 1 gång till ett klockköp, men det var väldigt smidigt. Har för mig att martinhook har varit delaktig i utvecklandet av swish.
 

max

Dancing Queen
Kanonbra tjänst och även om jag kan tycka att det borde vara gratis så känns det värt kostnaden för att slippa ha med sig kontanter till möte med en främmande person.

Jonazid foliehjälm på! :p
 

Nexus

Panerai
Jag är en skeptisk och paranoid bakåtsträvare så jag jobbar stenhårt med kontanter eller i värsta fall PayPal.
Å andra sidan är jag en kappvändare, så jag kan tänka mig att köra eländet om det skulle krävas vid något köp.
 
Topp