• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Har du swish aktiverat?

Har du swish aktiverat?

  • Ja

    Röster: 62 63.3%
  • Nej

    Röster: 34 34.7%
  • Snart

    Röster: 2 2.0%

  • Totala väljare
    98

Jonazid

Omega
Det är sådana som ni som tvingar mig att ränna runt på stan med uppåt tvåhundra 500-lappar i fickan.

Avgiften är några få procent av vad det kostar att parkera bilen en timme, och om ni är så oroliga för storebror bör ni sluta använda internet. Skattesmitare, svartjobbare och rättshaverister är vad ni är!
Det är sådana som ni som tvingar mig att ränna runt på stan med uppåt tvåhundra 500-lappar i fickan.

Avgiften är några få procent av vad det kostar att parkera bilen en timme, och om ni är så oroliga för storebror bör ni sluta använda internet. Skattesmitare, svartjobbare och rättshaverister är vad ni är!

jag har arbetat sedan jag var 16 och betalt skatt. Vad jag gör med mina pengar är min sak. Jag anser också att det var bättre förr! Istället för att sitta på ett forum och kalla mig en massa saker så träffa mig personligen så skall jag fostra dig för dina föräldrar har uppenbarligen misslyckats.

Mvh Jonathan Malm. Min adress är offentlig!
 

fredrikb

Cartier
Jag är självklart inte motståndare till tekniken! Bara till att den tvingas på mig av det fåtal som blir svinigt rika på att lägga på avgifter på varenda tillfälle någon köper, säljer, överför mm. Var är alternativen, konkurrensen, valfriheten och konsumentmakten i den här branschen??

Hur skulle du vilja att det fungerade då? Vilka banktjänster är du beredd att betala för?

Att prata om "ett fåtal som blir svinigt rika" är bara varmluft och okunnigt. Du är ju själv (indirekt) aktieägare i flertalet av bankerna (det är vi allihop).
 

Jonazid

Omega
Gillar detta med inga kontanter. Speciellt för många äldre som min mor som arbetat hela livet och nu förlorat synen. Bakåt strävare hon är som inte använder Internetbanken eller smartphone.
 
Det är sådana som ni som tvingar mig att ränna runt på stan med uppåt tvåhundra 500-lappar i fickan.

Avgiften är några få procent av vad det kostar att parkera bilen en timme, och om ni är så oroliga för storebror bör ni sluta använda internet. Skattesmitare, svartjobbare och rättshaverister är vad ni är!



Själv går jag gärna runt med ett par tusen på fickan. Det trodde jag alla som menar allvar gör? :woot:

Hade f.ö inte Swish förän denna tråd då jag installerade det, så jag antar att jag får testa det någon gång framöver?
 

Camo00

Patek
Hur skulle du vilja att det fungerade då? Vilka banktjänster är du beredd att betala för?

Att prata om "ett fåtal som blir svinigt rika" är bara varmluft och okunnigt. Du är ju själv (indirekt) aktieägare i flertalet av bankerna (det är vi allihop).

Systemet med pengar som betalningsmedel tillhandahålls och betalas för av staten. Men i praktiken styrs konsumenternas beteende mer och mer av ett oligopol av privata företag vars enda intresse är vinst.

Det jag efterfrågar är ett av två alternativ:
1. Att staten står för de elektroniska lösningarna precis som med kontanterna. Utan avgifter, eller möjligen avgifter som går till omsorgen istället för bonusar och spekulationer i Baltikum.
2. Att konkurrensen fungerar i bankbranschen, på allvar. Konsumenterna behöver bli mer rörliga, visst, men storbankerna "äger" hela systemet idag och kan göra lite som de vill. Man är ju faktiskt beroende av banktjänster för att kunna leva inom systemets ramar idag, vilket kraftigt begränsar konsumentmakten.
 
Topp