• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: helvete också!

P-A

Sir Spamalot
Min IPhone 4 dök i asfalten när jag jobbade inatt och glaset ser ut som ett spindelnät nu.
Skärmen fungerar, uppenbarligen, som den ska iaf.

Hur löser man detta på bästa och billigaste sätt?
Finns ingen speciell försäkring eller så på den och hemförsäkringen är för dyr.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Min sambo bytte glas i Tensta för 300-400:- på en likadan.

Bör väl finnas många sådana ställen i storstan. Där uppe i skogarna vet jag ej.
 

P-A

Sir Spamalot
Jag har kollat runt lite och det finns några firmor som gör det.
Från 450. 500kr till en jävla massa pengar.
 

P-A

Sir Spamalot
men då måste man skicka telefonen, jag hade helst inte varit utan.
men det kan inte hjälpas verkar det som.
 

Drill

Breitling
Stå ut med lite spindelnät eller passa på att byta upp dig till en 5:a! Byter man glas hos ett dyl ställe som nämns ovan är min erfarenhet att det kan gå bra eller inte så bra med försämrade funktioner. Exempelvis har sensorn som känner av att släcka skärmen under ett samtal slutat fungera, vilket resulterar i många irriterande "kindklick"..
 

Maxim

Cartier
Köp ett glas på ebay och byt själv. Tror det är knappt 40 steg på 4:an, man behöver bara öppna bakifrån och plocka ut ALLT för att komma åt fronten (sarkasm). Nej lämna du in den om du inte är en hejjare på småpillande.
 

plexan

Cartier
Tänkt på att kolla upp innan vad du får för skärm monterad! Dock kan det vara som lotto. Har köpt 5 olika iphone 4 skärmar på ebay, och där är det verkligen olika om du får en av bra eller dålig kvalitet. Dock har jag aldrig lyckast hitta en av samma kvalitet som Apple original.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har utfört flertalet glasbyte på iPhone 3g och 3gs, vilket är väldigt enkla då man kan ta ut glaset från framsidan.. Har gjort ett försök på iPhone 4s, och det är en hel del massa steg, men det gick inte hela vägen då jag lyckades bryta av ett stift till högtalaren som sitter i nederkant av telefonen... Dvs så hade jag ingen ringsignal/högtalartelefon... Om det kostar 500kr att låta någon annan göra det, hade jag gjort det, men detta var när telefonen var ny och då var det ganska mycket dyrare...
 

Jonazid

Omega
Om telefonen fungerar och det kostar några hundra att fixa den så gör det. Om du nu inte vill byta telefon varje gång det kommer en ny modell.

Vilket i mina ögon bara idioter gör men de finns det gott om.
 

Maxim

Cartier
gWUf6zy.jpg
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Tänkte byta själv på en Ipad som sonen tappat i backen.
Har googlat runt lite och sett att det finns instruktioner på Youtube hur man byter själv på både telefoner och paddor.
Gäller dock, som nämnts, att hitta glas av duglig kvalitet.
 
Topp