• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Helvete!

Jens

Greedo
Jag tycker att 1:an var bedrövlig.
Det hela grundar sig i att de har gjort den till en film för 11 åringar, vilket förstör allt. Orcherna såg allmänt töntiga ut och det mörka skimmer som låg över de första tre filmerna var som bortblåst.
Jag är glad för mina barns skull att de nya filmerna är från 11 år. För min del, som Toliken-fantast, så är det bara rent skit!
Jag blir sur som fan bara jag tänker på det!!!


J
 

Hardy

Thug
Jag tycker att 1:an var bedrövlig.
Det hela grundar sig i att de har gjort den till en film för 11 åringar, vilket förstör allt. Orcherna såg allmänt töntiga ut och det mörka skimmer som låg över de första tre filmerna var som bortblåst.
Jag är glad för mina barns skull att de nya filmerna är från 11 år. För min del, som Toliken-fantast, så är det bara rent skit!
Jag blir sur som fan bara jag tänker på det!!!


J
Men hur kan du jämföra dem med trilogin?
Inte samma sak på något sätt. En helt annan sorts film ju
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Jag tycker att 1:an var bedrövlig.
Det hela grundar sig i att de har gjort den till en film för 11 åringar, vilket förstör allt. Orcherna såg allmänt töntiga ut och det mörka skimmer som låg över de första tre filmerna var som bortblåst.
Jag är glad för mina barns skull att de nya filmerna är från 11 år. För min del, som Toliken-fantast, så är det bara rent skit!
Jag blir sur som fan bara jag tänker på det!!!


J

Jens du är underbar.... nu har du sågat alla högt ställda förväntningar....:)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag tycker att 1:an var bedrövlig.
Det hela grundar sig i att de har gjort den till en film för 11 åringar, vilket förstör allt. Orcherna såg allmänt töntiga ut och det mörka skimmer som låg över de första tre filmerna var som bortblåst.
Jag är glad för mina barns skull att de nya filmerna är från 11 år. För min del, som Toliken-fantast, så är det bara rent skit!
Jag blir sur som fan bara jag tänker på det!!!


J


Äh, sån jävla stor fantast kan du inte vara eftersom du inte ens kan stava till Tolkien ;):)
 

Jens

Greedo
Men hur kan du jämföra dem med trilogin?
Inte samma sak på något sätt. En helt annan sorts film ju

Eeeeh, jag tycker att det ligger ganska nära till hands att jämföra med trilogin. Vad ska jag annars jämföra med, Harry Potter??

Och jag hävdar med en dåres envishet att det som förstör allt är att de gjorde den till en barnfilm!


J
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Eeeeh, jag tycker att det ligger ganska nära till hands att jämföra med trilogin. Vad ska jag annars jämföra med, Harry Potter??

Och jag hävdar med en dåres envishet att det som förstör allt är att de gjorde den till en barnfilm!


J

Är själv inget jättefan men visst saknar film 1 den skärpa och ondska trilogin har. Barnvänligt javisst.

Lite OT men själv väntar jag på en filmatisering av Stephen Kings Dark Tower epos. Får se om det blir av nån gång...
 

Hardy

Thug
Eeeeh, jag tycker att det ligger ganska nära till hands att jämföra med trilogin. Vad ska jag annars jämföra med, Harry Potter??

Och jag hävdar med en dåres envishet att det som förstör allt är att de gjorde den till en barnfilm!


J

Men det är ju en helt annan typ av film. En film är inte dålig för den inte är lik andra av samma ursprung. Trilogin är ju mycket mörkare och hobbit är skämtsam. Har du läst böckerna så passar det in
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Eeeeh, jag tycker att det ligger ganska nära till hands att jämföra med trilogin. Vad ska jag annars jämföra med, Harry Potter??

Och jag hävdar med en dåres envishet att det som förstör allt är att de gjorde den till en barnfilm!


J

Felet i ditt resonemang är att du inte tar med i beräkningen att Bilbo eller Hobbiten är en barnbok medans trilogin är inriktad på en vuxen läsarkrets.

Jag håller och med dig att de borde gjort den mer i ton med trilogin för att uppskattas mer av en vuxen publik. Det var alldeles för mycket digitala effekter, fåniga glidscener och hjältar som klarar vilka fall som helst. Det är inte i samklang med boken. Så jag är nog lite besviken..
 
Jag tycker att 1:an var bedrövlig.
Det hela grundar sig i att de har gjort den till en film för 11 åringar, vilket förstör allt. Orcherna såg allmänt töntiga ut och det mörka skimmer som låg över de första tre filmerna var som bortblåst.
Jag är glad för mina barns skull att de nya filmerna är från 11 år. För min del, som Toliken-fantast, så är det bara rent skit!
Jag blir sur som fan bara jag tänker på det!!!


J

Som nyss skrivit av annan forumit, du är besviken över en barnbok blir film för elvaåringar? Annars kan jag hålla med. Begriper inte hur en sådan kort bok skall fyllas ut i 2.5h * 3. Var inte speciellt imponerad av första filmen.

Det är svårt att presentera så många karaktärer utan att det blir långsamt. Det hjälper inte att kompensera med full fräs resterande del av filmen. Sen är det på tok för mycket CG istället för smink och riktiga specialeffekter för min smak. Tråkigt när man har gigantiska budget och snålar på det området för CG är betydligt billigare.

Kommer inte bli bio på del två och tre tyvärr.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag tycker att 1:an var bedrövlig.
Det hela grundar sig i att de har gjort den till en film för 11 åringar, vilket förstör allt. Orcherna såg allmänt töntiga ut och det mörka skimmer som låg över de första tre filmerna var som bortblåst.
Jag är glad för mina barns skull att de nya filmerna är från 11 år. För min del, som Toliken-fantast, så är det bara rent skit!
Jag blir sur som fan bara jag tänker på det!!!


J

Du går från klarhet till klarhet.

Kunde inte sagt det bättre själv. Ettan var bedrövlig.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Felet i ditt resonemang är att du inte tar med i beräkningen att Bilbo eller Hobbiten är en barnbok medans trilogin är inriktad på en vuxen läsarkrets.

Jag håller och med dig att de borde gjort den mer i ton med trilogin för att uppskattas mer av en vuxen publik. Det var alldeles för mycket digitala effekter, fåniga glidscener och hjältar som klarar vilka fall som helst. Det är inte i samklang med boken. Så jag är nog lite besviken..


För att inte tala om all utfyllnad med saker som inte ens är med i boken. Var väl en helt okej film. Men tycker inte om när de går ifrån ursprunget.
 

Gregerus

Omega
Jag tycker att 1:an var bedrövlig.
Det hela grundar sig i att de har gjort den till en film för 11 åringar, vilket förstör allt. Orcherna såg allmänt töntiga ut och det mörka skimmer som låg över de första tre filmerna var som bortblåst.
Jag är glad för mina barns skull att de nya filmerna är från 11 år. För min del, som Toliken-fantast, så är det bara rent skit!
Jag blir sur som fan bara jag tänker på det!!!


J
Fast Bilbo är ju en barnbok, så att de gjorde en barnfilm av den är ju inte så konstigt.
 

Hardy

Thug
Boken är en klassiker som riktar sig till alla. Den skrevs under trycka förhållanden och under krig, vilket går att läsa ut för vuxna människor (väldigt tydliga budskap med spelet mellan det goda och det onda samt pakter mellan olika folkslag)

filmerna (framförallt 1an) är barnslig men samtidigt nytänkande och delvis väldigt träffsäker
stora delar är ändrade från boken för att göra det mer likable för den stora massan, inte så bra för de stora fansen men samtidigt väldigt uppskattad.

den nya filmen är betydligt snyggare gjord enligt mig. dock är orcherna forfarande jävligt fula.
den är mer seriös och martin freeman storspelar.

personligen gillade jag den väldigt mycket men jag förstår om de som förväntade sig en ny trilogi i LOTR-klass är besvikna. det är ju helt olika upplägg och en annan genre!
 
Topp