• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Helvete!

Men hur kan du jämföra dem med trilogin?
Inte samma sak på något sätt. En helt annan sorts film ju

Fast det är det ju verkligen inte, båda filmerna är samma sorts film med samma sorts historia imo. Bara att bilbo är lite skämtsammare.

Annars tyckte jag att tvåan var mycket(!) snyggare än ettan, dock så verkar det som om Jackson börjar få lite Lucas-vibbar, jag kunde klarat mig utan alla cg-bin osv. Den var även mer fångande och lättittad än ettan imo.
 

Hardy

Thug
Fast det är det ju verkligen inte, båda filmerna är samma sorts film med samma sorts historia imo. Bara att bilbo är lite skämtsammare.

Annars tyckte jag att tvåan var mycket(!) snyggare än ettan, dock så verkar det som om Jackson börjar få lite Lucas-vibbar, jag kunde klarat mig utan alla cg-bin osv. Den var även mer fångande och lättittad än ettan imo.
Men har du läst böckerna?
 
Men har du läst böckerna?

Det har jag förvisso inte, men nu snackar vi väl filmerna här, och det är två film-serier med iprincip samma sorts handling: En protagonisti som blir inkastad i en brokig skara som ska ta sig från plats A till B för att göra något speciellt, och under tiden så attackeras de av en halvdold antagonist som använder sina undersåtar för att få sin vilja gjord?

Även om böckerna osv är olika så är verkligen inte filmerna vidare olika imo
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Den får fyra Omegor av fem.
Sevärd och underhållande.
null_zps30417c78.jpg

Fast snälla, HFR är skit, sluta filma i den skiten. Urk.
 

Icaras

Rolex
Tror inte jag vill se den i 3D om jag ska se den, hade konstant huvudverk i två dygn efter 3D:n :(
Var inte så insatt när jag såg 1:an, hade inte riktigt koll på att böckerna var skrivna lite mer lättsamt än sagan om ringen triologin. Så blev lite besviken på filmen men kanske hade varit annorlunda om jag förväntat mig att den skulle vara en komisk äventyrsfilm :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror inte jag vill se den i 3D om jag ska se den, hade konstant huvudverk i två dygn efter 3D:n :(
Var inte så insatt när jag såg 1:an, hade inte riktigt koll på att böckerna var skrivna lite mer lättsamt än sagan om ringen triologin. Så blev lite besviken på filmen men kanske hade varit annorlunda om jag förväntat mig att den skulle vara en komisk äventyrsfilm :)

Klart den skall ses i 3D! Du kan vara en av de som tyvärr inte klarar av det :( Själv har jag just sett World War Z i 3D hemma och mår som en prins :)
 

Jonaz

Rolex
Eeeeh, jag tycker att det ligger ganska nära till hands att jämföra med trilogin. Vad ska jag annars jämföra med, Harry Potter??

Och jag hävdar med en dåres envishet att det som förstör allt är att de gjorde den till en barnfilm!


J


Fast boken är ju lättsammare skriven, mer matiné än drama. Jag äääääälskar ringen-triologin. Och är barnsligt förtjust i första Hobbit. :)


iPhone | Tapatalk
 

Nexus

Panerai
Nu har jag visserligen inte sett hobbit-filmen, men jag är full och omdömeslös, så jag ger mig in i debatten ändå.
All form av filmatisering av Tolkien blir bättre än själva skriften.
 

_jonte

Patek
Klart den skall ses i 3D! Du kan vara en av de som tyvärr inte klarar av det :( Själv har jag just sett World War Z i 3D hemma och mår som en prins :)
Ja så kan det vara Icaras. Jag är en av de få som är felbakade och inte kan se 3D. Att då se på en 3D-film är en ganska otrevlig upplevelse då ögonen matas med olika bilder, men hjärnan lägger ej ihop dom. Blir nog lite förvirrat bland de få grå.
 
Topp