• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - Homage, Knivar och Tävling!

wwjbd

Omega
Utöver klockor så gillar jag även knivar (precis som Masterkiller ;) och säkert fler medlemmar här på forumet). Jag har några som jag är lite extra förtjust i speciellt de som kommer från en viss knivtillverkare.
Jag brukar kolla lite på Tradera både på klockor, knivar och annat. Häromdagen hittade jag en kniv som fångade mitt intresse, för utseendet var lite bekant men helt uppenbart inte äkta vara utan snarare en homage. Ala Panerai - Marina Militare typ. Så av ren nyfikenhet så budade jag hem den bara för att kunna jämnföra. Idag kom den och jag kan konstatera att inget går upp mot orginalet! Men för att mina 169kr inte ska vara helt bortkastade så tänkte jag dra ihop tävling av det hela.

Så tävlingen går ut på att svara på följande frågor:
Namnet på den riktiga kniven både tillverkaren och modell?
Samt i vilket material är kniven tillverkad?

Vinner gör den som först kommer med rätt svar här i tråden. Priset består av ett måttanpassat överlevnadsarmband gjord av fallskärmslina. En perfekt associar till beaterklockan!

kniv2.jpg


kniv1.jpg


survivalbracelet.jpg

(lånad bild)

Lycka till! :)
 

wwjbd

Omega
masterkiller skrev:
wwjbd skrev:
masterkiller skrev:
Kul...

Märke: Chris Reeve Knives
Modell: Sebenza
Material: Titan
Nära men inte helt rätt... Vågar du dig på ett svar till? ;)

Märke: Chris Reeve Knives
Modell: Sebenza 21
Material: Titan

Vi har en vinnare! Grattis masterkiller! :D
Skicka mig ett pm med önskad längd på armbandet och adress så kommer vinsten med posten!

Ps. material: 6AI4V titan/S35VN stål... ;)
 
Topp