Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: hotell i London och on topic, klocktips London

Diskussion i 'Lifestyle' startad av droscar, 7 februari 2014.

1. droscar
    Trådstartare

droscar Bonde

Hej, tänkte ta en tur till London med familjen i maj, kolla nån fotbollsmatch och kolla klockor såklart. Tänkte se om nån av er har tips på prisvärda hotell (mer över till klockor) och bra ställen att flukta dinkor.
    Tacksam för all input! Trevlig fredag!
    Oscar
    Avslutar med en bild från förra våren

2. OBRKV

OBRKV Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Efter att ha blivit utkickade av polarens hyresvärd ur hennes lägenhet där vi hade tänkt bo under en längre helg tog vi in på Lancaster London, vilket var rätt najs!

droscar gillar detta.
  3. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Bodde i London på The Gallery Hotel, vilket var över förväntan. :)

droscar gillar detta.
  4. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Hilton är alltid ett säkert kort. Är helt ok i pris då allt boende i London är dyrt :)

droscar gillar detta.
  5. Marble Arch var en trevlig erfarenhet. Hyfsad peng. När det gäller klockor så är fan London klockhuvudstaden! Finns hur mycket som helst! Harrods, Royal Arcad, Burlington Arcade, New Bond street, Selfridges, Regent street. You name it!

droscar och krämbulle gillar detta.
  6. Anti

Anti Stadsbo

Från:
    08
    Var i London förra året och bodde på Radisson Blu, mitt på Leicester Square. Rekommenderas verkligen, trevlig personal, riktigt fina rum med Oxford st. och Regent st. precis runt hörnet :)

80s och droscar gillar detta.
  7. erlpes

erlpes Bonde

Såg en notis i Esquire om ett ställe som heter Somlo Antiques (www.somlo.com), som tydligen ska vara grymt på i första hand Omega. Ligger i Mayfair.

droscar gillar detta.
  8. droscar
    Trådstartare

droscar Bonde

Tack för tipsen, bra ha nåt att gå på när man skall reka!

9. Kairo

Kairo Friends of KS

Royal Garden är trevligt.

10. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Även jag bodde på radisson, kanon!
    New old bond street, mycket bra grejer du lär tycka om däromkring!
    Trevlig resa!:woot:

11. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Har varit i London ett 20-tal ggr och jag brukar rekommendera S:t Giles. Centralt, bra standard till bra oris.

J

12. EricMcG

EricMcG Friends of KS

The Sumner var trevligt och fräscht. Mycket centralt och nära till Oxford street.
    Kanske lite ovanligt med frukostservering i källaren :) men det gäller att utnyttja utrymmena man har i London. Tror bara ca 11-12 rum eller så. Bra service.

Och som sagts innan, gå till Selfridges, mycket götta där. Fast du hittar nog inte fynd där :D

Annars är ju sportkläder/prylar typ halva priset.

13. Philippe Stern

Philippe Stern Guran

Från:
    Bengali
    Önskar tips på hotell i London. Kriterier: nybyggt = bra ljudisolering. Nyrenoverat i gammal kåk kan dra åt helvete. Jag brukar på Double Three by Hilton at Tower of London. Rummen är som små bunkrar. Hör inte ett ljud från granne eller korridor. Tips tas tacksamt emot. Helst under 4000 kr/natt.

Senast ändrad: 14 oktober 2016
    willbur gillar detta.
  14. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Andaz London Liverpool Street är ett riktigt fräscht hotell jag kan rekommendera.

15. PhilemonArthur

PhilemonArthur Bonde

Radisson Blu vid oxford street är trevligt. Då har man farligt nära till bond street där många AD håller till. Burlington arcade har ju rätt mycket vintage (mest Rolex, Tudor, Patek).

16. Tar tillbaks, nu när man varit i Hong Kong :D

joca, Arnholm och krämbulle gillar detta.
  17. Philippe Stern

Philippe Stern Guran

Från:
    Bengali
    Bokat Hotel Café Royal. Någon som bott där?

vlexander gillar detta.
  18. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Har kört Hilton Metropole när jag varit där på klockbusiness nu i år. Har funkat fint. Bodde på Holiday inn Regents Park när jag var där med tjejen förra sommaren, det var lite mysigare hotell i mysigare område. Beror lite på vad man letar efter.
    Vill man spendera lite extra är ju Westbury Mayfair rätt svårslaget.

19. Har bokat på The May Fair i Mayfair. Ser nice ut och nära till all shopping och matställen.
    Jag bodde på Radisson Kenilworth förra året. Trevligt hotell med väldigt bra personal men fyfan vad lyhört det var från gatan.

20. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Sofitel St James är min favorit, riktigt bra, även bott på Hilton DoubleTree Tower of London som funkar.

Philippe Stern gillar detta.
  21. Philippe Stern

Philippe Stern Guran

Från:
    Bengali
    Bor alltid på Double Three Tower of London annars. Riktigt bra. Nytt, fräscht och aptyst. Var fullbokat när jag ska dit snart.

Porsan gillar detta.
  22. Sofitel är en bra kedja, bott i Macau och Dubai. Bra skit.

23. Kaha

Kaha Bonde

Det beror ju lite på vart man skall i London. Om jag skall till the City så brukar jag bo på Novotel Tower, på andra sidan gatan ifrån Double Tree Tower.
    Numera åker jag mest till Canary Warf, där finns nya fina hotell, men området är hur tråkigt som helst!

24. Philippe Stern

Philippe Stern Guran

Från:
    Bengali
    Funderade på Novotel då det också verkar relativt nytt och ljudisolerat.

25. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Utöver de som har redan nämnts så om man är här på en torsdag så borde man ta sig till Spitalfields Market innan 15.00 för då packar de ihop. Här kan man finna väldigt mycket vintage klockor men också andra roliga antika prylar. Sen kan man alltid PM'a mig också om man vill ta en bärs och gaffla klockor :)

26. Underbart!
    20161020_190359.jpg

JesperRyberg, Clark Kent och willbur gillar detta.
  27. Tusan. Missade det.

28. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det kommer fler torsdagar ;)

29. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Watchfinder som ligger i Royal Exchange kan vara kul att gå förbi. De har riktigt mycket på hemsidan och det går att få dit klockor på en dag om de inte finns i butik. De är trevliga också.

30. Rearden

Rearden Bonde