Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Hotelltips i Miami

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Bramserud, 23 maj 2016.

1. Bramserud
    Trådstartare

Bramserud Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Just bokat en resa till florida över nyår. ska bo hos en släkting större delen av resan men jag och sambon tänkte ta några dagar i Miami också. Någon som har tips på bra, prisvärt hotell? Gärna ganska centralt eftersom jag inte kommer va där så länge känns det trist att lägga tid på att åka mellan ställen.

Tar givetvis också gärna emot förslag på saker man bör se/göra när man är där.

Joseph gillar detta.
  2. Joseph

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    När du menar centralt, är det downtown du menar då? Är det Miami Beach som gäller kan jag rekommendera Shelborne på South Beach. Precis vid stranden med gångavstånd till Lincoln Road. http://www.shelbornewyndhamgrand.com/

Bramserud gillar detta.
  3. Snilsson

Snilsson Stadsbo

Jag har bott på Essex Hotel på South Beach och det är helt OK för pengen. Läget är dock det bästa samt att ett relativt billigt parkeringsgarage finns i närheten.

Bramserud gillar detta.
  4. Bramserud
    Trådstartare

Bramserud Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har aldrig varit där så jag vet inte vad som är centralt riktigt, men tänker att det ska va lätt att ta sig runt och "göra" Miami

5. filthywatch

filthywatch Bonde

Fountaine bleu tror jag det stavas kan jag rekommendera . Ligger precis vid stranden .

Dru och Bramserud gillar detta.
  6. Snilsson

Snilsson Stadsbo

Det är Miami Beach du ska till och framförallt South Beach. Själva Miami har inte så mycket att erbjuda.

Bramserud gillar detta.
  7. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    The Savoy Hotel har vi bott två gånger, supernöjda med läget och hotellet :)

Bramserud gillar detta.
  8. Joseph

Joseph Stadsbo

Från:
    Stockholm, Sweden
    Där bodde jag senast jag var i Miami. Haha min profilbild här på KS är tagen där, hur det nu kommer sig. Grymt hotell, synd bara att det ligger en bit bort. Men taxi till Lincoln Road går inte på många dollar.

Bramserud gillar detta.
  9. Isac85

Isac85 Bonde

Ska till Miami om en månad.. Ska bo på fontainebleau efter mycket goda rekomendationer från bekanta. Kan återkomma i frågan när jag bott där

Bramserud gillar detta.
  10. Oscaro

Oscaro Biskop

Varit i Miami många gånger, och har de allra flesta gångerna bott på Delano vilket jag starkt rekommenderar!

Bramserud gillar detta.
  11. Bramserud
    Trådstartare

Bramserud Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Stort tack för alla tips so far! Någon som vet något bra som inte ligger centralt? så att man kan jämföra. börjar fundera på om det rent prismässigt är värt att kanske bo en bit från south beach ändå!

12. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    http://www.ving.se/usa/miami-beach/dorchester

Bodde på det stället i en vecka. Hade svårt att hitta något som passade vår budget, och snubblade in på ving och bokade för typ 1500 per person för en vecka. Blev en mycket billig avstickare till Miami. :)

Bramserud gillar detta.
  13. Lurrs

Lurrs Bonde

Från:
    Stockholm
    Vi bilade Florida runt för ganska exakt ett år sedan och vill minnas att vi bodde på ett hotell som hette South Seas och låg precis vid stranden, det var helt okej:)