• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Hur doftar ni?

Här skall det dejtas i hemmet ikväll!
Lammgrytan står och puttrar.
Nyhemkomna klockan storleksjusterad.
Eau De Toiletten framtagen. Skall strax springa igenom en doftsky.
Det var dit jag ville egentligen. Doftpreferenser, naturligtvis kopplat till en klocka.
Kanske finns här härliga :ugeek: nördar :ugeek: som doftar olika med vissa klockor? Va? Va!
0074.jpg
 

Johan M

Cartier
Gucci Pour Homme som verkar utgå ur sortimentet. Deodoranten försvann redan för några år sedan. Den doftar mycket kryddigt och rökigt. Grymt svår att hitta en ersättare till :(
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag doftar gott neutralt :mrgreen:
Ingen specifik doft för klocka, parfym används när jag får en allt som oftast (sålänge de luktar gott och passar ;) )

Lycka till på dejten! Och god mat!
 

axa

Omega
Parfym, usch!
[SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

Jag slutade med parfym när dottern föddes, 3 år sedan. Har tidigare varit känslig mot parfymlukt och inte har det blivit bättre under de här tre åren.

Tyvärr är det allt vanligare att folk översköljer sig i parfym vilket har snarast motsatt effekt, imo.
 

Camo00

Patek
Jag kan faktiskt komma ut och erkänna att jag är så fåfäng att jag byter doft för att matcha resten...

Ska jag känna mig som 20 igen, vara svårt berusad på hiphop-klubb i baggy pants och bära keps, så blir det ofta den här:
IMG_9485.jpg



Lite finare tillställningar med kostym-ur, då blir det oftast Van Gils Basic Instinct:
IMG_9488.jpg



En vanlig dag luktar jag dock oftast svagt av Sea Buckthorn från Mühle Shaving... :)
IMG_9484-Kopia.jpg
 
Camo00 skrev:
Jag kan faktiskt komma ut och erkänna att jag är så fåfäng att jag byter doft för att matcha resten...

Ska jag känna mig som 20 igen, vara svårt berusad på hiphop-klubb i baggy pants och bära keps, så blir det ofta den här:
IMG_9485.jpg



Lite finare tillställningar med kostym-ur, då blir det oftast Van Gils Basic Instinct:
IMG_9488.jpg



En vanlig dag luktar jag dock oftast svagt av Sea Buckthorn från Mühle Shaving... :)
IMG_9484-Kopia.jpg

Så talar en redig karl! För många av oss antar jag väljer klocka, kläder och doft efter tillfället.
Idag kommer det att bli en Thierry Mugler B-men dag. Seikobeater och björnkläder. Daten och jag skall ut och gyttjeköra med Jeepen!
004-3.jpg

003-1.jpg
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
För att knyta an till klockor; kom på att jag hade denna stående i badrumsskåpet. Undrar om den luktar Mille Miglia?;-)

20121103_084846.jpg
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Chopard gör faktiskt riktigt bra dofter - jag använder ofta och gärna Noble Vetiver (vid sidan av mina två långtidsfavoriter Creed Green Irish Tweed och Dior Homme).
 
V

Viggen

Guest
Armani He. Har aldrig behövt någon annan. Funkade utmärkt förr på kontoret liksom ute på puben. :)
 
David skrev:
Mest svett, antar jag.

+1 på den, ibland med lite kompletterande fräsch spritdoft (från handdesinfektion och inte från munnen, bör kanske tilläggas) men den lägger sig ganska snabbt. NATO-remmarna som används brukar gå i tvätten med två, tre veckors mellanrum så klockorna är i vart fall doftfria. :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Gillar parfymen men är inte intresserad av att ha en klocka i samma märke.

dusetu5e.jpg


Så ikväll blev det Giorgio Armani som parfym med en PO XL Chronograph på armen.
 
Härlig dinka ! PO Chrono med kaliber 3313 är tillsammans med den nykläckta versionen med kaliber 9300 den ultimata sportkronografen. Synd bara att den inte begåvats med ett boettlock i safirglas; kaliber 3313 är helt enkelt för vacker för att döljas bakom ett stycke massivt stål. Lånad bild nedan.

ba7.jpg
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
Härlig dinka ! PO Chrono med kaliber 3313 är tillsammans med den nykläckta versionen med kaliber 9300 den ultimata sportkronografen. Synd bara att den inte begåvats med ett boettlock i safirglas; kaliber 3313 är helt enkelt för vacker för att döljas bakom ett stycke massivt stål. Lånad bild nedan.

ba7.jpg

Tack! :) Tur att mina övriga Omega gärna visar upp sina urverk. 2535.80.00 och 3573.50.00.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1352586728.655470.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1352586728.655470.jpg
    121 KB · Visningar: 211

SSL

Audemars
Är inte så impad av parfym. Blir mest bara irriterad på folk som sprutar ned sig istället för att ta en dusch. Men så klart finns det folk som kan ta på sig parfym med stil, men dom är få i kretsarna jag rör mig i. Använder inte parfym själv sen några år utan kör på några olika deodoranter och lite olika Recipe for Men-krämer. I Stockholm är det iaf OK att använda krämer så det är bara att köra på :)

LC8QxnS.jpg
 

hollow123

Rolex
QsV4GUg.jpg


"Doften, Dsquared2 He Wood, är en aromatisk alkemi av starka naturelement. Dean och Dan har valt harmoniserande doftnoter från luft, vatten och trä som för dem symboliserar kreativ frihet och deras älskade hemland Kanada."

Kört på den i strax över ett år nu och är stormförtjust, helt underbar.
 

UNO

Panerai
Bvlgari !

Luktar gott i t-banan och gör att man taggar till.
Fråga en kvinna som du verkligen känner väl så kommer du att få veta hur uppskattat dyr lukt är.
 
Topp