Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT : hur fäster man ett macro objektiv...

Diskussion i 'Diskussion' startad av calzone, 20 augusti 2013.

1. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

2. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Jag har ett till min samsung. Det följer med en metallring som du sätter på telefonen runt linsen, sen fästs objektivet medelst magnet. Funkar bra.

3. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Jo det har jag fattat med men den fäster väldigt dåligt på Iphone 5 när jag sätter på marcot så ramlar skiten av bara :(. Ska testa med tjejens 4:a när hon kommer hem. Ngn annan som testat skiten ?

4. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Om jag vill fota med makro så delar jag mitt och om jag vill fota vidvinkel använder jag hela. Fattar du? Mitt är alltså bara magnetiskt i makrodelen. Hänger du med?

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Vilken Samsung har du, och vilket objektiv? Är lite intresserad av att testa.

6. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Galaxy S2 (ja jag vet att jag är efter...) Hittar inte objektivet nu men det liknar det som Seikoman87 länkar till. Alla mina makrobilder här på forumet är tagna med det objektivet och min Samsung.

7. ZQT

ZQT The Banker

Det följer ju med en beskrivning till objektivet... Jag följde beskrivningen och det fungerade strålande.

Micke Ni och Wollen gillar detta.
  8. Wollen

Wollen Barfly

Läsa? Beskrivning? Två ord som män inte kan sätta samman och än mindre genomföra.
    Trial and error. Går det inte lägger man det långt in i en byrålåda och tittar framåt. :D

David, Bojke, newk15 och 2 andra gillar detta.
  9. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Vet inte vad tillverkaren heter men köpte från en svensk sajt.

10. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Ja e värdelös på att läsa beskrivningar dessutom en väldigt dålig beskrivning som följde med så slängde den skiten direkt. Förklara hur du gjorde istället JakobZ. Lägg upp lite bilder å visa ?

11. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

12. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Då väntar vi på makrobilder :)

Seikoman87 gillar detta.
  13. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    1+1? 2+4?
    Svaret på det ovan är ungefär lika svårt som att sätta dit denna lins ;)

Förlåt, jag blev tvungen :happyhappy:

Seikoman87 gillar detta.
  14. calzone
    Trådstartare

calzone Biskop

Tack för idiotförklaringen det värmer ;). Här kommer min första macrobild :D

Bojke, Hubbatix, newk15 och 2 andra gillar detta.
  15. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Kan meddela att mitt makroobkektiv till mobilen som legat utanför dotterns skola sen i tisdags och sannolikt blivit överkört av både bilar och cyklar ändå tar bildet som denna.

Edit: Ibland är även billiga grejor av hyfsad kvalitet. :)

Mårtenssons ur Brookfield