Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: hur få tag på iphone 5s snabbast?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80s, 10 september 2013.

1. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Ok, vill inte vänta till december.
    Hur fixar jag iphone 5s snabbast?
    Ber vän köpa en i usa o skicka hem? Funkar då denna här eller blir den låst?
    Champagnefärgen var snugg tyckte jag!
    Tacksam för svar!

16610 gillar detta.
  2. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

Använd dig av Borderlinx, har personligen inte testat, men funderar på om jag inte ska testa denna gång! :)

3. par

par Friends of KS

Lätt guld/champ är snygagste färgen

80s gillar detta.
  4. RonJeremy

RonJeremy Bonde

Hade problem med min iPhone jag hade när jag bodde i USA när jag kom hem till Sverige. De brukar va låsta till antingen AT&T eller verizon vilket betyder att det kan bli svårt att låsa upp i SWE. Vet inte om det finns något jailbreak/unlock till den än...

5. k0ltrasten

k0ltrasten Soy un culebra!

De säljs utan abb även i USA numera! :)

UK säljs de garanterat utan, då de är lag där (om jag inte missminner mig), lika med Frankrike och Tyskland

80s gillar detta.
  6. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    riktigt besviken på aset.... den där jävla id-knappen kommer strula så in i fan tror ja.
    men färgen champagne är grym

7. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Tur att min polare T jobbar på Apple i San Fran.....har fått plocka ut lite lurar via honom till riktigt bra priser....så kommer jag ha en snart......finns det ris i kina??

yonsson och David gillar detta.
  8. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Ingen idé att måla fan på väggen ännu :)
    Om man alltid ska anta att nya saker aldrig ska fungera så kommer du aldrig att kunna handla nytt och "oprövat" :)

9. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till

ska precis byta mobilbana helt ju ;)

10. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Är du utvecklingsstörd, varför jaga detta?

Andrew, Bojke, B1884 och 3 andra gillar detta.
  11. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    utvecklingsförstörd.

par gillar detta.
  12. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Har en ajfån 4 som sjunger på sista versen. Vill givetvis ha ajfån igen. Känns dumt att köpa en 5 då denna går ur produktion nu.
    Sen att den i princip är som iphone 3 köper jag.

newk15 gillar detta.
  13. thewallin

thewallin Friends of KS

Från:
    Trelleborg
    Jag brukar köpa via Apple UK med borderlinx adress, när 5:an kom förra året hade jag den 5 dagar efter UK release hemma hos mig. Borderlinx tog någon hundring för att express skicka den. Mycket smidigt.

80s och k0ltrasten gillar detta.
  14. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Suveränt, tack för de kreativa svaren!

15. Momo

Momo Torpare

Iphone 5s en stor besvikelse!
    Man ska lyssna på det gamla ordspråket "äpplet faller inte långt ifrån trädet" för er som hajar :p

16. Kson

Kson Friends of KS

Köp Samsung istället!! :)

17. mikklos

mikklos Bonde

Från:
    Sickla
    Jag har beställt tidigare från Intlo.com. De lägger på lite i pris men skickar internationellt och är sjukt snabba på leverans (till dörren).

80s gillar detta.
  18. mikklos

mikklos Bonde

Från:
    Sickla
    80s gillar detta.
  19. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Varför....

20. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
  21. JS

JS Friends of KS

Gårdagens släpp var inget jättespännande direkt, kör vidare på min 5a tills 6an kommer. Apple behöver rycka upp sig med innovationen nu... Ska bli intressant att se om nya iOS kan vara ett litet steg i rätt riktning

De flesta stora drakar som det går för bra för fuckar alltid upp det till slut - kolla bara på tex Nokia...

Hardy och Aquaracer2 gillar detta.
  22. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Robbish!

Bojke gillar detta.
  23. Mangusta

Mangusta Borgare

Jag tycker OSet ser toppen ut men är rädd för att dom inte gick upp till åtminstone 4.5 tums skärm kommer att betyda att dom tappar många kunder. Om det dröjer ett år till, som det lär göra, innan 6 kommer så kommer dom att vara ljusår efter andra märken med skärmen eftersom att dom redan är långt efter nu och tappar man kunderna till ett annat märke så kan det vara svårt att få dom tillbaka. Jag kommer att köpa 5S men enbart för att jag inte vill tappa all info jag har på telefonen genom att byta OS. Skulle jag kunna ta med mig all info ur apparna så skulle jag köpa en S4 i dag och då enbart för att jag vill ha en större skärm.

24. mikklos

mikklos Bonde

Från:
    Sickla
    Köpte en Nexus-telefon därifrån och de skickade iväg den samma dag som den släpptes, 20 december om jag inte missminner mig. Hade den i handen den 23:e men då fastnade den ändå i Frankfurt i ett dygn på grund av nån jävla snöstorm.

25. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Hur löser ni detta med att amerikanska iPhone kanske inte helt lirar ihop med svenska nät? Finns ju lite olika modellspec på dessa.

Är också sugen på en guldis.

26. mikklos

mikklos Bonde

Från:
    Sickla
    Hittade en tråd på ämnet i ett annat forum

"I Sverige används för LTE frekvenserna 2600/1800/800 MHz (Telia) 2600/2100/800 (Tre) resp 2600/900 (Telenor/Tele2). Det ser ut som om A1530 (Hong Kong mfl) har 2600 MHz vilket A1533 (olåst US) inte har, men båda har de fyra andra banden. Europamodellen är väl A1457. Så för snabbast LTE är det bäst att köpa i Hong Kong (Australien, NZ, Sydkorea, SingaSingapore) eller varför inte UK, Tyskland eller Frankrike.

http://www.businessclass.se/forum/ovrigt/13242-koepa-olast-iphone-5s-4.html#post173304

80s gillar detta.
  27. 80s
    Trådstartare

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Mao inte köpa från sajten du länkade tidigare?
    Kommer releasen vara tidigare i uk tyskl, frankrike än här hemma?

28. micke_s

micke_s Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Word - Kört samma sätt med varje S-modell!

29. mikklos

mikklos Bonde

Från:
    Sickla
    Har inte lyckats hitta någon information om vilken version Intlo kränger så, nej, jag skulle inte våga chansa och beställa därifrån.

30. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Jag köper förmodligen en från Sverige, vid releasen, för att vara på den säkra sidan. Jag tänker dock köpa den kontant, eftersom mitt abonnemang för min S3a inte är slut än, vet någon om man kan köpa den olåst, kontant, vid releasedagen?

Mårtenssons ur Brookfield