• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Hur skramlar du ihop Snabba Cash till en ny klocka del 1, jo...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Pfft!! När jag var ung var vi så fattiga att en fick snida sina egna leksaker! Såga till ett fjolligt litet fönster kan man ju göra på fyllan efter en dunk hembränt innan man kommit på att man ska hänga en dinka på armen!!!

Hobbyflöjt!!!



Haha...du är för GO SKURT ;), därför jag diggar dig så mycket vännen :D!!! Klart du snidade ihop dina egna leksaker när du var liten, nu när du är stor klarar du säkert av att göra brännvin av kottar!

 

par

Patek
2-Faktor
Jag tänker mig så här

snabbacash.jpg



MÖTER

martin_timell_50871d80ddf2b354360011c8.jpg




=ALF SJÖDAHL
 
Arbetet är imponerande.
Bra känsla där!
Dock tveksam till ditt materialval. Alldeles för snabbvuxet för att passa som fönstervirke i gamla ramar. Speciellt då det handlar om nedre delen.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Arbetet är imponerande.
Bra känsla där!
Dock tveksam till ditt materialval. Alldeles för snabbvuxet för att passa som fönstervirke i gamla ramar. Speciellt då det handlar om nedre delen.



Jag vet! Men det var det bästa som gick att få tag på häromkring! Men virket är inte som det en gång varit, det växer allt för snabbt tyvärr! Kunde säkert gått att få tag på något överdimensionerat virke iof, men då har jag inga maskiner till att lösa detta dessvärre.
 

leicaphile

Panerai
Den där Bosch multisågen är helt fantastisk, har använt min till ett otal projekt. Har ett par fönster på söderväggen som behöver lite kärlek, dock är det karmarna och inte bågarna i mitt fall. Saknar aldrig nåt att göra när man har hus!
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Och så var det ju det där med virke!! Är säker på att du fick tag på bästa möjliga. Virke och honung......
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ha, ha. Du har för mycket tid och för lite pengar. Eller ja, tittar man på klockorna så tar jag tillbaka det där med pengar...

Jag sätter mig ner, suckar avundsjukt och låter mig ruineras av hantverkare som aldrig kommer i tid.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Jävlar alltså, grymt imponerande Af Sjodahl :) Själv har jag dragit ut i tre veckor på att måla en lekstuga, och då tycker jag att jag är duktig :baby:
 
Topp