Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: Idag startar Volvo Ocean Race

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Frosse, 11 oktober 2014.

1. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Idag börjar det. Volvo Ocean Race Leg 1 med start i Alicante och mål i Kapstaden. Någon mer än jag som är intresserad?

theargonaut, mega, Eurenius och 1 annan gillar detta.
  2. mega

mega Borgare

Japp! Skall ladda ned deras app som tydligen är väldigt bra om man vill följa dom. Dom verkar satsa sanslöst mycket på media detta år.

3. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Ja appen är riktigt bra. Den kraschar lite då och då men har bra info.

4. Smack

Smack Bonde

Från:
    Stockholm
    Japp! Jag ämnar följa racet så gott jag kan. Kan dock inte hjälpa att tycka att det är lite för många stop nuförtiden. Halva tiden i södra oceanen har ju bortplockad. Å andra sidan är det ju nice med iaf ett stop i Sverige...

5. Smack

Smack Bonde

Från:
    Stockholm
    Förändringen med att köra med riktiga entypsbåtar känns dock jävligt rätt...

6. Taxman

Taxman Friends of KS

Jag följer också racet! Roligt att det äntligen är dags igen.

7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Som gammal seglare måste man ju följa lite, får se hur länge intresset hänger med denna gång dock...

8. Gavve

Gavve Greven

det började redan förra veckan med in-port race du vet. Var nere förra helgen och spanade. Var bra kommers redan då kan tänka mig att det varit ännu bättre denna helg!

Donfeng tar hem det!

9. Taxman

Taxman Friends of KS

Jo, förvisso.. Fast det är ju nu det börjar på riktigt. Tror inte att Dongfeng tar det.

10. mattande

mattande Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!

Från:
    Hälsingland
    Är i Alicante och såg dom sticka iväg igår! Är ingen seglare men såg häftigt ut!

Gavve gillar detta.
  11. Gavve

Gavve Greven

Lätt att säga vilka man tror inte tar hem det ;) Isf säger jag SCA

Så; vilka tror du tar hem det då?

12. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Ja in-port ja men det är ju småpotatis. Hoppas på Dongfeng med Martin Strömberg som pit å trimmer men annars ser Vestas stark ut. Sen ska det bli kul att se hur SCA klarar sig, blir en rejäl utmaning för dem.

13. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Hade inte tänkt på det innan men nu laddade jag ned appen och blev peppad av er, kan bli en kul följetong kommande månader!

Frosse gillar detta.
  14. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Nytt poängsystem i år eller hur med separat räkning in-port och offshore? Kanske inte är så dumt

15. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Precis, två skilda tävlingar som det enligt mig borde vara. Sen är poängsystemet ändrat, den med Minst poäng vinner. Ettan får 1 poäng, tvåan 2, trean 3 etc.

Finns en bra artikel om det --> http://www.volvooceanrace.com/en/news/7586_Keeping-score.html

davhei gillar detta.
  16. davhei

davhei Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Kul chansning av SCA, måste varit bra nära Gibraltar men det verkar ju fungerat.

17. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Har aldrig tänkt på att följa det förut, men som seglare är det ju intressant så jag funderar på om man ska ge det en chans och se om det fastnar. Hur följer man det bäst(har fixat appen, men skulle gärna vilja "se" lite mer. Appen verkar mest vara läsning?) och hur sätter man sig som nybörjare enklast in i hur tävlingen funkar?

18. David74

David74 Bonde

Från:
    stockholm
    IWC är ju sponsor så det måste man väl följa ;)

19. -big kahuna-

-big kahuna- Bonde

Från:
    Stockholm
    Finns det någon svensk båt i årets upplaga? Eller vilka båtar ska man följa med svenskar ombord?

20. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Appen är det vettigaste, kommer komma lite webbsändningar framöver tror jag.

21. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    SCA är svensk men utan svensk besättning och för första gången helkvinnlig crew. Martin Strömberg är enda svensk och seglar med Dongfeng.

22. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm

Ok, då ska jag försöka hålla mig uppdaterad. Lite svårt att förstå spänningen än så länge, det blir ju svårt att ta på vad som händer eller hur man ska säga. Men om man kommer in i det och förstår lite mer om tävlingen så kan det nog vara kul!

23. Onelund

Onelund Biskop

Från:
    Småland
    Har haft en dröm om att runda cap horn i en båt av denna kalibern, speciellt nu när den egna ligga på land sedan en vecka tillbaka, suget är stort, fatta vilket äventyr för en vanlig människa att få utsättas av naturens krafter.

Kommer def att följa OR så gott det går, tack för tipset ang appen, uppskattas

24. Taxman

Taxman Friends of KS

Lite osäker på om jag förstår dig rätt men SCA är inte första båten med bara kvinnor ombord.

25. Taxman

Taxman Friends of KS

Hur tycker ni andra att appen fungerar? Jag upplever den som lite rörig och att tracker funktionen inte uppdateras med mindre än att appen avslutas och startas om. Lite synd när det verkar vara enklaste sättet att följa tävlingen.

26. Frosse
    Trådstartare

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Stämmer bra, my bad. 2001 var senast tror jag la.

27. Smack

Smack Bonde

Från:
    Stockholm

Äntligen får man användning av att kunna visa UTC tid ☺

Frosse och davhei gillar detta.
  28. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Någon som vet om det finns något bra reportage om båtarna? Skulle vara intressant att se lite mer hur de ser ut invändigt, utrustning och sådana saker. Tycker det var lite tunt på deras hemsida.

29. Smack

Smack Bonde

Från:
    Stockholm
    Massor finns på deras Youtube kanal. Bland annat denna spellista:
    Building the Future Series: http://www.youtube.com/playlist?list=PLWO8hWaPuxmqaT4B1W9JGIc3vFkfj-6jc

30. dauit

dauit Friends of KS

Från:
    Luleå
    Frosse gillar detta.