Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

OT: (igen...) Resetips Kreta?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Rock_N_Ron, 24 maj 2013.

1. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Hej på er!

På fredag nästa vecka bär det iväg på en familjesemester till Kreta. Vi har hyrt ett stort hus ihop med 2 andra familjer för lugn & ro, god mat & dryck, och plask i poolen för kidsen.

Att bara sitta i huset & sippa på vin hela dagarna låter ju iofs som en plan så god som någon, men funkar inte för mig, jag måste ut på lite utflykter... Nån som har tips på vad man "ska" göra på Kreta? Eller tips på vad man absolut ska undvika... Vi har hyrbilar, så att transportera sig lite är inga problem. Kidsen är mellan 4-10 år.

Vi kommer bo strax utanför Chania.

(Några schyssta klockaffärer med vintage-klockor lär väl knappast finnas... Eller?!?)

Tack på förhand!

2. fredrik

fredrik Bonde

Maleme flygplatsen ligger en bit utanför Chania. På höjden ovanför hittar ni tyskarnas gravplats från andra världskriget. Maleme var en ganska viktig del av kampanjen mot Kreta och själva gravplatsen är vacker och lugn. Flygplatsen är avstängd men där är ett par stridsflygplan (nyare) stående som man ser från vägen.
    Lite annorlunda utflykt som egentligen passar hela familjen om man tar det som en utflykt och inte som en militärhistoriskt event. Ta med vatten och lite fika till barnen och gå runt på kyrkogården en stund. En kontrast som berikar resten av resan.
    http://ww1cemeteries.com/other_cemeteries_ext/maleme_german_cem.htm

urinvånaren gillar detta.
  3. Landshark

Landshark Borgare

4. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Bump:ar denna. Åker ju på fredag...
    Några fler tips?!?

5. Rolex1220

Rolex1220 Bonde

Rekommenderar lädergatan i Chania, grymt bra priser på handgjorda väskor etc, förutsatt att man klarar sig utan märken.....

Håller med annars om stranden, elafonissi, grymt fint, dock världens tokigaste väg dit, höj livförsäkringen :). Vägen dit leder bland annat genom tunnlar som grävdes under andra världskriget av tyskarna (om jag inte missminner mig).

Finns några klockbutiker i Chania, dock var inte vi runt jättemycket, finns en nära lädergatan där det jobbar en svensk tjej.

Lycka till!

Jockinho gillar detta.
  6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Vet att det finns en fin klockbutik i Hersonissos. Rolex och Patek bland annat.
    Det är ju långt från Chania visserligen.

7. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Jo tack den bussturen glömmer jag nog inte i första taget :eek:

8. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Omalosplatån är mysigt. Kan vara värt att googla.

9. Rock_N_Ron
    Trådstartare

Rock_N_Ron Friends of KS

Tack grabbar! Många trevliga tips!

10. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Stränder som man måste kolla upp är definitivt Elafonissi och Falassarna båda på västra sidan. Falassarna är lite mer okänd men riktigt sjysst. Elafonissi är också riktigt sjysst men välkänd så du är inte ensam.
    Rethymnon kan vara värt att kolla in med sin borg, gamla stan mm. Om du inte vart där innan.
    Heraklion är också rätt coolt (min svärfar kommer från Heraklion så jag är väl lite påverkad...) men ligger en bit bort från Chania.
    Det finns vägkameror längs med hela stora vägen från Chania till Heraklion, dock är alla sönderskjutna :) (när jag var där senast i alla fall, ekonomin har ju inte blivit bättre sen 2010).

11. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    I Rethymnon finns dessutom ett par helt ok butiker med Omega, Rolex, Glashutte osv.

Mårtenssons ur Brookfield