• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Inneskor

MrPlow

Rolex
Hej KS,

Jag är en kille på 33 jordsnurr som precis blivit anställd på ett företag (för första gången som icke-konsult). I veckan tog jag med en egen kopp till jobbet och nu känner jag att jag är redo att ta steget över till inneskor.

Jag jobbar på ett ganska stort företag som utvecklar programvara för cancerbehandling. Klädstilen på jobbet varierar, allt från folk som går i trasiga jeans och i strumplästen till kostym och svarta italienska läderskor. Allt från utvecklare till VD, kan man säga. Själv har jag nästan alltid "minst" skjorta och chinos, allt som oftast kavaj. Aningen preppy om man ska hitta ett fack.

Så här såg jag ut igår:
IMG_4239.jpg


Jag gillar förutom klockor och kläder även skor, vilket gör att det inte gör något om de kostar en slant. Just nu funderar jag på om inte Birkenstock kanske är en bra idé ändå...

Så snälla KS! Hjälp mig!!! Vad ska jag köpa för inneskor? Ska jag ha inneskor? Eller ska jag bara köpa en till klocka?

(Det är trådskaparen som skrivit inlägget.)
 

Hugii

Audemars
jag förstår din dilemma. Jag har alltid 5-6 par skor på jobbet, olika modeller, bl Loake och Paul Smith . Men jag har inga inneskor, allt följer med mig ut på lunch eller hem.
Vintertid har jag inneskor för det är jobbigt att sitta med kängorna på :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tycker definitivt du kan ha ett par schyssta skor som i huvudsak används inne. Jag skulle satsa på ett eller två par med enkel lädersula. Till chinos tycker jag de bör vara lite grövre. Du bör ha två så att du kan variera dig. I nödfall kan du ta dem hem eller ut på lunch.



Birkenstocks etc hör inte hemma på jobbet. Precis som shorts, linnen etc.
 

MrPlow

Rolex
Tack för bra tips så här långt!

På landet kör jag Torpatoffelns träsko i gummi, men det är ju inget som man kan visa sig bland folk med. Men sköna att tomta runt med, men inte heller fotriktiga nog för dagligt bruk.
44612102-black-texon.jpg


Ska nog försöka leta upp ett par Docksta och se om det kan vara något för mig... Eller om man kommer känna sig som ett vårdbiträde (stilmässigt menar jag, annars inget fel med det).

Finns ju ett par skor med lädersula som skulle kunna få flytta till jobbet. Men det vore skönt med ett luftigare och mer fotriktigt alternativ (ibland undrar man om man bara är 33 år gammal).
 

RKT

Omega
Tycker definitivt du kan ha ett par schyssta skor som i huvudsak används inne. Jag skulle satsa på ett eller två par med enkel lädersula. Till chinos tycker jag de bör vara lite grövre. Du bör ha två så att du kan variera dig. I nödfall kan du ta dem hem eller ut på lunch.



Birkenstocks etc hör inte hemma på jobbet. Precis som shorts, linnen etc.

Jag håller helt med - definititvt köra på lädersula om de ska användas inne!
 
Topp