• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot: iPad med safari kraschar hela tiden

Thomas77

Omega
Har en helt ny iPad air som strular något kopiöst. Surfar jag in på Aftonbladet, di eller Google så kraschar webbläsaren. Likaså när jag använder plus knappen och tar upp nya flikar.

Har senaste uppdateringarna. Finns ingen direkt logik i när det kraschar utan det kommer lite hur som helst.

Tar tacksamt emot tips.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Var det längesedan du startade om ipaden? Eller har du många appar öppna?
Vet inte riktigt hur dess internminne fungerar, men har märkt samma problem när jag inte startat om på länge eller har många appar igång samtidigt.
 

Thomas77

Omega
Har startat om den nu, första gången tror jag...

Stabil än så länge med flera flikar uppe

Använder chrome i vanliga fall men trodde väl att Apples egna webbläsare skulle funka bättre ihop med deras egna hårdvara än konkurrentens googles. Vill tro det iallafall

Enda nackdelen med den annars, klockren leksak
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Hur länge har du haft den? Brukar starta om ipaden varannan månad typ.
Största problemet tycker jag är att man inte kan stänga alla appar samtidigt. Även lätt att glömma en massa igång. Vilket efter ett tag segar ner den ordentligt...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har du startat om genom att hålla inne knappen på ovansidan och framsidan tills du ser ett äpple?
 

Thomas77

Omega
Haft den i en månad ungefär. Höll in knappen på sidan, då kunde man välja att stänga av den. Det finns en knapp bredvid volymknapparna också men den gör man väl något annat med ?

Fick upp ett äpple som någon ätit på iallafall vid omstarten
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Haft den i en månad ungefär. Höll in knappen på sidan, då kunde man välja att stänga av den. Det finns en knapp bredvid volymknapparna också men den gör man väl något annat med ?

Fick upp ett äpple som någon ätit på iallafall vid omstarten

Håll inne knappen du stänger av skiten med samtidigt som du håller inne knappen på framsidan i 20 sekunder. Installera Chrome sedan då Safari är för fruntimmer.
 
Det där med omstart och att stänga ner program som inte används. Är det något som är kopplat just till iPad Air isåfall?

Min iPad 2 har över två år på nacken och enda gången den har startats om är när det kommer en uppdatering eller då batteriet tagit slut, vilket sker väldigt sällan.
Dessutom har jag nog inte släckt ner ett enda program på jag vet inte hur länge...
Inga krascher alls.

Har jag fått ett riktigt bra exemplar bara? :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det där med omstart och att stänga ner program som inte används. Är det något som är kopplat just till iPad Air isåfall?

Min iPad 2 har över två år på nacken och enda gången den har startats om är när det kommer en uppdatering eller då batteriet tagit slut, vilket sker väldigt sällan.
Dessutom har jag nog inte släckt ner ett enda program på jag vet inte hur länge...
Inga krascher alls.

Har jag fått ett riktigt bra exemplar bara? :)

Troligtvis håller du inte till på lika suspekta sidor som TS ;) ;) ;)
 
Topp