Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ot: iPad med safari kraschar hela tiden

Diskussion i 'Diskussion' startad av Thomas77, 29 juni 2014.

1. Thomas77
    Trådstartare

Thomas77 Bonde

Har en helt ny iPad air som strular något kopiöst. Surfar jag in på Aftonbladet, di eller Google så kraschar webbläsaren. Likaså när jag använder plus knappen och tar upp nya flikar.

Har senaste uppdateringarna. Finns ingen direkt logik i när det kraschar utan det kommer lite hur som helst.

Tar tacksamt emot tips.

2. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Var det längesedan du startade om ipaden? Eller har du många appar öppna?
    Vet inte riktigt hur dess internminne fungerar, men har märkt samma problem när jag inte startat om på länge eller har många appar igång samtidigt.

3. Donkii

Donkii Catch me if you can!

Från:
    Östersund
    Byt webbläsare till exempelvis Chrome :)

4. Thomas77
    Trådstartare

Thomas77 Bonde

Har startat om den nu, första gången tror jag...

Stabil än så länge med flera flikar uppe

Använder chrome i vanliga fall men trodde väl att Apples egna webbläsare skulle funka bättre ihop med deras egna hårdvara än konkurrentens googles. Vill tro det iallafall

Enda nackdelen med den annars, klockren leksak

5. Rockenfeller

Rockenfeller Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hur länge har du haft den? Brukar starta om ipaden varannan månad typ.
    Största problemet tycker jag är att man inte kan stänga alla appar samtidigt. Även lätt att glömma en massa igång. Vilket efter ett tag segar ner den ordentligt...

6. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Har du startat om genom att hålla inne knappen på ovansidan och framsidan tills du ser ett äpple?

7. Thomas77
    Trådstartare

Thomas77 Bonde

Haft den i en månad ungefär. Höll in knappen på sidan, då kunde man välja att stänga av den. Det finns en knapp bredvid volymknapparna också men den gör man väl något annat med ?

Fick upp ett äpple som någon ätit på iallafall vid omstarten

8. egbert

egbert Friends of KS

"Fick upp ett äpple som någon ätit på" *fniss*

TheKing gillar detta.
  9. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Håll inne knappen du stänger av skiten med samtidigt som du håller inne knappen på framsidan i 20 sekunder. Installera Chrome sedan då Safari är för fruntimmer.

10. Sundström

Sundström Friends of KS

Det där med omstart och att stänga ner program som inte används. Är det något som är kopplat just till iPad Air isåfall?

Min iPad 2 har över två år på nacken och enda gången den har startats om är när det kommer en uppdatering eller då batteriet tagit slut, vilket sker väldigt sällan.
    Dessutom har jag nog inte släckt ner ett enda program på jag vet inte hur länge...
    Inga krascher alls.

Har jag fått ett riktigt bra exemplar bara? :)

11. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Troligtvis håller du inte till på lika suspekta sidor som TS ;) ;) ;)

Sundström gillar detta.
  12. Mjölk

Mjölk Torpare

Från:
    Stockholm
    Vissa sidor med mycket innehåll kraschar både Safari och Chrome på iPad. Tror den får slut på minne av sådana sidor.

13. Thomas77
    Trådstartare

Thomas77 Bonde

Den söta tjejen på Elgiganten sa ju att det inte var några problem när jag frågade om det funka att surfa youjizz på en iPad.

MacRulez4ever och Guskleto gillar detta.
  14. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Loool! :D

Mårtenssons ur Brookfield