• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Fan, sluta snacka om + hela tiden. Jag var helt övertygad om att jag ska hoppa från iPhone 6 (ej S, och ej +) till iPhone 7 men nu börjar jag bli lite sugen på att +-snack. Men är rätt att det helt enkelt blir för stort i mina tajta jeansfickor.
Jag tycker att min 6s tar på tok för stor plats i min ficka & då har jag varken tighta byxor eller för små fickor. En + måste vara överjävlig att gå runt med.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Haft både 6 och 6S Plus. Gick till vanliga sjuan nu och saknar inte plusen alls. Batteritiden är i stort sett identisk utifrån min användning, både 6S Plus och vanliga sjuan har ungefär lika mycket kvar vid dagens slut.
 

M1984

Omega
Jag tycker att min 6s tar på tok för stor plats i min ficka & då har jag varken tighta byxor eller för små fickor. En + måste vara överjävlig att gå runt med.

Kan till viss del hålla med dig, men surfar säkert effektiv tid ca 3-4 timmar per dag på mobilen så då känns det som ett plus att ha plus ;)
Att den tar stor plats håller jag som sagt med dig, men i mitt fall, såklart olika från person till person men så ligger telefonen antingen på skrivbordet (dagtid) om jag inte har den i handen, kvällen ligger den på v-rumsbordet eller i handen :) och till och från jobbet i bilen, med de sagt rätt sällan jag stör mig på storleken.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Haft både 6 och 6S Plus. Gick till vanliga sjuan nu och saknar inte plusen alls. Batteritiden är i stort sett identisk utifrån min användning, både 6S Plus och vanliga sjuan har ungefär lika mycket kvar vid dagens slut.

Då måste det vara något fel på din gamla +. När jag testade plussen så upplevde jag just batteritiden som den absolut största skillnaden. Dubbelt så bra mot vanliga, gick inte att döda på en dag.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Då måste det vara något fel på din gamla +. När jag testade plussen så upplevde jag just batteritiden som den absolut största skillnaden. Dubbelt så bra mot vanliga, gick inte att döda på en dag.
Vet att det ska vara så och det var just det som var mitt största bekymmer innan jag bytte. Båda mina plus hade alltid 20% på slutet av dagen. Ibland fick jag till och med ladda för att inte få slut. Vet att Plusen ska vara bättre men utifrån min användning har jag inte märkt något ännu.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Vet att det ska vara så och det var just det som var mitt största bekymmer innan jag bytte. Båda mina plus hade alltid 20% på slutet av dagen. Ibland fick jag till och med ladda för att inte få slut. Vet att Plusen ska vara bättre men utifrån min användning har jag inte märkt något ännu.
Finns 2 olika typer av batterier i 6s plus modellen. Har man tur får man de bättre, vilket genererar längre passningstid etc etc
 
  • Like
Reactions: Zed

Chrisse

Patek
2-Faktor
Beställde min 7 gaga 128mb 14/9, fick lev datum 14/11, behöver iof inte betala för den... men ändå.
Bara att slappna av och köpa en klocka ist sålänge.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Någon som fått sin 7a från Tele2?
Beställde 7+ dagen efter releasen men fortfarande inget :(
 

Ebbot

Cartier
Har haft 7an i 2 veckor och nu har nedre volymknappen på sidan fastnat i sitt innersta läge.

Nån som har samma problem? (Skall naturligtvis lämna in den)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
I går släpptes iOS 10.1 och vi som har 7 Plus fick en betaversion av porträttläget. Tog några snabba testbilder i går och de har lite att jobba på. Notera de taggiga kanterna där skylten övergår till fasaden.

Vanligt:
IMG_3503.JPG


Porträtt (beta)
IMG_3502.JPG
 

almeyero

Panerai
Är det bara jag som tycker att ljudet under samtal är dåligt på 7:an ? Det ekar och låter inte riktigt 100.
Fler som tycker att det är så eller är det bara min telefon?
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Är det bara jag som tycker att ljudet under samtal är dåligt på 7:an ? Det ekar och låter inte riktigt 100.
Fler som tycker att det är så eller är det bara min telefon?
Minns inte att jag haft någon smartphone där ljudet varit bra. Jag kan nog hålla med dig om att 7:ans ljud är i underkant vad som är acceptabelt.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jag har 7 jet-black, den repas eeeeeenkelt då den är klarlackad. Men sjukt snygg givetvis.. Tycker den har bättre ljud i alla lägen än 6an hade..
 

Guden

Cartier
Jag som alltid tjatar om att iPhone 6 storlek är så bedrövlig och att iPhone 5 var den bästa storleken, funderar nu på att ta en iPhone 7+. Någon som känner igen sig och gjort samma resa? Blir man nån gång van? Jag saknar min iPhone 5 fortfarande.. :(
(Kan tolkas helt fel om man byter ut "iPhone)

Hopps det kommer en uppgradering på iPhone SE till våren. :rolleyes:
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag som alltid tjatar om att iPhone 6 storlek är så bedrövlig och att iPhone 5 var den bästa storleken, funderar nu på att ta en iPhone 7+. Någon som känner igen sig och gjort samma resa? Blir man nån gång van? Jag saknar min iPhone 5 fortfarande.. :(
(Kan tolkas helt fel om man byter ut "iPhone)

Hopps det kommer en uppgradering på iPhone SE till våren. :rolleyes:
Gick från 5S till 6 Plus och ångrar det inte en sekund. Enda nackdelen är på sommaren om jeansen/shortsen har små fickor.
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Skönt att höra.
Jag tänker främst på att det är mycket bättre batteritid, samt att den eliminerar mina planer om att köpa en iPad.
Jag var också lite tveksam i början. Gick från 6 till 7 Plus, du vänjer dig sjukt snabbt och helt plötsligt känns plusen som det enda valet :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Kan någon förklara hur ett så stort företag som Apple stänger sin e-handel så fort de ska släppa en ny produkt?
 
Topp