• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IPhone : Vem uppgraderar till Ip6 eller Ip6 plus ?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har nog helt enkelt alldeles för många onödiga appar!

NeFbAUG.jpg
 

Frele

Cartier
Grejen är ju att man med mer minne fyller telefonen med appar och annat som man egentligen inte använder. Det bara jobbigt att navigera i telefonen och gamla bilder kollar jag i regel inte på.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Sitter på en ip4s just nu så det är dags att byta. Är dock inte helt nöjd med att de gjort telefonerna större jag tyckte 3,5" var den optimala storleken för dessa telefoner. Men det ser inte ut som man har mycket val om man vill ha det nyaste.

Jag saknar fortfarande storleken på Ericsson T28, T29, T39 (om man bortser från antennen). Vad hände med att göra mobiler som faktiskt var portabla?
 

axel_

Breitling
Byter från 5an till 6an, och hade inte DHL fuckat upp så hade jag haft den i handen redan för några timmar sedan..... Väldigt irriterande :mad: Är väldigt taggad på och se hur storleken är!
 

V

Cartier
Vanliga 6:an är ok även om jag hade hoppats på att man skulle behålla storleken från 5:an...plusen är grotesk.

image.jpg

image.jpg
 

V

Cartier
Jag måste säga att tyvärr är helhetsintrycket sämre än när 5:an lanserades. Det är något med glaset på framsidan som gör att den ser plastig ut plus att det är en stor miss att den inte är platt på baksidan. Har alltid huggt på de nya modellerna men nu är det faktiskt första gången jag säger...njaa
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag måste säga att tyvärr är helhetsintrycket sämre än när 5:an lanserades. Det är något med glaset på framsidan som gör att den ser plastig ut plus att det är en stor miss att den inte är platt på baksidan. Har alltid huggt på de nya modellerna men nu är det faktiskt första gången jag säger...njaa

Tror att jag kommer överleva att kameran bygger lite. Plastighetslooken känns värre isåfall
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag har ju fortfarande en 4S så 6:an var självklar. Plus kändes för stor så en 6:a är nog precis lagom.

Är sugen på Apples läder-case i brunt.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Sitter på en ip4s just nu så det är dags att byta. Är dock inte helt nöjd med att de gjort telefonerna större jag tyckte 3,5" var den optimala storleken för dessa telefoner. Men det ser inte ut som man har mycket val om man vill ha det nyaste.

Jag saknar fortfarande storleken på Ericsson T28, T29, T39 (om man bortser från antennen). Vad hände med att göra mobiler som faktiskt var portabla?


Det var telefoner det! Galet fina alla tre, dock hade jag bara T28 och T39, men jag skulle kunna köra med en T28 om det bara var ringa man skulle använda den till.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Krupit till korset och lagt en beställning på 64 GB 6:a, leverans 6/11 :meh:

Vet redan nu att mitt enda klagomål med den telefonen kommer att vara att den är för djävla stor.
 

luddviig

Panerai
Beställde iPhone 6 med 64gb den 19e från Telia. Fick premilinärt datum 2014-10-03 men idag såg jag att det hade ändrats till 2014-09-26! :p
 

Kairo

Panerai
Famlade med bilnyckel, matkasse, mobil (iPhone 5) och plånbok på väg hem från Ica tidigare idag. Självklart tappade jag mobilen vars skärm fullständigt sprack.... så, ja, jag kommer uppgradera till iPhone 6...
 

axel_

Breitling
image.jpg
Gillar 6an skarpt, men den e fan stooor! tunn o fin,ligger bra i handen.. Lite orolig för att kameran sticker ut lite ifrån baksidan, så den ligger aldrig helt platt... Plusen måste vara gigantiskt....
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Det har bekräftats av amerikanska tech-tidningar att det krävs 100 Ibs av tryck för att böja sexan. Man kan inte replikera det av misstag, man måste ta i och vilja böja telefonen för att skada den. Fö samma tryck som behövs för att böja flera androidmodeller
(ubreakifix.com)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det har bekräftats av amerikanska tech-tidningar att det krävs 100 Ibs av tryck för att böja sexan. Man kan inte replikera det av misstag, man måste ta i och vilja böja telefonen för att skada den. Fö samma tryck som behövs för att böja flera androidmodeller
(ubreakifix.com)
Min iPhone 5s har böjt sig , dom åker på skador efter lite go användning [emoji4]
 
Topp